Pretekárske Mitsubishi Outlander PHEV
S technickou podporou Mitsubishi Motors Corporation (MMC) vstúpil tím Mitsubishi Ralliart Austrália*1 (TMR Austrália) s plug-in hybridným špeciálom Mitsubishi Outlander PHEV do cross-country pretekov Australasian Safari 2014*2, ktoré sa uskutočnili v septembri v Západnej Austrálii.
Pretekársky špeciál tímu TMR Austrália prekročil cieľovú čiaru po absolvovaní 3 529 km dlhej vyčerpávajúcej trate za 57 hodín 49 minút 14 sekúnd a obsadil tak celkovo 19. miesto. Outlander PHEV mal počas pretekov dve nehody, raz v 4. etape a druhýkrát v 6. etape, čo viedlo k poklesu v jeho celkovom umiestnení. Výkon, ktorý Outlander PHEV podal v púštnej oblasti Západnej Austrálie, je však dôkazom vynikajúcich schopností prejsť každým terénom aj vďaka pohonnému ústrojenstvu s dvoma elektromotormi Twin Motor 4WD a systému riadenia pohonu všetkých kolies S-AWC (Super All-Wheel Control), ako aj dôkazom toho, že vlastný plug-in hybridný elektrický systém spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation (MMC) je schopný odolať náročným podmienkam, ktoré ho postretli počas rally.
Špeciál Outlander PHEV, ktorý súťažil v triede sériovo vyrábaných hybridných vozidiel A1.6 skonštruovali tak, aby spĺňal špecifikácie FIA, len s drobnými úpravami pre väčšiu odolnosť a bezpečnosť. Zahŕňali klietku a úpravu palivovej nádrže, v súlade s bezpečnostnými predpismi, ako aj použitie upravenej nápravy pre podmienky súťaže, pneumatiky, brzdové doštičky a ochranný kryt podvozka. Pre pohon bol použitý rovnaký plug-in hybridný elektrický systém a systém riadenia pohonu všetkých kolies S-AWC, akým sa vyznačuje sériovo vyrábaný model.
Outlander PHEV, ktorý sa začal v Austrálii predávať iba od apríla tohto roka, vzbudil počas slávnostného štartu veľký záujem ako jediné plug-in hybridné vozidlo v rally. Už počas prológu v rámci druhého dňa sa umiestnil na vynikajúcom 15. mieste spomedzi 26 vozidiel súťažiacich v triede automobilov. Keď sa rozbehli samotné Australasian Safari, Outlander PHEV ukázal svoje schopnosti. S pomocou systému pohonu všetkých kolies a dvoch elektromotorov (Twin Motor 4WD) úspešne zdolal nespevnený povrch trate, pričom zároveň ukladal prebytočnú elektrickú energiu vďaka využitiu rekuperácie.
Zdroj: Mitsubishi (šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov