Nový Opel Adam Rocks v akustickom laboratóriu
Koncom septembra príde na trh nová verzia najmenšieho modelu od Opla, Adam Rocks. Pod prednou kapotou bude nový preplňovaný trojvalec, ktorý podrobili skúške v akustickom laboratóriu.
Pre nové modely z Rüsselheimu sú skúšky v akustickom laboratóriu Opel nevyhnutnou procedúrou pre uvedenie do prevádzky. Opel prevádzkuje toto centrum v nemeckom Dudenhofene, kde vykonáva na špeciálnej dráhe testy hluku vplývajúceho na jazdný komfort .
Vývojový tím musí splniť dlhý zoznam požiadaviek, od zabezpečenia čo najtichšieho chodu motora, až po zvuk pri zatváraní dverí. Steny a strecha akustického laboratória sú úplne izolované od vonkajšieho zvuku pomocou materiálov, ktoré absorbujú hluk.
Majú podobnú štruktúru, ako steny v rozhlasovom štúdiu. V miestnosti sú strategicky umiestnené mikrofóny a reproduktory. Počas testovania stál Adam Rocks na podlahových valcoch, ktoré simulovali rovnaké trenie, ako vzniká pri jazde na vozovke.
Pri rôznych podmienkach inžinieri testovali správanie automobilu pri voľnobehu, funkciu štart-stop, či hluk pri plnom zaťažení motora. Posledná skúška predstavuje vytočenie motora do maximálnych otáčok na treťom prevodovom stupni.
Nová trojvalcová pohonná jednotka, ktorá je k dispozícii s výkonom 66 kW (90 k) alebo 85 kW (115 k) je tichšia, než konkurenčné štvorvalcové jednotky. S vyvažovacím hriadeľom má taký pokojný chod, ako štvorvalcové motory.
Blok bol motora vyvinutý tak, aby hluk dosahoval veľmi nízku úroveň. Izolovaný je tiež systém vstrekovania paliva a kľukový hriadeľ. Všetky použité novinky preukázali zníženie úrovne hluku v laboratórnych podmienkach.
V interiéri počas testu umiestnili figuríny, ktoré mali na sebe mikrofóny v úrovni uší. Tie umožňovali zachytiť hluk v stereo kvalite podobne, ako to vníma človek v reálnych podmienkach. Inžinieri mohli pomocou binaurálnych meraní zistiť a analyzovať rôzne druhy hluku. Rozlišovali pritom vzdušný a materiálny.
Každý pochádzal z iných oblastí vozidla, ako napríklad: hluk z motora, výfukového systému, komponentov podvozka a kabeláže vozidla. Novinky obstála vo všetkých testoch a preukázala nízku úroveň produkovaného hluku.
MM, Opel
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov