Test: Kia Picanto 1,0 T-GDi M5 X-line – Motorová myš

Kia Picanto je vo vrcholnej verzii X-line na cestách neprehliadnuteľná, hoci ide o najmenší model značky.

Asi nikoho neprekvapím, keď poviem, že segment takzvaných mini áut všeobecne netrhá predajné rekordy. Viacero automobiliek v tejto triede dokonca už ani nemá svojho zástupcu, čo však neznamená, že maličké autá prestali dávať zmysel. Podľa mňa ho dnes dávajú možno viac než kedykoľvek predtým a to predovšetkým v mestských podmienkach. Najnovšie ma o tom presvedčila Kia Picanto tretej generácie, ktorá sa na trh dostala už v roku 2017 a o tri roky neskôr prešla modernizáciou.

 

Viac, než reálne potrebujete

Teraz sa mi do rúk dostala vo verzii X-line s preplňovaným benzínovým trojvalcom pod kapotou, čo je najdrahší možný variant tohto modelu, aký si u nás môžete kúpiť. V cenníku pri ňom svieti suma 17 390 eur a v prípade, že by ste chceli aj rovnaký žltý metalický lak, priplatíte si ešte ďalších 390 eur. Za nemalé peniaze však dostanete takmer všetko, čo si len v spojitosti s malým autom dokážete predstaviť.

Atraktívny vzhľad exteriéru budiaci až športový dojem, v rámci možností priestranný interiér a batožinový priestor, tiež bohatú výbavu, vysokú mieru aktívnej či pasívnej bezpečnosti a napokon aj parádne 16-palcové disky kolies. A prečo len takmer všetko? Lebo aj vo verzii X-line Picantu chýbajú Full-LED svetlá a pri litrovom preplňovanom trojvalci T-GDi nie je v ponuke automatická prevodovka. Ak si potrpíte na automat, musíte siahnuť po atmosférickom trojvalci alebo štvorvalci z radu DPi.

 Jedinečný temperament

Kia Picanto našťastie spĺňa faktor, ktorý je pre mňa osobne dôležitý – radosť šoférovať. Drobček s vami na ceste zrozumiteľne komunikuje, ak sa dostávate nad jeho limity, informuje vás o tom včas. Až 44 % komponentov použitých v rámci karosérie je z vysokopevnostnej ocele a jej tuhosť treba nepochybne pochváliť. Vo verzii X-line dostanete zadné kotúčové brzdy a spomínam to hlavne preto, lebo ostrý nástup ich účinku ma už pri prvých kilometroch dosť prekvapil. Zvyknúť som si musel aj na tvrdý podvozok, no to mali z veľkej časti na svedomí nízkoprofilové pneumatiky s rozmerom 195/45 R16. Čo už, pre krásu sa vraj trpí.

Zaujímavosťou je, že Kia Picanto je vybavená high-tech vektorovaním krútiaceho momentu, ktoré inteligentne pomáha predchádzať nedotáčavosti vozidla. V praxi to trochu navodzuje motokárový pocit. Litrový trojvalec s turbom, priamym vstrekovaním paliva a reťazovým rozvodom má výkon 74 kW a dosahuje maximálny krútiaci moment 172 Nm. O nedostatku dynamiky v tomto prípade nemôže byť reč, najmä v mestských rýchlostiach do 50 km/h je auto mimoriadne živé. S pribúdajúcou rýchlosťou sa, samozrejme, zvyšuje hluk v kabíne, čo priamoúmerne znižuje komfort posádky, ale Kia Pianto nie je auto stavané na dlhé presuny vysokou rýchlosťou, jej revírom je mesto. A čo spotreba benzínu? V mestských podmienkach si Kia vypýtala okolo 6,2 litra, na diaľnici stúpla spotreba na 7 litrov a na okreskách zas klesla na úroveň zhruba 5,5 litra. V kombinovaných podmienkach sa teda bez mimoriadneho snaženia dá jazdiť pod šesť litrov. Vzhľadom na sto koní pod kapotou to nie je zlý výsledok. Ja viem, takmer 18-tisíc eur za Picanto je aj z môjho pohľadu veľa. Ale stále máte možnosť zvoliť si nižší stupeň výbavy či slabší motor a pokojne aj v kombinácii s automatom, pričom sa pohodlne zmestíte pod 15-tisíc eur.

KIA EV9: Nová definícia prostredia

Stručne

Čo treba uznať

  • Atraktívny vzhľad.

Čo nám chýbalo

  • Možnosť voľby automatickej prevodovky.

Čo nás prekvapilo

  • Priestrannosť a vysoká kvalita materiálov.
Kia Picanto 1,0 T-GDi M5 X-line

Cena (základ/test)                                          11 690/17 780 €

Záruka                                                           7 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 998 cm3, max. výkon 73,6 kW (100 k) pri 4 500 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 114 – 124 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,3 s, vmax=180 km/h, spotreba WLTP/test 5,0 – 5,5 /5,9 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – 0×
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 255 dm3
Komentáre (0)
Pridať komentár