Ženeva 2017: Subaru XV – nový crossover SUV
Nová generácia Subaru XV mala svetovú premiéru na ženevskom autosalóne.
Druhá generácia crossoveru Subaru XV bude pre európskych vodičov prvou šancou na vyskúšanie novej podvozkovej architektúry, kombinujúca kompaktnú karosériu a schopnosti SUV, založenej na pre Subaru typickom symetrickom pohone všetkých kolies. Novinka prináša robustný, no zároveň športový dizajn. Jej silnou stránkou je všestrannosť v mestských aglomeráciách, tak aj v outdoorových podmienkach.
Nový model XV prináša podstatne vyššiu mieru ovládateľnosti a jazdného komfortu, pričom sa zlepšili aj jeho unikátne schopnosti mimo spevnených ciest. Je prvým modelom, uvedeným v Európe v rámci strednodobej vízie Prominence 2020.
Exteriér
Rozhodný, široký a nízky postoj podporuje športový dojem, trojrozmerná štruktúra odvíjajúca sa od šesťuholníkovej prednej masky sa hrdo hlási k identite Subaru, ktorú ešte zvýrazňujú svetlá s jastrabím pohľadom. Predná časť je štartovacím bodom, od ktorého sa dizajn rozvíja smerom k zadným partiám, pričom všetky prvky spolu tvoria masívny celok. Ostré tvary prednej masky a matne čierny plastový lem nárazníka vyjadrujú funkčnosť SUV a drsný charakter XV.
Výrazná charakterová línia, energicky stúpajúca od predného blatníka cez panely dverí až k zadnej časti, dáva profilu auta dynamiku a robustnosť. Zadné kombinované svetlá zdieľajú rovnaký motív ako čelné svetlomety, zadná časť odzrkadľuje široké ramená a nízky, sebavedomý postoj. V novom modeli sa podarilo skombinovať základné fundamenty Subaru, vynikajúcu aerodynamiku a skvelý výhľad z vozidla, s moderným dizajnovým štýlom.
Nový model prináša i nové farby karosérie, živé a zároveň solídne. Cool Gray Khaki aj Sunshine Orange výborne ladia s matne čiernym plastovým lemovaním, zvýrazňujúcim aktívny a funkčný imidž nového XV.
Interiér
Kombinácia športového a moderného dizajnu so sofistikovanou konštrukciou umožnila vytvoriť interiér, ktorý výrazne prekonáva svoju triedu.
Sedadlá majú teraz lepšiu anatómiu, ich prepracovaná štruktúra sa posunula ďaleko za hranicu tohto segmentu vozidiel. Sivá farba zvýrazňuje určenie auta na aktívne využitie.
V strede palubnej dosky umiestnený 8-palcový dotykový displej systému infotainmentu sa dá jednoducho spárovať so smartfónmi.
Detail oranžového prešívania na palubnej doske umocňuje pocit kvality a zdôrazňuje aktívny charakter modelu.
Popri novej úrovni dizajnu interiéru sa podarilo ešte vylepšiť typické prvky Subaru, ako sú výborný výhľad z vozidla, priestranná kabína a veľký batožinový priestor.
Nový volant umožňuje vodičovi lepšie ovládať vozidlo a poskytuje mu výbornú spätnú väzbu riadenia.
Jazdné výkony
Nové Subaru XV prináša celý rad vylepšení, ktorých cieľom je dosiahnuť lepšiu dynamiku a zároveň pocit bezpečia a komfortu pre vodiča. Nastavením vozidla sa dosiahla taká úroveň kvality jazdy, ktorou XV výrazne prekonáva svoju segment. Vychádza z komplexnej a podrobnej analýzy spätnej väzby riadenia a pedálov, správania sa vozidla, vibrácií, hluku a ďalších elementov, ktoré ovplyvňujú zmyslové vnímanie vodiča. Na druhej strane sa ešte zvýšili schopnosti auta mimo spevnených ciest, typické pre kategóriu SUV, posunutím viacerých parametrov na vyššiu úroveň.
Nová platforma zásadne zvýšila pevnosť podvozku a karosérie (70 až 100-percentný nárast oproti súčasným modelom), priniesla výrazné vylepšenia systému zavesenia kolies a umožnila dosiahnuť nižšie ťažisko. Súčasťou technických zmien je presné riadenie, umožňujúce vodičovi ovládať vozidlo s maximálnou precíznosťou. Odstránenie nežiaducich vplyvov do riadenia prinieslo vynikajúcu stabilitu v priamom smere a ovládateľnosť v zákrutách, pri zachovaní vysokej svetlej výšky 220 mm.
Optimalizovaná štruktúra rámu a zosilnené spoje medzi komponentmi štruktúry vozidla
Pomer prevodu riadenia sa znížil zo 14:1 na 13:1, čo prinieslo výbornú ovládateľnosť.
Aktívne rozdeľovanie krútiaceho momentu (Active Torque Vectoring) zlepšilo výkony pri zatáčaní a takisto zvýšilo účinnosť riadenia.Pre väčšie pohodlie dostal nový model elektronickú parkovaciu brzdu.
Okrem unikátneho symetrického pohonu všetkých kolies (AWD) je nové Subaru XV vybavené systémom X-MODE, schopným vylepšiť jazdné schopnosti na nespevnených cestách prostredníctvom integrovanej kontroly motora, pohonu všetkých kolies, brzdného systému a ďalších funkčných prvkov. Nastavenie kontroly zjazdu zo svahu umožňuje udržiavanie nízkej rýchlosti v prudkých klesaniach.
Pohonná jednotka
Dvojlitrový boxer motor radu FB s priamym vstrekovaním paliva dostal pre nové XV približne 80 % nových alebo kompletne prepracovaných komponentov, ak ho porovnáme so súčasnou atmosférickou pohonnou jednotkou. Nový motor má vyšší výkon a zároveň nižšiu spotrebu paliva.
Zdokonalená prevodovka Lineartronic výrazne zlepšila oblasť pokrytia prevodových pomerov, čo posilnilo akceleráciu, ale tiež zlepšilo spotrebu. Okrem plne automatického režimu je pri Subaru XV k dispozícii manuálne radenie 7 prevodových pomerov, ktoré umožňuje vodičovi zrýchliť presne tak, ako to v danej situácii potrebuje.
Aktívna a pasívna bezpečnosť
Pri novej platforme sa podarilo znížiť ťažisko o 5 mm v porovnaní s aktuálnym modelom. Absorpcia nárazovej energie sa zvýšila o 40 % v porovnaní so súčasným modelom. Podarilo sa to vďaka novej štruktúre prstencového rámu, umožňujúcej účinnejšie pohltenie energie nárazu, a zvýšenej pevnosti karosérie, dosiahnutej použitím platní z vysoko pevnostnej ocele a materiálov tvarovaných lisovaním za tepla.
Inovatívna a vysoko hodnotená asistenčná technológia EyeSight, vyvinutá Subaru, prináša extrémne spoľahlivú preventívnu bezpečnosť a znižuje záťaž pre vodiča. Okrem iných obsahuje funkcie ako predkolízne brzdenie, adaptívny tempomat či asistent udržiavania v jazdnom pruhu. EyeSight je súčasťou štandardnej výbavy.
Novinkou je detekcia okolia zadnej časti vozidla, obsahujúca aj stráženie priestoru v slepom uhle, asistenciu pri zmene jazdného pruhu a asistenciu pri cúvaní, čo zvyšuje celkovú komplexnú bezpečnosť nového Subaru XV.
Robustný a športový charakter Subaru XV podčiarkuje jeho unikátny dizajn, reprezentujúci dizajnovú filozofiu DYNAMIC x SOLID. Zvýrazňuje jeho zlepšené schopnosti, ako aj celkovú vysokú kvalitu vypracovania interiéru i exteriéru.
Subaru (šr)
Základné technické údaje nového Subaru XV
Rozmery
(Celková dĺžka / šírka / výška) |
4465 x 1800 x 1615*1 mm |
Rázvor | 2665 mm |
Minimálna svetlá výška | 220 mm |
Pohonná jednotka | 2,0-litrový DOHC plochý 4-valec typu FB20 s protiľahlými valcami, priame vstrekovanie paliva |
Zdvihový objem | 1995 cm3 |
Vŕtanie x zdvih | 84 x 90 mm |
Maximálny výkon | 115 kW (156 k) |
Maximálny krútiaci moment | 196 Nm |
Prevodovka | Lineartronic*2 |
Pohonné ústrojenstvo | Symetrické AWD |
Rozmer pneumatík | 225/55 R18 |
Počet prepravovaných osôb | 5 |
*1: Bez strešných lyžín: 1595 mm
*2: Prevodovka CVT s plne automatickým radením
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov