Kia Sportage 1,6 T-GDi Hybrid – Krížom-krážom a späť

Kia Sportage 1,6 T-GDi Hybrid mi robila spoločnosť na dlhšom roadtripe. Našepkám, rýchlo som si ju obľúbil.

Hybridný Sportage sme už podrobne testovali v Auto magazíne 03/2022 a video nájdete aj na našom YouTube. Mňa teraz zaujímalo, ako sa bude full hybridnej verzii dariť na dlhých trasách. Viacero používateľov v diskusiách uvádza vysokú spotrebu, tak som si to chcel overiť.

Skôr, ako sa dostanem k suchým číslam, v prvom rade musím pochváliť príjemné spracovanie kabíny, aj keď by som ubral lesklých plôch. Zároveň veľkým plusom boli pre mňa vynikajúce predné športové sedadlá, no možno by som im doprial odvetrávanie, lebo už po krátkej jazde som cítil mierne upotený chrbát a to ešte nebolo tak horúco. Celkovo som mal pri spoločnom súžití z auta veľmi dobré pocity a to už od prvopočiatku až do samého konca.

A teraz už spomínané merania a skúšania. Zaťaženie auta bolo po celý čas testu približne rovnaké – 3 dospelé osoby a k tomu adekvátne množstvo batožiny v podobe troch turistických vakov. Prvý úsek trasy dlhej 171 km po diaľnici predpísaným tempom, ale s citeľným vetrom, trval 1:21 hodiny. Spotreba sa tu ustálila na 9,2 l/100 km. Ďalší úsek cesty som kombinoval cestu prvej triedy a rýchlostné cesty. Vzdialenosť 214 km trvala 2:28 h a motor si vypýtal 7,5 l/100 km, čo už je prijateľnejšia hodnota. Ďalším meraným úsekom bolo 25 km medzi dvomi okresnými mestečkami po ceste prvej triedy bez prevýšenia za 27 minút a tu ma spotreba prvýkrát potešila. Palubák hlásil krásnych 5,8 l/100 km. Následne som spolu so Sportageom pokračoval po cestách prvej triedy. Trasu dlhú 100 km som zvládol za 1:34 h za akceptovateľných 6,4 l/100 km. To je na veľkosť auta a ostatné premenné, najmä pohon všetkých štyroch kolies, celkom slušná spotreba. Všetky doterajšie úseky som vyhodnocoval spotrebu bez používania adaptívneho tempomatu. Ten by v porovnaní so mnou určite znamenal o niečo vyššiu spotrebu.

Cestou späť som si však po diaľnici aktivoval adaptívny tempomat. Na moje prekvapenie často reagoval príliš akčne a začal spomaľovať skoro aj v tom najkratšom nastavení odstupu. Po pár kilometroch som si odsledoval, kedy začína brzdiť a skúšal som sa s ním zladiť, no nie vždy mi to vyšlo. Ak by som mal využiť tanečnú terminológiu, aj napriek veľkej snahe mi Kia občasne postúpala po špičkách. Na diaľnici som si ako prvé nastavil tempo 130 km/h, ale už bolo pekné počasie a nefúkalo. V meranom úseku sa spotreba zastavila na 8,3 litra. Našťastie ešte stále sú na svete krajiny, kde sa jazdí bez hrozby trestu o trochu rýchlejšie ako u nás. Na moje počudovanie tempo medzi 140 a 150 km/h už opakovane posunulo spotrebu nad 10 litrov na 100 km, a to už naozaj nie je málo. Celková priemerná spotreba po prejdení 1 100 km sa ustálila na čísle 8,1 l/100 km. Veľa? Málo? Podľa toho, na čo ste zvyknutí a čo ste ochotní akceptovať. Každopádne dojazd je celkom veľký, pretože nádrž má na dnešné pomery solídny objem, a to 52 l.

Čo treba uznať

  • Výborné spracovanie interiéru a plno zaujímavých a praktických riešení.

Čo nám chýbalo

  • Väčšie tlačidlá na kľúči pre diaľkový posuv auta, menej  čiernych lesklých plôch zvonka aj vnútri, výživnejší audiosystém Harman/Kardon.

Čo nás prekvapilo

  • Cúvacia kamera sa dá zapnúť aj pri jazde dopredu a nie je limitovaná rýchlosťou.

Kia ProCeed GT – Madonna mia!

Kia Sportage 1,6 T-GDi Hybrid 230 k 4×4 GT-Line 

  • Cena (základ/test) 24 690/41 990 €
  • 7 rokov alebo 150 000 km, prvé 3 roky bez obmedzenia km.

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 132 kW (180 k) pri  5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 4 500 ot.min-1. Synchrónny elektromotor 44 kW (60 k) pri 1 600 – 2 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 264 Nm pri 1 600 ot.min-1. Celkový výkon 169 kW (230 k) pri 5 500 ot.min-1.  Emisie CO2 140 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,3 s, vmax = 193 km/h, spotreba WLTP/test 6,2/8,1 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 3×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 587 dm3
fotoKia SlovenskoKia Sportage 1.6 TGD-i Hybrid 230 k 4×4 GT-Linerecenziaskusenostispotrebatest
Komentáre (0)
Pridať komentár