Test: Hyundai Santa Fe Phev 1,6 T-GDI 265k Platinum – Santa Phev
Hyundai Santa Fe PHEV. Vedeli ste, že k naftovej a k benzínovo-hybridnej verzii ponúkajú aj benzínový plug-in hybrid? Aký je?
Samotné Santa Fe má svoje kvality. Slušný vnútorný priestor, bezpečnosť, pekné detaily, strop taký jemný a na dotyk príjemný, že nejedného cestujúceho dokonca núti si ho opakovane hladkať. K tomu pokoj na diaľnici a výborný cestovný komfort za každého nečasu… A takto by som mohol s chválami pokračovať. V čom je PHEV verzia iná? Má trochu menej miesta v kufri, ale to vôbec nie je podstatné. Asi všetci viete, že PHEV verzie mnohí výrobcovia vnímajú ako vrchol modelovej ponuky. Hyndai Santa Fe teda automaticky dostávate vo vyššej výbave Premium, čiže aj finálna cenovka automaticky mierne vyskočí.
Plynulá striedačka
Priemerná teplota počas testu bola 5 ºC. Asi najlepšie vysvetlenie na manažment práce plug-inu by bolo ho v týchto podmienkach prirovnať k full-hybridu. Čo tým chcem povedať? Prinútiť ho pracovať na čistú elektrinu bolo pre mňa pri motaní sa mestom nadľudský výkon. Nepodarilo sa mi to. Začnem však pekne poporiadku. Po rannom štarte nerátajte s tým, že budete jazdiť na elektrinu. Spaľovací motor sa musí najprv zohriať. Zhruba po 5 kilometroch už prevzal zodpovednosť na seba elektromotor. Ale nie na dlho. Áno, chvíľku pobežal, ale do po chvíli mu začal pomáhať spaľovací motor. A takto si dôverne hrkútali prakticky celý meraný cyklus. Na striedačku bežal raz samotný elektromotor, raz spaľovací motor, resp. spaľovací motor súčasne s elektromotorom. Dôvodom toho boli dva. Po prvé: elektronika sa snažila udržať mnou nastavenú teplotu v kabíne. Po druhé: riadiaca jednotka sa snažila, aby motor ako taký nevychladol a v prípade potreby „nenaskakoval“ znova za studena. V konečnom dôsledku sa tak zabezpečujú nižšie emisie a dlhšia životnosť motora.
Ani na okresných cestách nebola situácia odlišná, motory si medzi sebou podávali pomyselnú lopatu. Čo však chválim, striedanie ich práce som nikdy nezaregistroval trhnutím či zmenou charakteru jazdy.
Napriek nie celkom ideálnym podmienkam som so Santa Fe dosiahol solídnu spotrebu 8,3 l/100 km. Nabitie litíovo-polymérovej batérie s kapacitou 13,8 kWh mi na dostupných rýchlonabíjačkách trvalo 3 hodiny a 45 minút.
Čo treba uznať
- Vie zaujať detailmi.
Čo nám chýbalo
- Prehľadnejšia štatistika jazdy na elektrinu.
Čo nás prekvapilo
- „Žlté“ osvetlenie ŠPZ, len max. 1 350 kg brzdený prívesný vozík.
Hyundai Santa Fe Phev 1,6 T-GDI 265k Platinum
Cena (základ/test) 38 790/55 250 €
Záruka 5 rokov bez obmedzenia km, záruka na akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 132,2 kW (180 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 4 500 ot.min-1. Predný elektromotor: synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 66,9 kW (91 k), max. krútiaci moment 304 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 195 kW (265 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 350 Nm. Emisie CO2 37 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,8 s, vmax = 187 km/h, energetická spotreba WLTP/test 18,1/n. ú. dojazd na el. energiu vo WLTP/test 58 /n. ú., spotreba paliva WLTP/test 1,6/6,7 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – Áno
- Bluetooth – Áno
- Wi-fi – Áno
- Aux – Nie
- USB-A – 5x
- USB – C – 0x
- Zrkadlenie – Áno
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov