Na Dakar pôjde ďalšia automobilka, hádajte ktorá!
Dakar, oficiálne World Rallye-Raid Dakar Championship, sa všeobecne považuje za najťažšiu automobilovú súťaž na svete.
Od roku 2025 bude mať táto „show“ nový profesionálny automobilový súťažný tím. Denis Le Vot, generálny riaditeľ automobilky Dacia, totiž dnes na tlačovej konferencii oznámil, že sa Dacia zúčastní Dakaru 2025. A nebude mať malé ambície. Cieľom automobilky je totiž jednoznačne vyhrať.
Hviezdny tím
A o tom, že to myslí vážne svedčí aj hviezdny tím. Technickým partnerom bude britská spoločnosť Prodrive, ktorá je už takmer 40 rokov na špici hráčov v motoristickom športe na celom svete a pomáha významným značkám vyhrávať mnohé medzinárodné šampionáty. Od roku 2020 sa Prodrive zúčastňuje aj pretekov Dakar a Rally-Raid, a to s vozidlami navrhnutými a riadenými vlastnými tímami, pričom v rokoch 2022 a 2023 so Sébastienom Loebom dosiahol druhé miesto v celkovom poradí.
Hviezdni piloti
Rovnako hviezdna bude aj zostava jazdcov. Jedno auto bude pilotovať dnes 31 ročná Cristina Gutierrez Herrero, ktorá má na konte už sedem účastí na Dakare a od roku 2012 je majsterkou Španielska v terénnych rallye pretekoch v kategórii žien. Mimochodom, pokiaľ ma pamäť neklame, tak Cristina bude po Jutte Kleinschmidt druhou ženou na Dakare za volantom auta v oficiálnom tíme nejakej automobilky.
Za volantom druhého auta nebude nikto iný ako legendárny a famózny Sébastien Loeb. Dnes 49-ročný pilot je najúspešnejším rely pretekárom a mnohí ho dokonca považujú za najlepšieho jazdca rely všetkých čias. V rokoch 2004 až 2012 vyhral majstrovstvá sveta v rely deväťkrát za sebou. Sébastien Loeb sa na Dakare zúčastňuje od roku 2016, 4-krát sa umiestnil na pódiovom mieste, ale zatiaľ ani raz nevyhral. V roku 2021 sedel Seb za volantom vozidla Bahrain Raid Xtreme Hunter, ktoré navrhol britský tím Prodrive. Príbeh medzi Sébastienom Loebom a Prodrive teda teraz pokračuje za volantom vozidla Dacia. S Daciou chce „smolnú“ líniu prerušiť a postaviť sa konečne aj na najvyšší stupienok pódia. Hoci hovoriť o smolnej línii je absolútne mimo, pretože už dôjsť do cieľa Dakaru je obrovský úspech, nieto ešte 4-krát skončiť do tretieho miesta.
Pôjde na syntetiku
O aute nám toho zatiaľ nepovedali prakticky nič, jedine to, že do súťaže pôjde s motorom na syntetické palivo a, že dodávateľom paliva bude spoločnosť Aramco. Informácie budú prichádza postupne. Najneskôr začiatkom budúceho roka, keď sa už tím Dacie bude v rámci testov zúčastňovať nejakých pretekov. Zatiaľ je potvrdené Rallye Maroco 2024. Mimochodom, Sébastien Loeb na tlačovke potvrdil, že nebude len pilotom, ale zároveň bude aj súčasťou vývojového tímu vozidla.
Identické myšlienky
Na záver tlačovej konferencie nám Denis Le Vot ozrejmil dôvody prečo sa Dacia púšťa do takéhoto projektu. Po prvé pretože Dacia a Dakar sú si myšlienkovo veľmi blízke. Dakar predstavuje najextrémnejšie podmienky a najväčšie automobilové dobrodružstvo a tieto dve myšlienky sú pre Daciu vlastné. Účasť na súťaži ešte viac posilní myšlienku odolnosti, robustnosti a spoľahlivosti automobilov značky Dacia – teda myšlienky „fit fo life“. Dakar bude pre značku Dacia zároveň testovacím poľom a laboratóriom nápadov. Bude to príležitosť otestovať a vyskúšať nové inteligentné riešenia, pokiaľ ide o vonkajšie funkcie, ale aj výber energie. Tešíme sa na spestrenie značiek na Dakare a zároveň držíme pale. Mimochodom, na otázku, či sa Dacia plánuje v budúcnosti zúčastniť aj iných pretekov, resp. v iných disciplínach, Le Vot povedal, že „Všetko musí ísť krok po kroku. Najprv sa musíme sústrediť na Dakar.“ Inými slovami, nič nie je vylúčené.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov