Test: Fiat Grande Panda Electric La Prima – Najosobitejšia na svete
Fiat Grande Panda Electric. Zvierací menovec tohto auta je jedným z najvplyvnejších influencerov...
Panda je milé, zlaté, no laxné a rozhodne nie bezchybné zvieratko. A niečo z tejto charakteristiky si berie aj štvorkolesový menovec od Fiatu.
Retro trochu inak
Retro štýl dobíja trh a Fiat to zrejme veľmi dobre vie, pretože na túto kartu stavil už pri modeloch 500, resp. 600 a teraz aj pri Grande Panda. Isto i vám napadlo, či si tieto modely nebudú kradnúť zákazníkov? Myslím si, že nie. Všetky sú rozdielne a Grande Panda je úplne iná, pretože vychádza z kubistického štýlu 80. rokov z pera Giorgetta Giugiara. Grande Panda má dĺžku necelé štyri metre, šírku 1,76 m, výšku 1,61 m a v elektrickej verzii má kufor o niečo menší objem ako benzínoví súrodenci – iba 361 dm3, no na určenie auta to plne postačuje. Grande Panda nie je „sťahovák“ a ani „dovolenkár“, tobôž nie v elektrickej verzii. Hranatý dizajn, „pixelové“ denné svetlá, opticky prepojené čiernou lištou, a napríklad aj 3D nápis Panda na dverách jasne dávajú najavo, o aké auto ide.
Aróma jednoduchosti
Interiér má veľa jednoduchého plastu, pritom hrá arómou štýlovosti. A ide mu to. Má dizajnové doplnky, nápisy, detaily, ktoré vás budú baviť. A vzhľadom na spomínané plasty sa celkom ľahko čistí. Volant je príjemný na dotyk, no privítal by som väčší rozsah nastavenia. Predné sedadlá sú pohodlné, ovládanie celého auta je doslova banálne. Zaskočilo ma však, že na displejoch nie sú zobrazené také základné údaje, akými je priemerná spotreba, či nejaká pekná grafika, týkajúca sa aktuálneho stavu pohonu. Verzii La Prima, ktorá je top všetkých verzií a je nabitá výbavou nechýba ani vyhrievaný volant a vyhrievané sedadlá. Príjemne ma prekvapilo aj audio. Vzhľadom na určenie auta do mesta hrá viac než príjemne.
Jazdi a nabíjaj
Grande Panda je kompaktné mestské autíčko a tomu je prispôsobený aj pohon a podvozok. V praxi to znamená, že s výkonom 83 kW (113 k) vie slušne lietať mestskými uličkami. Reakcie na plyn sú okamžité a priame, s benzínovými a dieselovými autami si môžete pohrávať. Para mu však rýchlo dochádza na diaľniciach, keďže maximálna rýchlosť je limitovaná na 132 km/h. Výrobca deklaruje spotrebu 15,5 – 18,5 kWh/100 km a ja som dosiahol 19 kWh/100 km, čo vzhľadom na môj jazdný štýl vôbec nie je zlé. Dojazd v reálnych podmienkach je zhruba 230 km, čo plne postačuje na dojazd zo satelitných obcí do mesta, obslúženie povinností v meste a návrat domov. A keď sa budete pohybovať iba v meste, tak budete nabíjať raz – dvakrát za týždeň.
Fiat Grande Panda Electric je šikovné mestské autíčko, ktoré však má štýl ako máloktoré iné.
Čo treba uznať
- Vysoký cit pre detail.
Čo nám chýbalo
- Ukazovateľ spotreby.
Čo nás prekvapilo
- Audiosystém hrá veľmi slušne.
Fiat Grande Panda Electric La Prima
Cena (základ/test) 24 490/27 290 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- Synchrónny elektromotor, max. výkon 83 kW (113 k), max. krútiaci moment 122 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 44/43,8 kWh.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 11,5 s, vmax = 132 km/h, dojazd vo WLTP/test 289 – 344/230 km, spotreba WLTP/test 15,5 – 18,5/19,0 kWh/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – áno
- AUX – 0×
- USB-A – 0×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,25
- Batožinový priestor: 361 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov