Po emisnom škandále Dieselgate utŕžil Volkswagen ďalšiu ranu. Na základe nedodaných dielov musel pozastaviť výrobu niektorých kľúčových modelov.
Volkswagenu sa darilo v minulosti a darí sa mu dodnes. Po prevalení aféry Dieselgate sa dostávali na povrch informácie, že sa automobilke nepodarí prekonať Toyotu a stať sa lídrom vo svete výrobcov vozidiel. Opak je však pravdou.
V poslednom kvartáli je totiž Volkswagen najpredávanejšou značkou na svete a zdá sa, že mu emisný škandál prakticky “nenabúral” jeho reputáciu. To sa však môže podariť dodávateľom dielov, pre ktoré musela automobilka pozastaviť výrobu niektorých kľúčových modelov.
Externí dodávatelia pozastavili dodávky súčiastok, ktoré sú kľúčové pre výrobu modelov. Volkswagen sa však nevzdáva a po dohode s nemeckým súdom dostali dodávatelia príkaz zaväzujúci ich k opätovnej dodávke súčiastok.
Nechceme polemizovať a lámať nad Volkswagenom palicu, avšak vidíte tu tiež dvojaký meter v prípade odškodnenia oklamaných zákazníkov automobilky v afére Dieselgate a v prípade dodávateľov dielov? Volkswagen sa však snažil situáciu urovnať a robil vo výrobe rôzne ústupky, ako napríklad skrátenú pracovnú dobu.
To nestačilo a tak musel pristúpiť k pozastaveniu výroby. V továrni Emden tak pozastavili od 18. do 24. augusta výrobu Passatov (doma zostalo približne 7 500 zamestnancov). V domovskom Wolfsburgu obmedzili výrobu Golfov od 22. do 27. augusta (doma zostalo približne 10 000 zamestnancov).
Ďalej je ovplyvnená výroba výfukových systémov od 25. do 29. augusta v meste Kassel (do práce neprišlo približne 1 500 zamestnancov). Vo Zwickau od 22. do 26. augusta nevyrábali Passaty a doma zostalo približne 6 000 zamestnancov.
V prevádzke Salzgitter nevyrábali od 24. do 30. augusta niektoré segmenty motorov (nepracovalo približne 1 400 zamestnancov). V Braunschweigu na výrobu komponentov podvozka nenastúpilo do práce od 22. do 29. augusta približne 1 300 zamestnancov.
MM, Volkswagen
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov