Mercedes-Benz: najvýkonnejšia Trieda E všetkých čias
Nový Mercedes-AMG E 63 + 4MATIC a E 63 S 4MATIC + definujú najinteligentnejšiu business-limuzínu na trhu.
S generáciou E 63 + 4MATIC a E 63 S 4MATIC + pripravil Mercedes-AMG najinteligentnejší sedan Triedy E všetkých čias a stanovil nové meradlá s inovatívnymi technológiami v tomto segmente. Limity dynamických jazdných vlastností sedana zvyšuje na úplne novú úroveň. Na vynikajúcu jazdu poslúži 4,0-litrový V8 biturbo motor s výkonom 450 kW/612 koní, ktorý je doposiaľ vôbec najsilnejšou pohonnou jenotkou, inštalovanou do automobilu Triedy E. So zrýchlením za 3,4 sekundy z 0 – 100 km/h zaznamenal nový sedan tiež nový rekord vo svojej triede. O prenos sily na kolesá sa stará 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT. Ďalším vrcholom je jednotka úplne novo vyvinutý pohon všetkých kolies 4MATIC AMG Performance +. Spája výhody rôznych konceptov pohonu. Zabezpečuje plne variabilné rozdelenie krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravu a tak poskytuje optimálnu trakciu na hranici fyzikálnych danností vo všetkých jazdných podmienkach. Výkonové hodnoty sú podčiarknuté vizuálne expresívnym dizajnom exteriéru s novou prednou maskou. Nová generácia E 63 s unikátnym dizajnom, exkluzívnym vybavením a najnovšími informačnými a zábavnými funkciami a rozsiahlymi multimediálnymi aplikáciami ponúka úplne novú dimenziu športovej jazdy a komfortu na dlhé vzdialenosti.
Dizajn
V exteriéri aj interiéri je každý detail navrhnutý tak, aby podporil zážitok z jazdy. Celkovo možno povedať, že predná časť demonštruje výnimočnú silu a sprostredkúva tak na prvý pohľad silnú dynamiku nového sedanu.Tento dojem umocňuje aj bočný pohľad s početnými, zladenými prvkami. Zvláštny detail je logo v striebornom chrómu s trojrozmerným nápisom “V8 BITURBO 4MATIC +. Bočné podbehy znížili sedan opticky a natiahli celý automobil Mercedes-AMG E 63 4MATIC+, ktorý je štandardne dodávaný na titánovo šedých10-lúčových kolesách z ľahkých zliatin veľkosti 9,5 J x 19 (vpredu) a 10 J x 19 (vzadu) s vysoko lesklým povrchom, s pneumatikami rozmeru 265/35 ZR 19 (vpredu) alebo 295/30 ZR 19 (vzadu). Model Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ je postvený na kolesáchz ľahkých zliatin s rozmermi 265/35 ZR 20 (vpredu) a 295/30 ZR 20 (vzadu) veľkosti 9,5 J x 20 (vpredu) a 10 J x 20 (vzadu). K dispozícii sú aj voliteľne novo navrhnuté 20-palcové kované kolesá.
Projektanti a odborníci pre aerodynamiku úzko spolupracovali pri vývoji modelu E 63 4MATIC +. Vďaka nim má vozidlo nielen prenikavý AMG styling, ale výborné jazdné vlastnosti a optimálnu stabilitu jazdy pri vysokých rýchlostiach na diaľnici. Veľkú pozornosť venovali aj na to, aby cestujúcich neobťažoval aerodynamický hluk počs jazdy a aby sa tiež znížil odporu vzduchu pre nízku spotrebu paliva.
Nové motory
Pohonná jednotka AMG 4,0 l V8 biturbo pre model E 63 S 4MATIC + má výkon 450 kW (612 k), čoje novým vrcholom. Tiež maximálny krútiaci moment 850 Nm je označený za nový rekord. K dispozícii je v širokom rozsahu otáčok 2500-4500/min a sprostredkuje tak v akejkoľvek polohe akceleračného pedála pocit vynikajúcej suverenity. Sprint z pokoja na 100 km/h absolvuje za 3,4 sekundy a dynamický pohon končí na obmedzenej maximálnej rýchlosti 250 km/h (s AMG Driver‘s Package: 300 km / h). E 63 + 4MATIC má výkon 420 kW (571 k) a 750 Nm krútiaceho momentu. Tento variant zrýchľuje za 3,5 sekundy na 100 km / h.
Na dosiahnutie najvyššej účinnosti Mercedes-AMG vybavil motor V8 s vypínaním valcov. Už modelu SLK 55 pomohol dosiahnuť nízku spotrebou paliva a emisie a teraz prichádza prvýkrát pri preplňovanej pohonnej jednotke športového vozidla a výrazne znižuje spotrebu paliva. S kombinovanou spotrebou 8,9 litra a úrovni emisií CO2 203 gramov na kilometer (kombinované) vytvoril E 63 + 4MATIC a E 63 S 4MATIC + nový rekord v konkurenčnom prostredí.
Variabilný pohon
Oba modely E 63 majú inovatívny pohon všetkých kolies AMG. Novo navrhnutý inteligentný systém kombinuje výhody rôznych koncepcií pohonu: Plne variabilné rozdelenie krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravuy zaisťuje nielen optimálnu trakciu na hranici fyzických danností. Vodič sa môže spoľahnúť na vysokú jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy za všetkých podmienok: na suchom povrchu vozovky, rovnako ako na mokrom alebo na snehu. Prechod od zadnej časti na pohon všetkých kolies a naopak prebieha kontinuálne, pretože inteligentný regulátor je integrovaný do celého systému architektúry vozidla. Elektro-mechanická spojka spája neustále poháňanú zadnú nápravu a variabilne s prednou nápravou. Najlepšia distribúcia krútiaceho momentu je nepretržite vypočítávaná v závislosti na jazdných podmienkach a želania vodiča. Takže sedan môže byť plynule poháňaný trakčné orientovaným pohonom všetkých kolies, alebo čistým pohonom zadných kolies. Prechod prebieha nepretržite, zlepšuje dynamiku a zabezpečuje ešte silnejšiu akceleráciu.
Moderná 9-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT je špecificky prispôsobený požiadavkám jazdy v nových modeloch E 63 + 4MATIC a E 63 S 4MATIC + a pre tento účel bol vyvinutý nový hardvér a softvér. Zaisťujú extrémne krátke spínacie časy, rýchle funkcie podraďovania a mokrá spojka namiesto meniča momentu šetrí hmotnosť a optimalizuje reakcie na povely plynového pedálu, a to najmä pri šprinte a pri zmenách zaťaženia.
Jazdné programy AMG DYNAMIC SELECT
So štyrmi jazdnými režimami “Comfort”, “Sport”, “Sport Plus” a “Individual”, vodič môže ovplyvniť vlastnosti E 63 + 4MATIC. Môže upraviť dôležité parametre ako je odozva motora, prevodovky, odpruženia, riadenia, ESP a pohon všetkých kolies. “Comfort” je vyvážený jazdný program s pohodlným odpružením a optimalizovanou spotrebou. Programy “Sport” a “Sport Plus” sú určené pre vysokú jazdnú dynamiku. Zvýšené voľnobežné otáčky v režime “Sport Plus” umožňujú veľmi rýchly štart a akceleráciu. Pre model E 63 S 4MATIC + je tu tiež jazdný program “RACE” pre vysoko dynamickú jazdu na pretekárskych okruhoch, keď sú všetky parametre naladené na maximálny výkon.
Vynikajúce jazdné vlastnosti nových modelov E 63 + 4MATIC a E 63 S 4MATIC + zabezpečuje aj kompletne prepracovaný športový podvozok AMG. Je založený na viackomorovom vzduchovom odpružení AIR BODY. Jazdná dynamika a presnosť riadenia sú tiež spojené s vysokou úrovňou komfortu.
Individuálny zážitok z jazdy umožňuje trojkomorový systém vzduchového pruženia s priebežne nastaviteľným tlmením. Spája v sebe príkladné jazdnú dynamiku s vysokým jazdným komfortom. Tuhosť pneumatického odpruženia možno nastaviť pomocou zapínanie alebo vypínanie jednotlivých vzduchových komôr v širokom rozsahu, čo výrazne zlepšuje nielen hladký výkon, ale tiež pozitívne ovplyvňuje jazdné vlastnosti. Pre zlepšenie trakcie a jazdnej dynamiky má E 63 4MATIC + mechanickú uzávierku difefrenciálu.
Svetová premiéra a spustenie predaja
Nový výkonný sedan oslávi ako Edition 1 svoj debut na svetovej premiére 16. novembra 2016 na Los Angeles Auto Show. Predaj bude zahájený v marci 2017.
Daimler (šr)
Základné technické údaje:
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ | Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ | |
Motor | 4,0-l-V8 s priamym vstekovaním a preplňovaním Biturbo | 4,0-l-V8 s priamym vstekovaním a preplňovaním Biturbo |
Zdvihový objem | 3982 cm3 | 3982 cm3 |
Výkon | 420 kW (571 k) pri 5750 – 6500/min | 450 kW (612 k) pri 5750 – 6500/min |
Max. krútiaci moment | 750 Nm pri 2250-5000/min | 850 Nm pri 2500-4500/min |
Pohon | Permanentný pohon 4×4 4MATIC AMG Performance 4MATIC+ s variabilným rozdelením krútiaceho momentu | Permanentný pohon 4×4 4MATIC AMG Performance 4MATIC+ s variabilným rozdelením krútiaceho momentu + Drift Mode |
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9 -stupňová športová prevodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9 – stupňová športová prevodovka |
Kombinovaná spotreba paliva |
9,2 – 8,9 l/100 km |
9,2 – 8,9 l/100 km |
Emisie CO2 | 209 – 203 g/km | 209 – 203 g/km |
Hmotnosť (DIN/EG) | 1.875/1.950 kg ** | 1.880*/1.955 kg ** |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 3,5 s | 3,4 s |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h*** | 250 km/h*** |
*pohotovostná hmotnosť podľa nach DIN bez vodiča;
**ppojhotovostná hmotnosť podľa EG s vodočom (75 kg);
*** elektronicky obmedzená, s AMG Driver´s Package 300 km/h
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov