Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


WRC. Dobojované!

Sebastien Loeb končí naháňanie za titulmi! Deväťnásobne korunovaný kráľ odchádza vo veľkom štýle. Deviatym víťazstvom v sezóne s deviatym titulom a s deväťnásobným presvedčením, že o desiaty titul už bojovať nechce.

Loeb síce potvrdil, že s Citroënom si v nasledujúcej sezóne odjazdí ešte zopár vybraných rely, no desiatka pre neho už nie je výzvou a radšej sa sústredí na WTCC, kde by chcel tiež získať nejaký ten majstrovský karát. Možno stráca motiváciu a možno si uvedomuje, že všetko raz skončí. „Nemám pocit, že som už starý. Cítim však, že odchod z rely mi prospeje,“ povedal po súťaži. Ak to cíti takto, rozhodol sa správne a štatistiky ho zaujímať nemusia.

KONIEC JEDNEJ ÉRY

však vždy znamená začiatok inej. Odborníci sa zhodujú v tom, že úroveň WRC postupne klesala a Loeb bol azda jediným svetlým momentom. Od nasledujúcej sezóny sa však situácia zásadne mení, pretože seriál získava nového silného promotéra – Red Bull. Možno WRC vráti perspektívu, o ktorej pred desiatimi rokmi neúspešne sníval David Richards. Odchádza síce Ford, ktorého úplne demoralizoval Citroën a Loeb, no jeho autá budú naďalej jazdiť v súkromných tímoch. Prichádza však silný Volkswagen, ktorý môže dať šampionátu úplne nový rozmer. Návrat VW a Hyundai (vraví sa aj o ďalších) predznamenáva zvýšený záujem automobiliek, čo rely len prospeje. Vráťme sa však k priebehu posledných dvoch tohtoročných súťaží.

DIVOKÁ SARDÍNIA

bola doslova pohromou pre favoritov. Loeb síce vo štvrtok dominoval na legendárnej Terranove, no v noci celý ostrov zasiahla vytrvalá búrka a piatková rozmočená šotolina sa stala ešte zradnejšou. Práve Loeb, ktorý tu zvykol víťaziť každý druhý rok, teraz začal sériu odstúpení. Už na RS3 nabehol na skaly a poškodil si riadenie tak, že musel odstúpiť. Po strate šance na víťazstvo už do zvyšku súťaže nenastúpil. V nasledujúcej rýchlostnej skúške havaroval aj líder Fordu Latvala, ktorý prerazil chladič. Hoci sa v sobotu do súťaže vrátil, body už nezískal. Favoritov v ofsajde doplnil Solberg, ktorý si haváriou tiež poškodil riadenie. Jeho strata bola však menšia, a tak sa nakoniec pretlačil aspoň na bodované 9. miesto. Zo smoly súperov najviac vyťažil Hirvonen, ktorý pozornou jazdou vybojoval svoje prvé víťazstvo pre značku Citroën.

DAŽDIVÉ ŠPANIELSKO

doplnilo sériu tohtoročných mokrých súťaží. Prvý deň sa jazdilo na rozmočenej a miestami zahmlenej šotoline, no ani zvyšné asfaltové úseky, vzhľadom na dážď a naťahané blato, istotu posádkam nepridali. Loeb si však tentoraz dal väčší pozor a svoju jazdeckú inteligenciu dokázal už ôsmym španielskym víťazstvom v rade. Najväčšie problémy všetkým robil prejazd úseku Pessels (RS2 a RS4), ktorý bol prakticky pod vodou, a aj Loeb sa tu sťažoval na neustály akvaplaning a neriskoval. Naopak, Solberg to na dvojke znova roztočil a poškodil si auto (skončil bez bodov na 11. mieste). Hodiny točili aj Latvala a Hirvonen, no ustáli to. Na asfalte sa Loeb v sobotu jednoznačne vyhupol do čela a s prehľadom doviezol 76. víťazstvo v MS, 90. pre značku Citroën a 250. pre Michelin. Latvala sa 2. miestom rozlúčil s Fordom (odchádza k VW) a tretí Hirvonen potvrdil úspešnú sezónu Citroënu, ktorý okrem Loebovho titulu získal už ôsmy Pohár konštruktérov a prvýkrát v posádkach MS má titul majstra aj vicemajstra sveta. Nás, samozrejme, zaujímal štart slovenskej posádky bratov Melichárkovcov, ktorí v MS vyskúšali prvýkrát aj šotolinu. Chlapci bojovali statočne, hoci priznali, že to bol pre nich skutočný očistec. Na rozdiel od viacerých favoritov však došli až do cieľa, kde obsadili 26. miesto. V triede 3 dokonca skončili na peknom štvrtom mieste a nebyť penalizácií, boli by v silno obsadenej triede na pódiu.

VÝSLEDKY 8. Rally d´Italia Sardegna
Dátum: 18. – 21. októbra 2012, miesto: Olbia,
povrch: šotolina
01. M. Hirvonen – J. Lehtinen (FIN) Citroën DS3 WRC
02. E. Novikov – I. Minor-Petrasko
(RUS/AUT) Ford Fiesta RS WRC
03. O. Tanak – K. Sikk (EST) Ford Fiesta RS WRC
04. M. Ostberg – J. Andersson
(NOR/SWE) Ford Fiesta RS WRC
05. S. Ogier – J. Ingrassia (FRA) Škoda Fabia S2000
06. C. Atkinson – S. Prevot (AUS/BEL) MINI WRC
07. A. Mikkelsen – O. Floene (NOR) Škoda Fabia S2000
08. M. Prokop – Z. Hrůza (CZE) Ford Fiesta RS WRC
09. P. Solberg – C. Patterson (NOR) Ford Fiesta RS WRC
10. L. Pedersoni – M. Romano (ITA) Citroën DS3 WRC
Víťazi RS: Loeb RS 1; Hirvonen RS 2, 3, 4, 8;
Novikov RS 6, 7, 10; Latvala RS 13; P. Solberg
RS 16; Ostberg RS 9, 11, 12, 14 ,15; Ogier RS 5;
Viedli: RS1–2 Loeb; RS 3–16 Hirvonen.
VÝSLEDKY 48. Rally de Espana
Dátum: 9. – 11. novembra 2012, miesto: Salou,
povrch: šotolina
01. S. Loeb – D. Elena (FRA) Citroën DS3 WRC
02. J. Latvala – M. Anttila (FIN) Ford Fiesta RS WRC
(RUS/AUT) Ford Fiesta RS WRC
03. M. Hirvonen – J. Lehtinen (FIN) Citroën DS3 WRC
04. M. Ostberg – J. Andersson
(NOR/SWE) Ford Fiesta RS WRC
05. J. Nikara – J. Kalliolepo (FIN) MINI WRC
06. C. Breen – P. Nagle (IRL) Ford Fiesta S2000
07. C. Atkinson – S. Prevot (AUS/BEL) MINI WRC
08. P-G. Anderson – E. Axelsson (SWE) Proton Satria Neo
09. D. Sordó – C. Del Bario (ESP) MINI WRC
10. E. Novikov – I. Minor (RUS/AUT) Ford Fiesta RS WRC
Víťazi RS: Loeb RS 3, 5, 8, 9; Latvala RS 1, 7,
16, 17; Ostberg RS2; Sordó 10, 11, 13, 14, 15, 18;
Hirvonen RS 6; Novikov RS 4; Tanak RS2, 12;
Viedli: RS1 Latvala; RS2 Tanak; RS3-7 Ostberg;
RS 8-18 Loeb.
WRC 2012
Jazdci:
Loeb 270, Hirvonen 213, Latvala 154,
Ostberg 149, P. Solberg 124, Novikov 88, Neuville
53, Tanak 52, Prokop 46, Ogier 41, Sordó 35,
Al-Attiyah 28, Atkinson 28, Mikkelsen 13, Araujo
11, Nikara 10, Delecour 8, Kuipers 8, Breen 8,
Campana 6, H. Solberg 6, Ketomaa 6, Rantanen 6,
Sandell 4, Al Rajhi 4, Block 4, Wilson 4, Andersson
4, Brynildsen 1, Trivino 1, Van Merksteijn 1,
Al Kuwari 1, Stohl 1, Arzeno 1, Chardennet 1,
Pedersoli 1 b.
Tímy: Citroën 453, Ford 309, M-Sport Ford 170,
Adapta WRT 83, Citroën Junior WRT 72, Quatar
WRT 71, Brazil WRT 28, Mini WRT 26 b.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov