BMW 120d – Brána do raja?

BMW 120d je momentálne najmenším a najlacnejším „bavorákom“ so spaľovacím motorom.

Najnovšia, tretia generácia radu 1 prémiovej bavorskej značky prešla oproti predchádzajúcim významnými zmenami.

Zmeny k lepšiemu

Zvonka ju odlišujú predovšetkým väčšie a ostrejšie rezané „ľadvinky“. Autu veľmi pristanú a spolu s jasnými, no nie prehnane populistickými ostrejšími líniami karosérie urobili z „jednotky“ moderný, dynamický päťdverový hatchback. Podstatnejšie sú však zmeny v technike vozidla. Základnou koncepciou pohonu sa stal motor vpredu a pohon prednej nápravy. Ortodoxní milovníci bavorských „zadokoliek“ zaplakali (aj nad koncom viac než 4-valcových motorov), no konštruktérom to uvoľnilo ruky, napr. pokiaľ ide o vnútorný priestor karosérie. A vyslovení dravci majú k dispozícii pohon všetkých kolies, ktorý sme si vyskúšali aj my. Vozidlo je teraz v porovnaní s predchodcom priestornejšie (a pritom kratšie) a napodiv aj ľahšie.

Špičkový interiér

Prináša tvarovo i technicky všetko to, čo drahší a väčší príbuzní. Osloví nielen vynikajúcim posedom, ergonómiou a funkčnosťou ovládačov či použitím veľkých displejov, ale aj vynikajúcimi materiálmi a vysokou kvalitou spracovania. Vďaka tomu je aj útulný a vodič sa pri ovládaní vyspelého automobilu necíti ako nevzdelaný amatér. Veľký displej pod volantom bezchybne nahrádza klasické „budíky“ svojou čitateľnosťou i možnosťou konfigurácie, no práve týchto možností zobrazenia rôznych údajov na ňom by sme privítali ešte o niečo viac. Miesta vpredu je až prekvapivo veľa, vzadu dostatok. Ak toto všetko doplní príjemný zvuk audiosústavy Harman Kardon, niet čo riešiť. Zabudnúť nesmieme ani na vynikajúce detaily, spomeniem napríklad držiak smartfónu so šikmým zasúvaním (a dobíjaním) či vypínač vyhrievania volantu priamo na ňom a nevtieravé ambientné osvetlenie.

Presvedčivé jazdné vlastnosti

Vyspelý inteligentný pohon všetkých kolies xDrive je dôležitým prvkom pri prenose energie výkonného motora (140 kW/190 k, 400 Nm) na vozovku. Rovnakou mierou sa na pôžitku z jazdy podieľa viacprvková zadná náprava, excelentná 8-stupňová automatická prevodovka a príkladná odozva strmšie sprevodovaného riadenia. V kombinácii s (opäť konfigurovateľným) športovým módom jazdy sa z príjemného rodinného hatchbacku stane dobre krotiteľný divoch. Nevýhody predného pohonu pri športovej jazde eliminuje xDrive veľmi účinne a skúsenému vodičovi dopraje poriadny kus potešenia zo života na nielen dokonalých povrchoch. Pri pokojnej jazde však práve skúsený vodič predsa len zistí, že sedí vo vozidle zo samotného začiatku radu vozidiel luxusnej nemeckej značky. Na diaľnici pri vysokej rýchlosti si môže uvedomiť prítomnosť dieselového motora a zvuk podvozka vo výtlkoch je tlmený veľmi dobre, no predsa len nie tak ako vo väčších „bavorákoch“. Napokon aj takto je to absolútne v poriadku.

Vstupná brána

Každá prémiová automobilka označuje svoj najmenší (a najlacnejší) model za vstupnú bránu do prémiového sveta“. Bránu pre mladých alebo pre tých, ktorí si chcú na staré kolená ešte dopriať. V prípade BMW radu 1 i dieselového variantu s pohonom všetkých kolies je to naozaj brána do lepšieho motoristického sveta.

BMW 120d  xDrive        

Cena a záruka:

  • Základ / test: 24 600 / 50 710  €
  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor:

  • prepĺňaný, zážihový, R4/16V, zdvihový objem valcov 1 995 cm3, max. výkon 140 kW (190 k) pri 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1750 – 2 500 ot.min-1. Emisie CO2 124 – 117 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 7 , vmax = 230 km/h, spotreba výrobca / test 4,7 – 4,5 / 6,1 l/100 km.

Čo treba uznať

  • Novinka je dôstojným členom prémiovej rodiny.

Čo nám chýbalo

  • Trocha širšie sedáky predných sedadiel.

Čo nás prekvapilo

  • Výborná ovládateľnosť výkonného vozidla.
BMWBMW 1 2020BMW 120dBMW 745Le xDrive pre českú políciunajlacnejšie bmwnajmenšie bmwoplatí sarecenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár