Test: TOYOTA Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Dynamic Force 186 k e-CVT GR Sport – Stávka na istotu
Toyota Corolla s piatou generáciu hybridného systému je opäť úspornejšia, avšak silnejšia.
V dnešnej záplave rôznych áut je kúpiť to správne hotová alchýmia. Treba si vybrať tú správnu značku, správny model, pohon, výbavu… a to všetko nielen s ohľadom na vaše požiadavky a očakávané prevádzkové náklady, ale aj s ohľadom na vaše finančné možnosti a možnosť výhodného predaja auta po nejakom čase.
Plus 2 200 eur, ale neoľutujete
Čo sa týka značky, dobrý tip môže byť Toyota, pretože má renomé mimoriadne spoľahlivých áut, z čoho budete ťažiť nielen počas vlastníctva auta, ale aj pri jeho predaji. Keď nelipnete na „esúvéčkach“, potom dávam do pozornosti Corollu a pre rodiny alebo ľudí, ktorí vedú aktívny životný štýl, aj v rámci modelového radu Corolla kombi verziu s označením Touring Sports. Aktuálne je k dispozícii už iba s dvoma verziami hybridného pohonu a aj s vedomím, že silnejšia verzia je drahšia a to dokonca o nemalých 2 200 eur, odporúčam práve ju. V jej prípade totiž kone pod kapotou nie sú imaginárne, ale ich skutočne cítiť. Každý jeden zo 196 koníkov cítite. V režime Sport sú reakcie a sila, akou hnací systém reaguje na plyn, veľmi presvedčivé. Najmä v kontexte, že inak máte rodinné, ekologické a úsporné auto, ktoré za normálnych okolností jazdí za 5,2 l/100 km. Hybridná technológia je mnohoročnými skúsenosťami dokonale vycibrená, funguje hladko a efektívne. Mimochodom, ide už o piatu generáciu hybridného systému.
Tá má upravený benzínový aj elektrický motor s cieľom zvýšenia výkonu a reakcií na plyn, avšak pri znížení emisií CO2. Kombinovaný výkon stúpol na 196 k a emisie CO2 klesli o 3 g/km. Nanovo je kalibrovaná riadiaca jednotka hybridného systému, špeciálne s cieľom znížiť otáčky spaľovacieho motora pri zrýchľovaní. Výsledkom je zníženie hluku pri akcelerácii a čo je podstatné, aj potlačenie vysávačového efektu, ktorý pri normálnom zrýchľovaní principiálne nijako nevnímate. Pravda ale je, že pri silnejšej akcelerácii tam ten „vysávač“ je. Upravená je aj jednotka riadenia energie PCU, lítiovo-iónový akumulátor je teraz výkonnejší, ale pritom menší a až o 18 kg ľahší.
Rozumie slovenčine
Ako správne rodinné auto má množstvo bezpečnostných a asistenčných systémov. Tie sa však nenastavujú cez centrálny dotykový displej, ale z volantu cez menu palubného počítača. Na 4 roky dostávate zadarmo prístup k službám Toyota Smart Connect alebo Toyota Smart Connect Pro vo výbave Executive, ktoré zahŕňajú online navigáciu na báze cloudu a dopravné informácie a trasy v reálnom čase. Mnohých poteší, že hlasové ovládanie rozumie slovenčine. Pre mňa sú oveľa dôležitejšie dve veci. Po prvé, že Corolla TS má príjemný podvozok, ktorý efektívne a ticho filtruje bežné nerovnosti a zároveň vás v zákrutách nebude brzdiť. Po druhé, že môj chrbát si rozumie s prednými sedadlami.
Stručne
Čo treba uznať
- Hybridný systém má dynamický prejav.
Čo nám chýbalo
- Silnejšie svetlomety.
Čo nás prekvapilo
- Bezpečnostné systémy sa nastavujú cez palubný počítač.
Toyota Corolla Touring Sports Kombi 2,0 Hybrid Dynamic Force 196 k e-CVT GR Sport
Cena (základ/test) 26 990/36 950 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
na VN akumulátor 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 987 cm3, max. výkon 112 kW (152 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 190 Nm pri 4 400 – 5 200 ot.min-1. Elektromotor: max. výkon 83 kW (113 k), max. krútiaci moment 206 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 144 kW (196 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment n. u. Emisie CO2 100 – 105 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 7,7 s, vmax=180 km/h, spotreba WLTP/test 4,4 – 4,7/5,2 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – nie
- USB-C – 2×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,5
- Batožinový priestor: 581 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov