BMW M850i xDrive Gran Coupé – Hexanchus griseus

BMW M850i xDrive Gran Coupé. Je to síce osmička, ale kľúčové číslo je 4! Štvormiestne štvordverové coupé s objemom 4,4 litra, ktoré akceleruje na stovku pod 4 sekundy.

Športové krivky sivej dvojtonovej karosérie pútajú pohľady všade, kde sa zjaví. Je to predátor, sivý žralok (lat. titulok) a je jedno, či je v pohybe alebo len tak nečinne vyčkáva na svoj čas skrytý v hlbinách podzemných garáží. Len pozor, aby ste do nich vzhľadom na rázvor a nízku svetlú výšku zišli. Niekde, kde to stavbári trochu prehnali, môže chýbať pár milimetrov pri spodnej lište nárazníka, čo sme našťastie včas odhalili pri fotení. Agresívnymi tvarmi, mohutnými nasávačmi v nárazníku alebo efektnými čiernymi lesklými 20-palcovými diskami s modrými „M“ brzdičmi zhypnotizuje každého.

Komfort nadovšetko

Príjemné materiály s dobrým dielenským spracovaním nasmerujú celú posádku do stavu tranzu, v ktorom vodič v podstate nemusí robiť skoro nič, len točiť volantom a stláčať tlačidlá adaptívneho tempomatu. Zamrzí praskanie a škrípanie, ktoré sa ozýva z rôznorodých spojov, čo by pri takom drahom aute nemalo byť prítomné.

Napriek tomu je úplne jedno, na ktorom samostatnom sedadle v osmičke sedíte, aj keď miest má papierovo 5. Silné zážitky z jazdy sa dostavia vždy a všade. Priestoru je tiež pre každého dosť. Akurát pripomeniem, že pri nastupovaní a vystupovaní musíte byť trochu svižnejší s ohľadom na proporcie karosérie.

Veľké GT má za povinnosť byť športové, komfortné, priestranné a aj do dlhého plytkého kufra s nižším vstupným otvorom sa zmestí všetko potrebné.

Zážitky na počkanie

Predná megadlhá extra ľahká kapota skrýva výkonný vidlicový osemvalec s 10,5-litrovou olejovou náplňou. Samozrejmosťou je pohon oboch náprav a k tomu patričná elektronika, ktorá s dvojrozmernými pneumatikami drží auto ako na koľajniciach. Odlepiť sa z cesty len tak lusknutím prsta sa na moje veľké počudovanie nedá, a to ani po čerstvom letnom daždi. Zábava za volantom? Brutálna! Na vypnutie asistentov musíte mať guráž a hlavne zručnosti!  Pózovanie v nočnom meste? To ide bez spomínaných atribútov, stačí navoliť športový režim a pri každom pustení plynového pedála sa ozve z výfuku šupa, ktorá vzkriesi a bleskovo postaví do pozoru aj mŕtveho. Vyhlasujem, že tieto športovo ladené jazdné režimy som preferoval a eufóriu, ktorú vo mne vzbudzovali, ani neviem stručne opísať.

Tankovať budete vždy s úsmevom, aj keď nebudete mať na chlieb!

Nie je to vôbec žiadny  kostitras, predvolené nastavenia adaptívneho pruženia sú takým optimálnym stredom za každých podmienok. V kombinácii s ostatnými možnosťami nastavenia techniky majú jeden veľký dar. Dokážu kedykoľvek pohladiť dušu každého, kto vie, chce a potrebuje oceniť prednosti a vrodené danosti športovo-luxusného modelu. Je vôbec dôležitá spotreba? Nuž určite áno a v prudkej ekologickej dobe sa mnohým pretočia oči. Diaľky konštantne zvláda pod 12 litrov, ale pri užívaní si rátajte so spotrebou 17 až 18 l/100 km. Jedno vám však garantujem: ani jeden spálený liter benzínu navyše v živote nikdy neoľutujete! A to ani na smrteľnej posteli.

Stručne                                                             

Čo treba uznať        

  • Účinný lapač pohľadov.

Čo nám chýbalo      

  • Aspoň týždeň navyše.

Čo nás prekvapilo   

  • S ohľadom na históriu sklopné operadlá zadných sedadiel.

BMW X6 M Competition – Od sna, cez túžbu až po realitu

BMW M850i xDrive Gran Coupé

Cena a záruka:

  • Základ/test  93 800 / 150 794,60 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 2 roky bez obmedzenia km.

Motor:

  • 2× preplňovaný zážihový zážihový R8/32, zdvihový objem valcov 4 395 cm3, max. výkon 390 kW (530 k) pri 5 500 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 750 Nm pri 1 800 – 4 600 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 226 – 229 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 3,9 s, Vmax = 250 km/h, spotreba výrobca WLTP/test  9,9 – 10,0 /16,7 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor 

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 440 dm3
BMW 8BMW M850i xDrive Gran CoupéBMW rad 8BMW Slovenskofotkygalériaskusenostitest. recenzia
Komentáre (0)
Pridať komentár