Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Automobilkám sa v Európe darí

Modely automobilov značky FIAT a Renault sa predávali najlepšie.

Registrácie nových vozidiel v prvej polovici roka na piatich najväčších európskych trhoch ukázala najlepší výsledok od roku 2008. Celkový objem nových registrácií počas prvých šiestich mesiacoch roka vzrástol o 8,9 percenta hlavne v dôsledku dvojciferného rastu predaja v Taliansku a Španielsku. Obe krajiny zaznamenali svoje najlepšie polročné výsledky od roku 2008 vďaka lepším hospodárskym podmienkam a zvýšeniu dôvery spotrebiteľov. Na štyroch z piatich trhoch prekročili  jeden milión jednotiek známku H1, zatiaľ čo v júni predaj nárastol o 5 percent na 1,11 miliónov jednotiek, predaných v rámci piatich krajín Big 5.

jato Chart 1

Volkswagen uviedol v júni 2016 na európsky trh s 660 000 automobilov a získal 11,1-percentný podiel na trhu, po miernom poklese o 0,5 percenta v objeme pri porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2015. Nemecká značka ale zaznamenala najväčší pokles podielu na trhu oproti 1. polroku 2015 (-12,2%). Napriek rastu predaja o 17% v Taliansku strácal Volkswagen vo Veľkej Británii (-8,7%), Nemecku (-1,4%) a Francúzsku (-0,4%). Najpredávanejší model VW je stále Golf, ale tiež sttratil zo svojho podielu na trhu. Renault sa stal druhou najpredávanejšou značkou (s druhým najväčším podielom na trhu), čím prekonal Ford, ktorý získal tretie miesto. Predaj francúzskej značky vzrástol o takmer 15% v priebehu prvého polroka 2016 vďaka vynikajúcim výsledkom v Taliansku, kde bola druhou najpredávanejšou značkou počas posledných dvoch mesiacov a zaznamenal dvojciferný rast vo zvyšku krajín Big 5. V posledných mesiacoch Renault úspešne aktualizoval väčšinu svojich produktov so zameraním na segment SUV – model Capture je najpredávanejší SUV v “Big 5” a Kadjar druhé.
Fiat zaznamenal najväčší nárast podielu na trhu v priebehu prvých šiestich mesiacov tohto roka predovšetkým vďaka silnej dynamiky predaja na talianskom trhu. Podiel talianskej značky na trhu vyskočil z 5,5% v 1. polroku 2015 na 6,0% v 1. polroku 2016. Audi bola najpredávanejšia prémiová značka s trhovým podielom 5,9%, Mercedes ju nasledoval s podielom 5,6%, kým BMW zostalo na treťom mieste s podielom 5,3%. Objemy týchto troch nemeckých prémiových značiek rástli väčšinou vďaka lepšiemu predaju áut v segmente SUV, ktoré zaznamenali nárast registrácií o 36% a predstavujú takmer 23% z celkového predaja. Výraznejšie rástol predaj áut značky Kia, Mazda, Land Rover, Honda a Jeep.

jato Chart 2      jato Chart 3
Boom predaja vozidiel kategórie SUV pokračoval počas celej prvej polovice roka 2016 aj vďaka radu štartov nových modelov. Každý štvrtý automobil, registrovaný na trhoch Big 5  v 1. polroku 2016 bol model SUV.
Počas prvého polroka 2016 sa predalo v krajinách EÚ viac než 1,47 milióna automobilov segmentu SUV. Najviac kategórie B-SUV (587 000 kusov a rast o 24%). Tesne boli nasledované kompaktnými modelmi C-SUV (582 000 kusov a + 21%) a D-SUV s 207 000 predanými vozidlami (+ 29%). Ich väčšie náprotivky (E-SUV) si kúpilo 102 700 zákazníkov (+25%). Nissan a Renault naďalej dominovali v tomto segmente.
Zvyšok segmentov, s výnimkou športových vozov, strácali  podiel na trhu. Felipe Munoz, globálny priemyselný analytik Jato uviedol: „V Európ začínajú prevládať trendy, ktoré sme zaznamenali v USA a na čínskych automobilových trhoch, pokiaľ ide o dominanciu v segmentoch. SUV bude jednoznačne dominovať na cestách tak, aby ich podiel na trhu prekročil 30% v strednodobom horizonte “.

JATO Dynamics (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov