Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový Opel Adam Rocks v akustickom laboratóriu

Koncom septembra príde na trh nová verzia najmenšieho modelu od Opla, Adam Rocks. Pod prednou kapotou bude nový preplňovaný trojvalec, ktorý podrobili skúške v akustickom laboratóriu.

Pre nové modely z Rüsselheimu sú skúšky v akustickom laboratóriu Opel nevyhnutnou procedúrou pre uvedenie do prevádzky. Opel prevádzkuje toto centrum v nemeckom Dudenhofene, kde vykonáva na špeciálnej dráhe testy hluku vplývajúceho na  jazdný komfort .

Vývojový tím musí splniť dlhý zoznam požiadaviek, od zabezpečenia čo najtichšieho chodu motora, až po zvuk pri zatváraní dverí. Steny a strecha akustického laboratória sú úplne izolované od vonkajšieho zvuku pomocou materiálov, ktoré absorbujú hluk.

Opel Adam Rocks Opel Adam Rocks

Majú podobnú štruktúru, ako steny v rozhlasovom štúdiu. V miestnosti sú strategicky umiestnené mikrofóny a reproduktory. Počas testovania stál Adam Rocks na podlahových valcoch, ktoré simulovali rovnaké trenie, ako vzniká pri jazde na vozovke.

Pri rôznych podmienkach inžinieri testovali správanie automobilu pri voľnobehu, funkciu štart-stop, či hluk pri plnom zaťažení motora. Posledná skúška predstavuje vytočenie motora do maximálnych otáčok na treťom prevodovom stupni.

Nová trojvalcová pohonná jednotka, ktorá je k dispozícii s výkonom 66 kW (90 k) alebo 85 kW (115 k) je tichšia, než konkurenčné štvorvalcové jednotky. S vyvažovacím hriadeľom má taký pokojný chod, ako štvorvalcové motory.

Opel Adam Rocks Opel Adam Rocks

Blok bol motora vyvinutý tak, aby hluk dosahoval veľmi nízku úroveň. Izolovaný je tiež systém vstrekovania paliva a kľukový hriadeľ. Všetky použité novinky preukázali zníženie úrovne hluku v laboratórnych podmienkach.

V interiéri počas testu umiestnili figuríny, ktoré mali na sebe mikrofóny v úrovni uší. Tie umožňovali zachytiť hluk v stereo kvalite podobne, ako to vníma človek v reálnych podmienkach. Inžinieri mohli pomocou binaurálnych meraní zistiť a analyzovať rôzne druhy hluku. Rozlišovali pritom vzdušný a materiálny.

Každý pochádzal z iných oblastí vozidla, ako napríklad: hluk z motora, výfukového systému, komponentov podvozka a kabeláže vozidla. Novinky obstála vo všetkých testoch a preukázala nízku úroveň produkovaného hluku.

MM, Opel

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov