Aukčný dom Bonhamas pripravil skutočnú motoristickú lahôdku. Roadster BMW 507 z roku 1957, ktorého prvým a jediným majiteľom bol motocyklový a automobilový pretekár John Surtees, má vyvolávaciu cenu 2,8 milióna amerických dolárov (2,258.428 eur).
Rodák z anglického Tatsfieldu bol pretekárskou legendou. Surtees mal na konte viacero svetových titulov v pretekoch na motocykloch, ale v roku 1964 sa stal s Ferrari aj majstrom sveta v „efjednotke“.
Surteesa údajne po triumfe na motorke MV Augusta v kubatúre do 500 cc v roku 1956 zaujal spomínaný roadster BMW 507, ktorý práve testovali na okruhu v nemeckom Hockenheime. Profesionálny pretekár neváhal a bola z toho láska na celý život.
Počas ďalších šiestich dekád atraktívny automobil pravidelne používal a zostal v jeho vlastníctve až do smrti v marci roku 2017. Roadster BMW 507 bol atypickým zástupcom nemeckej značky.
Dnes je neuveriteľne ceneným veteránom a úprimne, jedným z najkrajších vozidiel s modrobielym logom v histórii. Spoločnosť Bayerische Motoren Werke sa v polovici päťdesiatych rokov minulého storočia chceli zviditeľniť na americkom trhu, a to predovšetkým v kategórii športových automobilov.
BMW 507 roadster vyrábala automobilka BMW len v rokoch 1955 až 1959, pričom na svet sa dostal 250 exemplárov. Vozidlo navrhol nemecký dizajnér žijúci v USA Albrecht Goertz. Ten sa mimochodom preslávil návrhom auta Datsun/Nissan 240Z, ktorý sa v období rokov 1969 – 1975 stal najpredávanejším modelom značky.
Na tomto aute odborníci aj laická verejnosť najviac oceňujú jeho vzhľad. Štíhly roadster s nízkymi bokmi sa okamžite stal učebnicovým príkladom čistoty a elegancie. Typ 507 sa zaradil do triedy superšportových áut, kam patril tiež jeho najväčší konkurent Mercedes-Benz 300 SL. Značka BMW však tento mikrosúboj prehrala, pretože v prípade modelu 507 išlo skôr o súkromné športové vozidlo než o auto pre skutočných šoférov.
Samotné riadenie vozidla nikdy nepatrilo k silným stránkam tohto auta. Ovládal sa skôr ako luxusný sedan než superšportový automobil. Kvôli tomuto nedostatku sa ručne vyrábaný automobil nikdy nestal obľúbeným pre široké masy.
Automobil to však nebol vôbec pomalý. Pohon obstarával vidlicový osemvalec s objemom motora 3,2-litra a s výkonom 150 koní. Maximálna rýchlosť bola nastavená na 225 km/h, pričom z pokoja na stovku zrýchlil za 9 sekúnd.
Počas spomínaného štvorročného výrobného cyklu bol pôvodný model zdokonalený a výkon sa podarilo zvýšiť o pätinu na 180 koní. Mimochodom, BMW 507 si svojho času kúpil aj Elvis Presley, ktorý na nemeckej pôde vykonával službu v americkej armáde. Legendárny spevák si roadster kúpil v Mníchove v roku 1958.
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov