Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW X1 xDrive25Le

Za týmto krkolomným názvom sa skrýva najnovšia verzia malého SUV od BMW. Správne však tušíte, že pôjde o výlučne čínsky automobil, v Európe sa s ním nepočíta.

Čínsky trh je veľmi špecifický. Automobilky tu predstavujú špeciálne verzie svojich modelov s predĺženým rázvorom alebo netradičným pohonom. Do oboch kategórii patrí tiež BMW X1 xDrive25Le, ktoré prináša k predĺženému rázvoru tiež hybridný pohon.

Atribúty novinky sú v súlade s rozvojom elektrickej dopravy v Číne. Nový model bol vyvinutý už dávnejšie. Prvé predstavenie však prebehlo až na tohtoročnom autosalóne v Chengdu.

Pohonnou jednotkou predĺženej verzie je 1,5-litrový trojvalec, ktorý spolu s elektromotorom poháňa predné aj zadné kolesá. Maximálny výkon spaľovacieho motora je 100 kW (136 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 220 Nm.

Elektromotor poskytne maximálny výkon 70 kW (95 k) a poháňa zadné kolesá. Maximálny krútiaci moment 165 Nm je dostupných už od nulových otáčok. S funkciou BMW eBoost je k dispozícii až 385 Nm, čo postačuje na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy.

Kombinovaná spotreba paliva je podľa automobilky len 1,8 l/100 km. Tento údaj platí pre prvých 100 km s plne nabitým akumulátorom. Vysokonapäťová lítiová batéria s kapacitou 10,7 kWh poskytne výlučne elektrický dojazd až 60 km.

S palivovou nádržou s objemom 35 l to predstavuje dojazd 630 km na jedno natankovanie. Vodič má k dispozícii 3 jazdné režimy eDrive. Prvý je automatický režim, ktorý aktivuje elektromotor do rýchlosti 80 km/h a snaží sa využívať výlučne elektrický režim.

Druhým v ponuke je Max eDrive, v ktorom je dostupný len elektromotor s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 120 km/h. Režim Sport pripája elektromotor len pri zrýchlení pre čo najlepšiu akceleráciu.

S nabíjacou stanicou Wall-Box (220 V/16 A) môže byť akumulátor nabitý na 80 % za necelé 3 hodiny. Vysokonapäťové batérie sú umiestnené v strednej časti podvozka, vďaka čomu zostáva ťažisko vozidla veľmi nízko.

Exteriér prezradí nový model vďaka modrej časti obličiek, logu BMW i na C-stĺpiku alebo druhému otvoru na karosérii pre nabíjanie akumulátora. Predĺžený rázvor 2,78 m ponúkne viac miesta na zadných sedadlách a batožinový priestor s objemom 445 až 1 550 l.

MM, BMW

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov