Peugeot 3008 HYbrid4: Technologické cvičenie
Peugeot 3008 HYbrid4.
Takže tu ho máme. Hybrid 4 s dieselovým motorom. Na papieri by malo ísť hádam o najekonomickejšie auto svojej triedy. Nielen hybrid, ale aj šetrný diesel. Skutočne sa oplatí?
Navonok neurazí, ani nezaujme. Vnútri je to už o niečo lepšie. Ľahko dostupný vyvýšený stredový tunel plný lesklých čiernych plastov, chrómovania a prehľadných tlačidiel. Na vrchu stredovej konzoly kraľuje vyklápacia obrazovka audia/navigácie.
TAKMER MAGICKÉ TLAČIDLO
Pod lakťovou opierkou je odkladací priestor hlboký ako studňa na Trenčianskom hrade a na tuneli nájdete aj otočné tlačidlo s možnosťami: ZEV, Auto, Sport a 4WD. ZEV poháňa auto elektromotorom s výkonom 27 kW (37 k), čo je pekne tiché, ale dlho to netrvá. Potom sa zapne dieselový, preplňovaný dvojliter HDi s maximálnym výkonom 120 kW (163 k) pri 3 850 otáčkach za minútu, pomocou ktorého má spojený maximálny výkon hodnotu 147 kW (200 k). Krútiaci moment dosahuje hodnotu 300 Nm pri 1 750 otáčkach. Na 100 km/h sa rozbehne za 9,2 sekundy, čo je o sekundu rýchlejšie než porovnateľná dieselová verzia. Maximálna rýchlosť sa zastaví pri 191 km/h, čo je identické s rovnakým dieselom bez hybridu.
PLYNULOSŤ MINULOSŤ
Športový režim trochu zaostrí citlivosť plynu, no prevodovka akoby zrazu nevedela, čo má robiť, ako sa volá a ako sa tam dostala. Plynulosť radenia je na tomto šesťstupňovom, manuálnom, robotizovanom, jednospojkovom výmysle akási schizofrenická. Raz vytáča a hučí, inokedy ide plynulo, ale bez výkonu. Systém 4WD zapína k prednému pohonu aj zadný elektromotor, čím dostanete takú pseudo štvorkolku. Naša verzia mala tiež širokú panoramatickú strechu, predný aj zadný parkovací asistent, dve 7-palcové obrazovky zabudované v operadle predných sedadiel (pre pasažierov vzadu) a štýlový, výklopný, transparentný head- -up displej ako zo stíhačky, ktorému chýba už len zamierenie a tlačidlo „páľ!“.
ČO TÝM CHCELI PRIATELIA…
Volant má síce trošku väčšiu vôľu, ale inak je riadenie pomerne presné a v zákrutách si slušne drží priľnavosť. Čo nepoteší, je vyššia tvrdosť podvozka. Na pomerne rozmerné auto je batožinový priestor 377 dm3 malý a to, pochopiteľne, vzhľadom na akumulátory. V hybride, a k tomu ešte s dieselovým motorom, by malo ísť teda predovšetkým o spotrebu (oproti porovnateľnému modelu 3008 s dvojlitrovým dieselom si priplatíte asi 7 600 – 7 900 eur). Podľa papierov by ste tak mali mať kombinovanú spotrebu 4,1 l/100 km. Nenáročným jazdením sme sa ale pod 6,5 l/100 km nikdy nedostali, a to už sú hodnoty rovnakého dieselového modelu bez hybridu. Ak si k tomu prirátam menší batožinový priestor, tvrdý podvozok, nepríjemnú robotizovanú prevodovku a divný výdaj výkonu, rozmýšľam, pre koho je toto auto vlastne určené. Možno ako technologické cvičenie, na ktorom bude Peugeot stavať ďalej. To by som bral. Dať tam dvojspojku, pohrať sa s priestorom pre akumulátory, s ich výdržou a v spojení s ešte nižšou spotrebou budeme tam, kde sme chceli byť.
Peugeot 3008 HYbrid4 | |
---|---|
CENA | |
Základ/verzie od/test [€] | 31 890/33 490/38 540 |
Záruka | 2 roky |
TECHNIKA | |
Valce/ventily/palivo | R4/16V/diesel |
Prevodovka | A6 |
Zdvihový objem valcov [cm3] | 1 997 |
Výkon [kW (k) pri min-1] | 120 (163)/3 850 |
Krút. moment [Nm pri min-1] | 300/1 750 |
Max. rýchlosť [km/h] | 191 |
Zrýchlenie 0 — 100 km/h [s] | 9,2 |
Priemerná spotreba paliva výrobca/test [l/100 km] |
4,1/6,5 |
Emisie CO2 [g/km] | 108 |
PARAMETRE | |
D/š/v [mm] | 4 365/1 837/1 628 |
Rázvor náprav [mm] | 2 613 |
Rozchod kolies vpredu/vzadu [mm] |
1 532/1 527 |
Objem bat. priest. [dm3] | 377 |
Prevádz. hmotnosť/ užitočné zaťaženie [kg] |
1 808/437 |
Objem palivovej nádrže [l] | 60 |
VYBAVENIE/DOPLNKY [€] | |
Stab. systém | séria |
Metalíza | 540 |
Klimatizácia | automatická dvojzónová |
Tempomat | séria |
Parkovacie senzory | 410 |
Navigačný systém | 2 490 |
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov