Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Totálny debakel, nový Moskvič nechcú ani Rusi!

Kompaktné SUV si za prvý mesiac zrejme kúpil jediný človek.

Keď Rusi v minulom roku napadli Ukrajinu ich automobilový priemysel začal dostávať jedno K.O. za druhým. Dôsledkom tvrdých knokautov domáceho trhu, bolo aprílové znárodnenie výrobného závodu Renaultu, ktorý v reakcii na rozpútanie vojny z Ruska odišiel. Rusi vzkriesili značku Moskvič a v nadobudnutej fabrike začali vyrábať mestský crossover s názvom Moskvič 3. Ani zďaleka však nejde o ruský produkt, auto je v podstate kópiou čínskeho JAC JS4, na ktorý Rusi nalepili logo Moskviča.

Moderne vyzerajúce auto dostalo pod kapotu 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 150 koní, ktorý dokáže spolupracovať buď s manuálnou, alebo automatickou CVT prevodovkou. Vo výbave môže mať tempomat, digitálny prístrojový štít, dotykovú obrazovku, parkovaciu kameru či elektrické otváranie batožinového priestoru. Cenu Rusi stanovili na 1 970 000 rubľov, čo je v prepočte necelých 17-tisíc eur. V ponuke sa časom dokonca ocitla aj elektrická verzia za (v prepočte) takmer 30-tisíc eur. Každopádne, do konca uplynulého roka chcela automobilka vyrobiť okolo 600 kusov vozidiel. Ruský portál Autostat dokonca informoval o tom, že moskovský primátor koncom roka odovzdal novému majiteľovi Moskvič 3 už s poradovým číslom 2 000.

Avšak ďalší ruský portál Drom upozornil na to, že oficiálne štatistiky hovoria čosi celkom iné. Podľa nich sa totiž predalo iba smiešnych 6 kusov vozidiel, pričom až päť z nich putovalo do ruských štátnych firiem. A aj to jediné predané súkromnému majiteľovi, sa ocitlo v garáži človeka menom Maxim Liksutov, ktorý je vedúci odboru dopravy a rozvoja dopravnej infraštruktúry v Moskve.

Uvidíme, ako sa bude Moskviču 3 na domácom trhu dariť v novom roku, no zatiaľ to vyzerá na debakel, aký Rusi zažili naposledy v roku 1969, keď hokejisti ČSSR na MS dvakrát porazili ZSSR.

Bez ruského plynu sa nedajú lakovať autá, padne aj Duslo Šaľa?

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov