Minitest: Kia Sportage 1,6 T-GDi Mhev 180 k 4×4 GT-Line – No počkaj, Sportage!

Kia Sportage. Po hybridnej verzii sme si vyskúšali aj mild-hybridnú. V čom je iná?

Mild-hybridná verzia má totožné spaľovacie srdiečko ako full-hybridná verzia, pod kapotou pradie preplňovaná zážihová jedna-šestka s výkonom 132,4 kW (180 k), ktorá je spárovaná so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Full hybrid má šesťstupňovú automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom. Elektromotor je slabší, má postačujúcich 12 kW (16 k) a 55 Nm a oveľa menšiu batériu s kapacitou 0,437 kWh.

Kľúčový je režim

Mild-hybridná verzia má aj svoje vlastné jazdné režimy. Na cestu sú určení traja známi mušketieri Eco, Normal a Šport. Kým v najšetrnejšom režime sa Kia snaží vypínať motor pri každom ubratí plynu a plachtiť, športový režim za sprievodu zmeneného zvuku z reproduktorov vykúzli atmosféru športového auta. Mild-hybridná verzia nemá jazdný režim určený pre terén, má však funkciu Lock, ktorá simuluje uzávierku medzinápravového diferenciálu.

A za koľko jazdí? Netajím sa, nie som myšlienkovo zarytý ekojazdec zameraný na najlepšiu možnú spotrebu. S naloženým autom a slušným tempom mi z diaľnice D1 od odpočívadla Štrba cez Čertovicu až po R1 odpočívadlo Budča vyšla spotreba 6,6 l/100 km/h. Trasa Sabinov – Snina cez okresné cesty piatkovým tempom plným akcelerácie a brzdenia znamenala spotrebu 6,9 l/100 km/h, za celý testovací týždeň pri kombinácii mesta, diaľnice, ale aj okresiek sa spotreba zasekla na hranici 8,1 l/100 km, čo je, mimochodom, totožný údaj, ako sa mi podarilo jazdiť na tejto trase s full-hybridnou verziou.

Akurát skôr testovaný plný hybrid mal už obuté letné pneumatiky, tu boli zimné. Na moje používanie, keď jazdím prevažne dlhé trasy, môže plný hybrid zdanlivo strácať význam. Lenže rozdiel je len 700 eur a plný hybrid má o 50 koní viac a aj lepšiu dynamiku. „No a teraz babo raď…“ 

Čo treba uznať

  • Atraktívny dizajn, príjemný interiér…

Čo nám chýbalo

  • Viac výživnejší audiosystém Harman/Kardon.

Čo nás prekvapilo

  • Prakticky rovnaká spotreba na totožnej dlhej trase cez celé Slovensko ako pri hybridnej verzii, menší kufor než HEV verzia.

Kia Sportage 1,6 T-GDi Mhev 180 k 4×4 GT-Line 

  • Cena (základ/test) 26 690/44 080 €
  • 7 rokov alebo 150 000 km, prvé 3 roky bez obmedzenia km.

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 132 kW (180 k) pri  5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 4 500 ot.min-1.  Emisie CO2 155,6 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,0 s, vmax = 201 km/h, spotreba WLTP/test 6,9/8,1 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 3×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 562 dm3

Kia Sportage 1,6 T-GDi Hybrid – Krížom-krážom a späť

Komentáre (1)
Pridať komentár
  • J.

    (mild)nehybrid v cene “full” hybridov(To, Ho, Fo) ktorý žiaľ (ne)funguje… spotreba ~8l/100km