Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Modernizované Audi A1

Najmenší model Audi, A1, absolvoval miernu modernizáciu. Prednedávnom predstavené Audi S1 zostalo bezo zmien, úpravy sa týkajú technických parametrov modelu A1 a A1 Sportback.

Od uvedenia na trh predala automobilka už vyše 500 000 kusov modelu A1. Kompaktné automobily sú v súčasnosti čoraz populárnejšie. Audi preto pripravilo modernizáciu malého modelu.

Automobil získall veľa vylepšení. Úplne nový je elektromechanický posilňovač riadenia. Pri vyšších rýchlostiach znižuje účinnosť pre lepšiu spätnú väzbu od vozovky. Program Audi Drive Select umožňuje ovládať rôzne technologické moduly, napríklad tuhosť tlmičov.

Audi A1 Audi A1

Novými dizajnovými a športovými individualizáciami si môže zákazník ešte viac prispôsobiť novinku pre svoj štýl. Informačný systém MMI Navigation Plus umožňuje spárovať telefón s palubným systémom. V ponuke je tiež Wi-Fi hotspot.

V interiéri sú použité viaceré chrómové detaily. K dispozícii je S line paket, ktorý prispôsobí dekoratívne ventilačné otvory na palubnej doske. V opcii je celý rad kolies s priemermi od 15 až do 18 palcov. Dĺžka vozidla sa predĺžila o 2 cm na 3,98 metra.

Podvozok robí z malého automobilu športový a agilný kompakt. Nové elektromechanické riadenie podporuje športovejší jazdný štýl. Cez systém Audi Drive Select sú k dispozícii 3 jazdné režimy: Auto, Efficiency a Dynamic.

Audi A1 Sportback Audi A1 Sportback

Systém MMI prináša veľkokapacitný hardisk. Priestorový zvuk Bose vytvorí v automobile akustické prostredie aj pre nadšencov hudby. Pripojenie na internet a spárovanie s mobilným telefónom sú v sériovej výbave.

Na pohon modelu budú slúžiť 4 zážihové a 2 vznetové motory. Všetky pohonné jednotky majú ako voliteľnú výbavu 7-stupňovú prevodovku S-tronic; motor 1,8 TFSI ju má v štandardnej výbave. Najslabším zážihovým motorom bude trojvalec 1,0 TFSI s výkonom 70 kW (95 k). Priemerná spotreba má byť podľa výrobcu 4,3 l/100km.

Najslabší vznetový motor bude tiež trojvalec 1,4 TDI s výkonom 66 kW (90 k). Priemerná spotreba dosiahne 3,4 l/100km. Výkon zážihových verzií pokračuje až k hodnote 141 kW (191 k).

Model S1 bude naďalej poháňaťaj motor 2.0 TFSI s výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 370 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne aj vďaka pohonu quattro za 5,8 sekundy. V sérii sú 17-palcové disky kolies a sofistikovaná štvorprvková zadná náprava.

MM, Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov