BMW vyvíja indukčné nabíjanie pre elektromobily
Obmedzujúcim parametrom súčasných elektromobilov je okrem krátkeho dojazdu aj dlhý čas nabíjania batérii. Pri nabíjaní z domácej siete je potrebné stále pripojenie k elektrickej sieti. V budúcnosti však nabitie batérii môže byť bezdrôtové.
BMW pre svoje elektromobily vyvíja nabíjanie batérií pomocou elektromagnetickej indukcie. Tá je známa už vyše storočia. Zásadnou inováciou je možnosť bezdrôtového nabíjania, ktoré nevyžaduje pripojenie k elektrickej sieti.
Pod podlahu garáže, parkovacieho miesta alebo cesty na križovatke môže byť umiestnená cievka. Cez ňu prechádza elektrický prúd a cievka tak vytvára magnetické pole. V automobile bude umiestnená druhá cievka, v ktorej vytvorené magnetické pole indukuje elektrický prúd. Ten potom dobíja batérie v automobile.
BMW tak umožní nabíjať svoje elektromobily prakticky na ktoromkoľvek mieste, kde bude umiestnená cievka. Cieľom vývoja je umožniť nabíjať elektromobily rýchlejšie a praktickejšie, čo umožní ich ľahší prienik na trh.
Automobilka BMW spolupracuje na tomto vývoji s automobilkou Daimler. Spoločným vývojom budú technológie pre indukčné nabíjanie štandardizované. Nabíjací výkon je 3,6 kW. Táto technológia umožňuje využiť v automobiloch vysokonapäťové batérie. Koeficient účinnosti je vyšší o 90 %.
Pri výkone nabíjania 3,6 kW môže cievka nabiť batérie automobilu na 100 % za menej ako 3 hodiny. Budúca norma umožňuje zvýšiť nabíjací výkon až na 7 kW. Pre bežných vodičov elektromobilov je táto možnosť nabíjania oveľa jednoduchšia, než bežný spôsob nabíjania.
Po zaparkovaní automobilu nad indukčnou cievkou vodič spustí dobíjanie stlačením tlačidla. Ďalšou výhodou je možnosť nabíjania pri všetkých poveternostných podmienkach. Vodič tak nemusí pri snežení alebo daždi vystúpiť z automobilu .
MM, BMW
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov