Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Mégane R.S.: dynamický ako nikdy

Tretia generácia nabrúseného kompaktu šprintuje z 0 do 100 km/h za 5,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 255 km/h. Na pohon vozidla slúži nový preplňovaný štvorvalec s objemom 1,8 litra, maximálnym výkonom 205 kW (280 k) pri otáčkach 6 000 ot/min. a maximálnym krútiacim momentom 390 Nm pri otáčkach 2 400 až 5 000 ot./min.  Štvorvalec ENERGY TCE 280 prenáša výkon na predné kolesá buď cez 6-stupňový manuál, alebo 6-stupňový dvojspojkový automat EDC . Radenie prevodových stupňov je samozrejme možné aj pomocou pádiel pod volantom. Temperamentný benzínový motor si vyžaduje priemerne 6,9 litrov benzínu na 100 kilometrov s EDC prevodovkou a 7,2 litrov na 100 kilometrov s manuálnou prevodovkou. V Performance Edition dáva agregát maximálny výkon 220 kW (299 k) a najvyšší krútiaci moment 400 Nm. Nový Renault Mégane R.S. je k dispozícii s dvomi nastaveniami podvozka: Sport a Cup. Prvé je vhodné aj na menej kvalitné vozovky a vo väčšej miere využíva kontrolu trakcie. Druhé je o 10 % tuhšie a vďaka samosvornému diferenciálu Torsen umožňuje presnejší vjazd do zákrut a lepšie potláča nedotáčavosť.

   

   

4CONTROL ako štandard

Pre ešte väčšiu agilitu vybavili vývojári Renault Sport nový model Mégane R.S. dynamickým podvozkom 4CONTROL. Pri nízkych rýchlostiach (do 60 km/h) dokáže natočiť zadné kolesá opačne voči predným o 2,7 stupňa, vďaka čomu je vozidlo s predným pohonom oveľa stabilnejšie. Pri vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá natočia o 1 stupeň rovnakým smerom ako predné kolesá. 4CONTROL potom pôsobí proti odstredivým silám so všetkými kolesami a umožňuje prechádzať aj ostrými zákrutami vyššou rýchlosťou. Intervenčné parametre 4CONTROL sa menia v závislosti od toho, ktorý program jazdy si vodič zvolil.

Renault MULTI-SENSE

Systém piatich jazdných programov zvyšuje zážitok z jazdy. Nastavenie ovládača MULTI-SENSE systému umožňuje meniť rýchlosť zmeny prevodových stupňov prevodovky, . Okrem toho aj odpor na volante alebo reakciu elektronického pedálu akcelerátora. Vyberať sa dá z piatich programov: Comfort, Normal, Sport, Race a Perso (umožňuje vodičovi nastaviť si niektoré vlastnosti vozidla podľa vlastných preferencií).

   

   

   

Modern Driving

Asistenčné systémy zvyšujú bezpečnosť a komfort. Ich prítomnosť dokazuje, že nový Mégane R.S. je vhodný aj na každodennú jazdu. V interiéri má vodič k dispozícii napríklad aj dotykový displej, športové sedadlá a volant s rozhraním R-Link 2. Nový Mégane R.S. ponúka aktívnu aj pasívnu bezpečnosť na najvyššej úrovni. Jeho široká škála asistenčných systémov  informuje o bezpečnej vzdialenosti, rozpoznáva dopravné značky a pomáha ovládať diaľkové svetlá. Vozidlo má samozrejme vo výbave aj adaptívny tempomat, automatickú klimatizáciu a bezkľúčový vstup a štart. Na výber je ​​cúvacia kamera a Easy Parking Assist, ktorý vozidlo prakticky autonómne zaparkuje a vyparkuje. Uvedenie nového modelu Mégane R.S. na trh sa očakáva na jar roku 2018.

Renault (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov