Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Opel: 50 rokov testovacieho strediska Dudenhofen

Automobilky testujú svoje modely na rôznych testovacích okruhoch. Opel ich má niekoľko a v tomto roku oslavuje stredisko Dudenhofen 50 rokov od prvého testovacieho dňa.

Na začiatku bolo v Dudenhofene 2,6 km2 rôznych ulíc kombinovaných s cestami prvej a druhej triedy. Celková dĺžka ciest bola viac ako 33 km. V tom čase testovali vozidlá na 5 km dlhej dráhe s prevýšením 33 ° a na vysokorýchlostnom okruhu, ktorý obklopoval celé stredisko.

V roku 1980 pribudla trať s dĺžkou 4,4 km, na ktorej testovali hluk a pohodlie vo vozidlách. Na nej bola kombinácia takzvaných „mačacích hláv“, rôznych jám alebo kamienkov. V roku 1992 renovovali za 24 týždňov vysokorýchlostný okruh pre ešte vyššie zaťaženie.

Opel testovacie centrum Dudenhofen Opel testovacie centrum Dudenhofen

V roku 2004 pridali oválnu dráhu s drenážnym systémom určenú aj pre slalomové testy. O 2 roky neskôr postavili testovaciu cestu pre pohon všetkých kolies a čerpaciu stanicu so 16 rôznymi druhmi paliva.

Od roku 2012 môžu testovací vodiči jazdiť po najnovšej trati, ktorú dokážu prejsť pri rýchlosti 250 km/h bez držania volantu rukami. Naklonená rovina totiž vďaka náklonu vyrovnáva bočné sily, ktoré pôsobia na vozidlo.

Opel testovacie centrum Dudenhofen Opel testovacie centrum Dudenhofen

Aktuálna Astra prešla na tomto testovacom polygóne viac ako 40 000 náročných km, čo zodpovedá približne 200 tisíc reálnych km alebo 15 rokov na bežných cestách. K tomu sa pripočítajú testovacie km v reálnej premávke.

Opel začal s modernizáciou a rozšírením strediska v Dudenhofene v roku 2013. Do roku 2020 plánujú postaviť 65 km nových skúšobných tratí. Vo výstavbe je 300 m dlhá dráha so šmykovou podložkou.

Opel testovacie centrum Dudenhofen Opel testovacie centrum Dudenhofen

Opel tiež začína s testovaním autonómnej prevádzky. Počet zamestnancov v Dudenhofene sa má zvýšiť zo 150 na 700. Automobilka pri výstavbe zachovala čo najviac stromov v okolí vrátane najstaršej borovice v Hesensku, ktorá má 275 rokov.

Umiestnenie testovacej dráhy bola veľká zhoda náhod. Bývalému starostovi Dudenhofenu, Ludwig Kratz, doručili list bez smerového čísla s obsahom, že automobilová spoločnosť rokuje s Dudenhofenom v regióne Falcko. Starosta prevzal iniciatívu a začal rokovať s automobilkou skôr. Kúpna zmluva bola nakoniec podpísaná 15. októbra 1964. Tak vznikla úspešná 50-ročná história spolupráce automobilky Opel s mestom Dudenhofen.

MM, Opel

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov