Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: ŠKODA Karoq 2,0 TDI 110 kW DSG 4×4 Sportline – Veľa muziky

Škoda Karoq s dieselovým motorom vo výbave Sportline vám dáva skoro maximum.

Dodnes mám v živej pamäti, ako som si v januári 2023 vo Švédsku užil jazdu na zamrznutom jazere Storsjön s Karoqom Sportline. Dvojlitrový benzínový motor TSI EVO 140 kW mal krásne reakcie na plyn, čo mi v spojení s krátkym rázvorom umožňovalo ľahké nahadzovanie auta do šmyku, ľahko som ho v ňom aj udržiaval a ľahko prehadzoval na druhú stranu. Motor mal navyše nádherný prirodzený sýty zvuk. U mňa je preto jednoznačný favorit. Výbavu Sportline však môžete mať aj s motormi 1,5 TSI EVO ACT 110 kW a 2,0 TDI EVO 85 kW, resp. 2,0 TDI EVO 110 kW.

Diesel

Teraz som si verziu Sportline vyskúšal so silnejším dvojlitrovým dieselovým motorom. Najväčším argumentom pre voľbu tohto motora je nepochybne kombinácia vysokého výkonu, resp. vysokého krútiaceho momentu a nízkej spotreby, a to aj pri svižnej jazde v reálnej premávke. Potvrdil to aj môj test s celkovým priemerom 6,4 l/100 km. Ani táto spotreba nie je zlá, ale odráža to, že som jazdil viac po diaľnici ako obvykle a navyše po okreskách trochu dynamickejšie ako obvykle. Pri pokojnej jazde si Karoq s týmto motorom vystačí so zhruba 5 l/100 km – niečo nad a keď sa posnažíte, dokonca aj niečo pod 5 l/100 km. Pritom keď potrebujete, tak máte k dispozícii naozaj slušný záťah. Na druhej strane, na diaľnici v tachometrovej 140-ke točí motor na sedmičke 2 000 otáčok, čo znamená nízky hluk motora a nízku spotrebu nafty.

DSG a 4×4 v sérii

Škoda spája tento motor výhradne so sedemstupňovou DSG prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. Čo sa týka pohonu, dostávate maximum toho, čo môžete mať. Samozrejmosťou sú pádla pod volantom na manuálne radenie. Z môjho pohľadu jediným problémom je, že DSG prevodovka v režime Normal, Eco a Snow podtáča motor. Okrem spomínaných režimov máte k dispozícii ešte ďalšie dva – Sport a Individual. Karoq vo výbave Sportline nemá špecifický pritvrdený alebo inak upravený podvozok, ani nebolo treba, jazdí totiž dobre so sériovým. Ten je dobre vyvážený, nie je zbytočne tvrdý, na riadenie reaguje adekvátne, v zákrutách celkom dosť podrží… SUV podľa mňa nemusí mať ultimatívne jazdné vlastnosti superšportu, a to ani vtedy, keď je vo výbave Sportline, no keď túžite po tvrdšom podvozku, môžete si priplatiť za adaptívny DCC s nastaviteľnou tuhosťou tlmičov.

Maximum

Vo výbave Sportline dostávate prakticky maximum, čo Karoq ponúka aj z pohľadu výbavy a technológií. Všetky esenciálne bezpečnostné systémy, LED Matrix svetlomety s funkciou vykrývania premávky, ktorá, mimochodom, funguje veľmi dobre, bezkľúčový systém, ambientné osvetlenie… Testovaný exemplár mal navyše adaptívny tempomat s vedením v jazdnom pruhu, čítanie dopravných značiek, USB-C konektor pri vnútornom zrkadle pre autokameru, audiosystém Canton atď. Samozrejmosťou sú Sportline exteriérové a interiérové prvky – napríklad parádne sedadlá, v ktorých sa budete cítiť dobre na dlhých cestách aj v serpentínach, či trojramenný športový volant alebo hliníkové pedále. A tomu všetkému zodpovedá cena. Treba to ale brať tak, že za veľa peňazí dostanete veľa muziky.

Stručne

Čo treba uznať

  • Motor 2,0 TDI EVO 110 kW jazdí aj pod 5 l/100 km

Čo nám chýbalo

  • Aby DSG prevodovka nepodtáčala motor.

Čo nás prekvapilo

  • Podvozok nie je zbytočne tvrdý.

 

Škoda Auto dodala v roku 2023 až 866 800 vozidiel

Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR 110 kW 7°AP DSG 4×4 Sportline

Cena (základ/test)                                                        26 430/43 288 €

Záruka                                                                            5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 3 000 – 4 200 ot.min-1, max. krútiaci moment 360 Nm pri 1 600 – 2 750 ot.min-1. Emisie CO2 151 – 163 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,8 s, vmax=204 km/h, spotreba WLTP/test 5,8 – 6,2/6,4 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – 1×
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 521 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov