Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: MERCEDES-BENZ V 300d 4Matic Exclusive – Exkluzívne pre vás

Mercedes-Benz V 300d 4Matic Exclusive je iná liga cestovania.

Aktuálna generácia triedy V po facelifte doslova dýcha luxusom, a to zvonka aj zvnútra. V prípade nášho auta to začína už samotnou zlatou farbou a veľkoplošnými luxusnými kolesami. K tomu lesklá maska chladiča, pochrómované lamely a lem masky chladiča, pochrómované lišty v prahoch dverí…  A trojcípa hviezda na kapote, ktorá doteraz nebola možná. A vo vnútri? Tam je toho ešte viac. Dva displeje, ktoré tvoria jednoliatu širokouhlú obrazovku, vysunutá stredová konzola s dotykovou plôškou, mimoriadne vysoká výbava, vrátane audiosystému Burmester… Korením sú výberové materiály – leštená plocha vysunutej konzoly, pochrómované lišty, tlačidlá a ovládače, drevený dekor prístrojovej dosky, kožené čalúnenie sedadiel a volantu…

Podstata verzie Exclusive je v druhom rade. Sú tam totiž dve samostatné kreslá s najväčším luxusom, aký si len viete predstaviť. Môžete ich elektricky nastaviť, dokonca si dve polohy uložiť do pamäte, kreslá sú vyhrievané a ventilované, z chrbta predných sedadiel môžete vyklopiť stolíky, aby ste cestou mohli pracovať, alebo naopak, kreslá môžete dať do ležadlovej polohy. Obe kreslá majú vlastný držiak na pohár, malú kapsičku na doklady, protišmykovú plôšku na mobil a dva USB-C konektory. Komfort sedenia zvyšujú šikmé plôšky na chodidlá – pochopiteľne posuvné a s nastaviteľným sklonom, aby ste chodidlá mali prirodzene. Samozrejmosťou je vlastná klimatizácia a panoramatická strecha s posuvnou protislnečnou roletou. Prepravnú kapacitu dopĺňajú dve samostatné sedadlá v treťom rade, tie sú však už „obyčajné“. Chybičkou krásy je, že keď ich posuniete celkom dozadu, neostane veľa miesta na batožinu. Dodávam, že ku komfortu cestovania významnou mierou prispieva aj príjemný podvozok.

Testovaný exemplár mal pod kapotou dieselový dvojliter, ktorý však vyvinie vysoko nadpriemerných 174 kW (237 k), resp. 500 Nm, s overboostom dokonca 530 Nm. To sú výkonové parametre trojlitrových motorov a ku trojlitrom sa blíži aj kultúrou chodu. Je tichý, nevibruje… Spotrebou však ostáva na úrovni dvojlitrových motorov. Môj priemer bol 7,8 l/100 km, no bez najmenších problémov som vedel jazdiť v okolí 6 l/100 km. Motor spolupracuje s 9-stupňovou automatickou prevodovkou a v prípade neštandardných situácií sa môžete spoľahnúť na pohon všetkých štyroch kolies.

Stručne

Čo treba uznať

  • Komfortné kreslá v druhom rade.

Čo nám chýbalo

  • V podstate nič.

Čo nás prekvapilo

  • Vysoko nadpriemerný výkon motora, nízka spotreba paliva.

 

Mercedes-Benz V 300 d 4Matic Exclusive Long

Cena (základ/test)                                                        68 223/125 106 € vrátane DPH

Záruka                                                                            3 roky alebo 425 000 km

 

Motor

  • Preplňovaný vznetový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 950 cm3, max. výkon 174 kW (237 k) pri 4 200 ot.min-1, max. krútiaci moment 500 Nm pri 1 600 – 2 400 ot.min-1. Emisie CO2 213 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,9 s, vmax = 214 km/h, spotreba WLTP/test 8,1/7,8 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 6×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3“
  • Batožinový priestor: 1 030 dm3

Mercedes-Benz S580 Manufaktur: Ľudskou rukou (test)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov