Aj vy veríte poverám o elektromobiloch?
Nový Nissan Leaf prejde na jedno nabitie až 378 km, podobne aj Renault ZOE, či Opel Ampera.
Elektrické autá sú drahé, nepraktické a nudné, výber je malý a bilancia CO2 nie je ani zďaleka dokonalá: Tieto a iné predsudky sú na programe dňa, keď sa diskutuje o elektrickej mobilite. Nissan chce nahradiť predsudky faktami. Elektrické vozidlá sú pre všetkých predovšetkým budúcnosťou udržateľnej a cenovo dostupnej mobility, šetrnej k životnému prostrediu –budúcnosť, ktorá sa už začala.
Pri diskusiách o elektrických vozidlách rozsah dojazdu spôsobuje, že sa vozidlá na báze batérií veľmi odlišujú od bežne poháňaných vozidiel – a to ľudí najviac znepokojuje pri ohodlávaní sa jazdiť s elektromobilitou.
Ale v podstate nikto nehovorí o tom, či na jednu plnú nádrž s benzínom alebo naftou prejdem 400 alebo 500 kilometrov. Na druhej strane diskusia o tom, či je elektrický automobil schopný generovať dojazd 200 alebo 350 kilometrov na jedno abitie batérií, je úplne iná. Spôsobujú to hlavne obavy z hľadania nabíjacej stanice, keď máme vo vozidle mŕtvu batéru.
Ale v ôsmom roku po začatí vroby modelu Nissan Leaf – s viac ako 283 tisíc predanými kusmi najpredávanejšie EV na svete – nie sú takmer žiadne dôvody pre tento druh “rozsahu úzkosti”.
Dojazd rastie s neustále vylepšenou technológiou a kapacitou batérie. Prvý Leaf bol vyrobený v roku 2010 s dojazdom 160 kilometrov na jedno nabitie batérií. Po faceliftei v roku 2013 táto hodnota vzrástla takmer na 200 kilometrov, pričom zavedenie novej 30 kWh batérie do modelového radu v roku 2016 potom umožnilo predĺžiť dojazd na 250 kilometrov.
Teraz Nissan predstavil druhú generáciu modelu Leaf – s dojazdom až 378 km vďaka ďalšiemu zlepšeniu výkonnosti batérie a optimalizovanej pohonnej jednotke. Od prvej generácie až po druhú generáciu sa dojazd viac než zdvojnásobil.
Predĺženie dojazdu spolu s rozšírením nabíjacej infraštruktúry pôsobí aktívne proti starostiam s prázdnymi batériami. Medzičasom sa aj na Slovensku výrazne rozšírila sieť nabíjacích staníc – a trend sa naďalej zvyšuje.
A ak denne precestujete do práce či za nákupmi a domov 35 kilometrov, čo je štatistický priemer jázd súkromnými autami, tak počas päťdňového pracovného týždňa budete na elektrickom vozidle jazdiť bez toho, aby ste museli dobíjať batériu.
Nissan (šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov