Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Opel Mokka X: pre fešandy

Opel Mokka X sme tentoraz na test dostali v lákavej kombinácii preplňovaného benzínového štvorvalca, automatickej prevodovky a pohonu 4×4.  Splnil naše očakávania?

Auto sme si na test prevzali v najluxusnejšej výbave Innovation, čo v praxi znamená, že sme dostali k dispozícii takmer všetko, čo si automobilka pre zákazníkov pripravila. Pohodlie pre cestujúcich zabezpečovali okrem iného aj vyhrievané, kožou čalúnené sedadlá, v zimných mesiacoch určite príde vhod vyhrievaný veniec volantu. Na cestách nás sprevádzal najnovší multimediálny systém so zabudovanou navigáciou a displejom s uhlopriečkou 8 palcov. Kvalita vypracovania interiéru korešponduje s použitými materiálmi, a tak vozidlo dokáže uspokojiť aj náročného motoristu.

Zásadnou novinkou, vďaka ktorej sme vozidlo dostali na test, však bola kombinácia pohonu. Benzínový štvorvalec spolupracuje so šesťstupňovým automatom. Naladenie sústavy bude vyhovovať ľuďom, ktorí na vozidle budú jazdiť prevažne v meste. Tu si budú užívať plynulé rozjazdy, pri ľahkom narábaní s plynovým pedálom si ani nevšimnú, kedy prevodovka vykonala zmenu prevodového stupňa. Pri potrebe okamžitého zrýchlenia už počuť benzínový štvorvalec v kabíne výraznejšie, no žiaľ bez efektu v zrýchlení, aké by ste od motora s maximálnym výkonom 152 koní očakávali. Teoreticky je k dispozícii aj manuálne radenie prevodových stupňov preklápacím tlačidlom na hlavici radiacej páky. Toto riešenie sa nám nezdá ako veľmi praktické a príliš sme ho nevyužívali. Použitý pohon 4×4 korešponduje s charakterom mestského crossoveru. Pri jazde po zasneženej ceste pomôže, na výlet do hôr to už nie je. Limitujúcim faktorom v prípade pohybu mimo spevnených ciest je aj relatívne malá svetlá výška podvozka (143 mm).

Opel Mokka X je teda typickým módnym mestským crossoverom. Luxusne zariadený v kabíne, pri jazde v dopravných kolónach poteší automatickou prevodovkou. Ak by sme hľadali priestor, kde by sme od auta očakávali viac, tak by to bola spotreba paliva. Napriek tomu, že sme sa snažili jazdiť ako tradičná majiteľka tohto fešáka, dostať priemernú spotrebu pod 8,4 litra benzínu na 100 kilometrov sa nám veru nepodarilo.

Peter Lacena, foto: autor

Čo treba uznať: Prehľadný a kvalitne vypracovaný interiér.

Čo nám chýbalo: Nič podstatné.

Čo nás prekvapilo: Vyššia spotreba.

 

Opel Mokka X Innovation 1,4 Turbo 4×4 AT6

Cena a záruka:

Základ/test 15 090 €/29 070 €

4 roky / 150 000 km

Motor: preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 399 cm3, max. výkon 112 kW (152 k) pri 5 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 245 Nm pri 2 200 – 4 400 ot.min-1. Emisie CO2 148 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 9,7 s

Vmax = 193 km/h, spotreba výrobca/test 6,4/8,4 l/100 km.

kufor 356 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov