Totálny debakel, nový Moskvič nechcú ani Rusi!
Kompaktné SUV si za prvý mesiac zrejme kúpil jediný človek.
Keď Rusi v minulom roku napadli Ukrajinu ich automobilový priemysel začal dostávať jedno K.O. za druhým. Dôsledkom tvrdých knokautov domáceho trhu, bolo aprílové znárodnenie výrobného závodu Renaultu, ktorý v reakcii na rozpútanie vojny z Ruska odišiel. Rusi vzkriesili značku Moskvič a v nadobudnutej fabrike začali vyrábať mestský crossover s názvom Moskvič 3. Ani zďaleka však nejde o ruský produkt, auto je v podstate kópiou čínskeho JAC JS4, na ktorý Rusi nalepili logo Moskviča.
Moderne vyzerajúce auto dostalo pod kapotu 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 150 koní, ktorý dokáže spolupracovať buď s manuálnou, alebo automatickou CVT prevodovkou. Vo výbave môže mať tempomat, digitálny prístrojový štít, dotykovú obrazovku, parkovaciu kameru či elektrické otváranie batožinového priestoru. Cenu Rusi stanovili na 1 970 000 rubľov, čo je v prepočte necelých 17-tisíc eur. V ponuke sa časom dokonca ocitla aj elektrická verzia za (v prepočte) takmer 30-tisíc eur. Každopádne, do konca uplynulého roka chcela automobilka vyrobiť okolo 600 kusov vozidiel. Ruský portál Autostat dokonca informoval o tom, že moskovský primátor koncom roka odovzdal novému majiteľovi Moskvič 3 už s poradovým číslom 2 000.
Avšak ďalší ruský portál Drom upozornil na to, že oficiálne štatistiky hovoria čosi celkom iné. Podľa nich sa totiž predalo iba smiešnych 6 kusov vozidiel, pričom až päť z nich putovalo do ruských štátnych firiem. A aj to jediné predané súkromnému majiteľovi, sa ocitlo v garáži človeka menom Maxim Liksutov, ktorý je vedúci odboru dopravy a rozvoja dopravnej infraštruktúry v Moskve.
Uvidíme, ako sa bude Moskviču 3 na domácom trhu dariť v novom roku, no zatiaľ to vyzerá na debakel, aký Rusi zažili naposledy v roku 1969, keď hokejisti ČSSR na MS dvakrát porazili ZSSR.
Bez ruského plynu sa nedajú lakovať autá, padne aj Duslo Šaľa?
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov