Test: Hyundai i10 1,2 16V DOHC Style – Svet malých radostí

Hyundai i10 je najlacnejšie nové auto na našom trhu, no ponúkne vám viac, ako by ste čakali.

Segment malých áut dnes prežíva ťažké časy, niektorí výrobcovia nad ním dokonca zlomili palicu. Je totiž zložité predávať autá, ktoré majú byť lacné, no zároveň musia spĺňať najnovšie emisné normy, mať vo výbave európskou komisiou vyžadované bezpečnostné prvky a poskytovať primeranú úroveň komfortu. Ak sa už aj automobilke podarí všetko nejak skombinovať a darí sa mi mini autá ako tak predávať, veľa na nich nezarobí. Aj preto klobúk dole pred značkou Hyundai a modelom i10, pretože hoci ide o najlacnejšie auto na trhu, nič mu nechýba a pôsobí veľmi vyspelo. Vďaka nedávnej modernizácii si drobček polepšil po stránke dizajnu – okrúhle LED-ky slúžiace na denné svietenie sú po novom citlivo zapracované do mriežky chladiča a keď nesvietia, ani si ich nevšimnete. i10 pôsobí milo, no zároveň športovo a elegantne teda presne tak, aby sa na ňom nehanbili jazdiť ani samoľúbi chlapi.

Tartanové látkové sedadlá s vertikálnymi fialovými líniami, ako aj fialové prvky v prešívaní a vetracích otvoroch vnášajú hravosť a pestrosť aj do interiéru. Už od základnej výbavy je k dispozícii digitálna prístrojová doska so 4,2-palcovým TFT LCD displejom a od verzie Comfort aj 8-palcová centrálna dotyková obrazovka, dokonca s bezdrôtovým zrkadlením smartfónu prostredníctvom Android Auto a Apple CarPlay. Hyundai ponúka až prekvapivo veľa miesta na zadných sedadlách, bez väčších problémov sa odvezú aj vyšší  jedinci. Čo je ešte potešujúcejšie, pod kapotu si môžete zvoliť štvorvalec! Síce atmosférický, ale s nepriamym vstrekovaním paliva a reťazou poháňanými rozvodmi, čo je ideálna kombinácia do mestskej premávky. Výkon 62 kW a krútiaci moment 118 Nm sú hodnoty skôr skromné, ale autu s prevádzkovou hmotnosťou 1 007 kg na bežné potreby postačujú. Motor spolupracuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, no k dispozícii je aj robotizovaná, ktorá má tiež päť stupňov. Spotreba do 5,5 litra sa dá dosiahnuť bez väčších problémov aj pri jazde výhradne v meste. Na záver ešte pochválim dobre odhlučnený podvozok s príjemným mäkším charakterom a čerešničkou na torte pre mňa boli zadné kotúčové brzdy.

 

Stručne  

Čo treba uznať

  • Dospelý charakter malého auta.

Čo nám chýbalo

  • Mäkšie plasty na lakťovej opierke vo dverách.

Čo nás prekvapilo

  • Množstvo komfortných a bezpečnostných prvkov výbavy.

 

Hyundai i10 1,2 16V DOHC Style 

Cena (základ/test)                                         11 690/16 990 €

Záruka                                                           5 rokov bez obmedzenia počtu km

 

Motor

  • atmosférický zážihový R4/16V , zdvihový objem valcov 1 197 cm3, max. výkon 62 kW (84 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 118 Nm pri 4 200 ot.min-1. Emisie CO2118 – 125 g/km.

Jazdné výkony a spotreba

  • 0 – 100 km/h za 12,6 s, vmax = 171 km/h, spotreba WLTP/test 5,2 – 5,5/5,6 l/100 km.

Konektivita a nákladový priestor

  • 230V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1 ×
  • USB-C – 1×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8´´
  • Batožinový priestor: 252 dm3

Test: Kia Picanto 1,0 T-GDi M5 X-line – Motorová myš

HyundaiHyundai i10
Komentáre (0)
Pridať komentár