Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Schropp Tuning SF600R: Divoký koník

Každý máme iné predstavy o svojich ideáloch. Alebo možno naši hrdinovia nesplnili naživo očakávania. Asi takto sa začal príbeh Petra Schroppa a jeho tímu úpravcov, keď sa im pod ruky dostal nový Mustang. Legendárne auto s charizmatickým päťlitrovým cross-plane V8 motorom pod kapotou asi stále nebolo to pravé orechové. Niežeby bolo jeho 421 atmosférických koní málo… Nová koncepcia Mustangu s vymakanou zadnou nápravou má však oveľa väčší potenciál než predtým, tak prečo sa nepustiť do úprav a vyťažiť z neho maximum?

   

   

Keď riadne fúka

Samozrejme, pod veľkú kapotu Mustangu sa priam pýta poriadny kompresor. Má na to aj historické dôvody (pozdravujeme pána Shelbyho). V Schropp Tuning toto volanie divočiny, samozrejme, poslúchli, a tak sa pod kapotou ocitol Rootsov kompresor. Stačilo do riadiacej jednotky motora nahrať nové palivové mapy, časovanie, predzápaly a tlak, a výkon Mustangu poskočil na 600 životaschopných koníkov (441 kW po starom). To však Schropp Tuningu nestačilo a bádali ďalej. To si však už vyžadovalo riadne zásahy do motora. Vlastne celý nový blok osemvalca Coyote s odolnejšími vložkami valcov, k tomu pretekárske piesty s nízkou kompresiou s ultrapevnými kovanými ojnicami, pevnejší kľukový hriadeľ, vysokovýkonnú olejovú pumpu a mnoho ďalšieho. Po správnom naladení „vypľul“ dynamometer nasledujúce údaje: 593 kW (807 koní) a 950 Nm. To je riadna nálož pod zadkom! K tomuto výkonu bola náležite naladená aj výfuková sústava, ktorá pozostáva z 2x 4-1 zvodov, 200-bunkových športových katalyzátorov od HJS a vysokopriepustného nerezového potrubia s priemerom 76 mm. Všetko sa končí v aktívnom tlmiči vybavenom klapkovým systémom, vďaka ktorému má Mustang nezameniteľný bublavý zvuk, ktorý pri plnom plyne roztrasie okná na domoch v okolí pol kilometra.

Na uzde sa nešetrilo

Shropp si získal naše sympatie za to, že s úpravami neskončil po dosiahnutí dychberúcich čísel, ale spravil aj čo-to preto, aby ich Mustang dosahoval spoľahlivo a v rámci možností bezpečne. Preto sa pod auto nasťahovali spevnené poloosi a kardanový hriadeľ. Auto sedí na špičkových tlmičoch KW Variant 3 a medzi ich prednými vežami je spevnené karbónovou rozperou. Pri výkone, aký dosahuje upravený Mustang, by sa na brzdách rozhodne šetriť nemalo. Schropp teda hľadal rovno medzi najlepšími, až kým sa pod 21-palcové disky neusadili brzdy od americkej firmy StopTech. Pýtate sa na dynamické parametre? Tie nie sú známe. Asi preto, lebo záležia čisto od veľkosti „ústrojenstva“ vodiča, ktorý v aute sedí. Konzistentne odpáliť 800 koní na zadnej náprave z miesta je takmer nemožné a maximálku by sme radšej ani nechceli vedieť.

   

Všetky oči na mňa!

Na to, aby pútal Mustang od Schropp Tuning pozornosť aj s vypnutým motorom, dostal výrazný wrap od spoločnosti WRAPworks. Ten trochu maskuje bodykit, ktorý zahŕňa karbónový splitter vpredu, otvorenú masku chladiča a veľké krídlo, ktoré redukuje vztlak pri vysokých rýchlostiach, ktoré je vyše 800-koňový Mustang nepochybne schopný dosiahnuť. Vo vnútri dáva všetkému bodku Alcantara a volant z modelu Shelby GT350. Veru, zajazdili by sme si…

Juraj Hrivnák, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov