Mercedes-Benz S 63 AMG kupé
Značka AMG bola vždy synonymom rýchlych a výkonných automobilov. Písmeno S zasa pre luxus. Nové dvojdverové kupé S 63 AMG je luxusný, výkonný superšport.
Mercedes-Benz predstavil novinku, odvodenú od najluxusnejšej triedy S. Model S 63 AMG kupé je spojením dvoch svetov, luxusného a športového. S výkonným motorom, športovým podvozkom a prvkami výbavy z najnovšej triedy S je novinka to najlepšie, čo ponúka značka AMG a Mercedes-Benz.
„Nové S 63 AMG kupé je ďalšie fascinujúce auto snov značky AMG v luxusnom segmente. Na výkon orientovaný pohon všetkých kolies AMG 4MATIC teraz ponúkame na želanie aj v kupé triedy S. Dôsledne tak pokračujeme v ofenzíve s pohonom všetkých kolies. Naša modelová ofenzíva bude pokračovať vo veľkej dynamike aj v roku 2014,“ prezradil Tobias Moers, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH.
Vďaka najnovšej technológii AMG Lightweight Performance sa podarilo znížiť hmotnosť o 65 kg, a to aj napriek výkonnejšiemu motoru a rozsiahlejšej sériovej výbave. Hlavnými úpravami boli napríklad použitie lítium-iónovej batérie, kovaných diskov AMG a vysoko výkonnej brzdovej sústavy s optimalizovanou hmotnosťou.
Na pohon automobilu slúži 5,5 litrový vidlicový osemvalec AMG s dvoma turbodúchadlami a výkonom 430 kW (585 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 900 Nm. Priemerná spotreba paliva sa voči predchádzajúcemu modelu znížila na pozoruhodných 10,1 l/100km. Zrýchlenie z 0 na 100km/h zvláda S63 AMG kupé za 3,9 až 4,3 sekundy.
Samozrejmosťou sú výfukové klapky, ktoré pri režime prevodovky C zostávajú uzatvorené a v režimoch S a M sa otvárajú. Tým dosahuje osemvalec ešte výraznejšiu zvukovú kulisu. Ako každý motor z dielne AMG, aj tento je vyrábajú technológiou „One man, one engine“. Každý motor bude mať plaketu AMG s podpisom pracovníka, ktorý ho zmontoval.
S motorom spolupracuje 7-stupňová prevodovka AMG Speedshift MCT. Výkon sa prenáša v pomere 33:67 v prospech zadnej nápravy. S pohon 4×4 je zabezpečená lepšia stabilita a zrýchlenie vozidla. Vozidlo je však stále možné objednať v kombinácii aj s pohonom len zadnej nápravy.
Kupé s pohonom zadnej nápravy je vybavené technológiou Magic Body Control, s pohonom všetkých kolies disponuje vozidlo vzduchovým odpružením Airmatic. Špeciálne pre tento model vyvinuli inú kinematiku prednej nápravy s väčším odklonom kolies, silnejším stabilizátorom a tuhším uložením nápravy.
Svetovou novinkou je funkcia nakláňania do zákrut. Je aktívna v rýchlosti od 30 do 130 km/h a dá sa aktivovať pomocou vypínača ABC. Popri tejto funkcii je k dispozícii aj Road Surface Scan. Ten dokáže vopred identifikovať vlny a nerovnosti na vozovke. V predstihu tak pripraví podvozok na situáciu na ceste.
Vozidlo sa v sériovej výbave dodáva na kovaných diskoch AMG s pneumatikami 255/45 R19 vpredu 285/40 R19 vzadu. V príplatkovej výbave sa objavia disky s rozmermi 20 palcov a nápisom AMG integrovaným do jedného z lúčov.
V prednej časti automobilu zaujme výrazná maska chladiča a trojrozmerný otvor na vedenie vzduchu k brzdám. Tie môžu byť (v príplatkovej výbave) keramické. Vonkajšie otvory pre odvod chladiaceho vzduchu sú orámované veľkými čiernymi rozdeľovačmi prúdenia. Vďaka čiernemu laku pôsobia všetky mriežky skvelým dojmom. V zadnej časti zaujme čierna vložka difúzora. V nej sú integrované dve pochrómované dvojité koncovky výfuku.
V interiéri vozidla sa vyníma jemná koža Nappa a športové sedadlá AMG. Nový je tiež trojramenný volant. Inovovaný dotykový ovládač uľahčuje ovládanie rádia, telefónu a navigácie. Logo AMG nájdeme na viacerých miestach v interiéri.
Rok od uvedenia modelu bude k dispozícii limitovaná edícia „Edition 1“. V predných svetlometoch budú krištáľové prvky Swarovski. Vo vnútri pribudne špeciálne lemovanie sedadiel a farebne zladená prístrojová doska. Do sériovej výbavy sa dostane asistent nočného videnia.
MM, Mercedes
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov