Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Radar a laserový skener riadia jazdu v novom Audi A8

Na summite Audi v Barcelone značka so štyrmi krúhmi predstavila vo svetovej  premiére nové Audi A8 a aj nové typové označenie.
Štvrtá generácia modelu A8 zaujala štýlovým dizajnom, vynikajúco riešeným pohonom, odpružením, neutálnymi  jazdnými vlastnosťami a dotykovým konceptom obsluhy ponúka vynikajúce referencie pre „Náskok vďaka technike“.

    
Model Audi A8 štartuje s dvoma turbomotormi V6 – 3.0 TDI a 3.0 TFSI. Vznetový motor s so zdvihovým objemom 2 967 cm3 má výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 600 Nm. Zrýchli so štandardným pohonom quattro za 5,9 sekundy z 0 nao 100 km/h a dosiahnej s elektronickým obmedzečovačom maximálnu rýchlosť 250 km/h. Jeho spotreba podľa NEDC je iba 5,8 až 5,6 litrov  na 100 kilometrov. To zodpovedá emisii CO2 152 až 145 gramov na kilometer. Nový 3,0-litrový turbo motor s priamym vstrekovaním ponúka výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 500 Nm. Šprintuje z 0 ba 100 km/h za 5,6 sekundy, Predĺžená verzia A8 L za 5,7 sekundy. Spotreba na 100 km je medzi 7,8 a 7,5 litra  pre obe vozidlá, emisie CO2 medzi 178 a 171 gramov na kilometer.

     
Obe pohonné jednotky spolupracujú s generátorom štartéra. Je to srdce 48-voltovej hlavnej elektrickej siete vozidla. Táto mierne hybridná technológia umožňuje plachtenie s vypnutým motorom a pohodlné reštartovanie. Má tiež rozšírenú funkciu štart-stop a vysokú regeneračnú kapacitu až 12 kW na obnovu energie počas brzdenia, čím sa znižuje spotreba účinných jednotiek o 0,7 litra paliva na 100 kilometrov pri bežnej jazde.
S trojlitrovým naftovým motorom sa luxusná limuzína predstavila ako Audi A8 50 TDI quattro, s benzínovým vidlicovým šesťvalcom V6 ako Audi A8 55 TFSI quattro. Ako prvý model má A8 nové typové označenie značky, viditeľné na zadnej strane vozidla. Referenčná hodnota pre dvojmiestnu kombináciu číslic je výkon pohonu príslušného modelu v kilowattoch. Dvojica číslic sa zvyšujú v 5-kových krokoch a predstavuje hierarchiu v modelovom rade, ako aj v celom programe značky. Takže kombinácia číslic „50“ bude na zadnej strane tých modelov, ktoré mobilizujú výkon medzi 210 a 230 kW; „55“ znamená výkonový rozsah od 245 do 275 kW. Audi chce s týmto novým systémom štandardizovať názvy typov svojich automobilov pre svoju celosvetovú ponuku.
Model Audi A8 predstavuje začiatok novej éry dizajnu značky. Prináša športovú eleganciu, progresívny stav a vysokú kvalitu. Vpredu je široká, vzpriamená jednorámová mriežka so svalnatým telom a zadná časť vozidla s kvetelným pásom vyžarujú silnú prítomnosť. Interiér je zámerne znížený.

Vďaka revolučnému konceptu modelového radu A8 spoločnosť Audi prenáša svoje vysoko kvalitné riešenia do digitálneho veku. V strede palubnej dosky sú dva dotykové displeje, ktoré sú takmer neviditeľne zasunuté do čierneho povrchu s vysokým leskom vďaka technológii čiernych panelov. Ak ovládač na týchto obrazovkách aktivuje funkciu, počuť cítiť kliknutie ako potvrdenie. Kombinácia akustickej a optickej spätnej väzby robia novú odozvu MMI bezpečnou, intuitívnou a rýchlou.
S viac ako 40 pomocnými systémami pre vodiča nastavíl model A8 nastaví nový rekord. Ako prvý sériovo výrobený automobil na svete je špeciálne vyvinutý pre vysoko automatizovanú jazdu. Audi AI Staupilot tak bude schopný prevziať riadenie až do rýchlosti 60 km/h na diaľniciach a cestách so štrukturálnym oddelením jazdných pruhovv preťaženej premávke. Od roku 2018 chce Audi v závislosti od právnej situácie v každej krajine spustiť pilotné riadiace funkcie ako sú parkovací pilot, garážový pilot, či pilot pre jazdu v zápche.

Počas pilotným asistentom riadenej jazdy vypočítava  po prvýkrát centrálna asistenčná riadiaca jednotka vodiča z fúzie údajov zo snímačov permanentne obraz okolia ozidla. Okrem radarových senzorov, prednej kamery a ultrazvukových snímačov využije Audi ako vôbec prvý výrobca automobilov aj laserový skener.
Nový model Audi A8 budú vyrábať v závode v Neckarsulme v špeciálne postavených výrobných zariadeniach a bude uvedený na nemecký trh koncom novembra 2017. Na Ďalšie trhy dorazí začiatkom budúceho roka.

Audi (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov