Toyota opäť valcuje v predajoch, konečne je na stupni víťazov!
Toyota za uplynulý rok predala na Slovensku toľko vozidiel ako ešte nikdy predtým.
Začiatkom roka sa zvykne bilancovať. Vlani sa na Slovensku zaregistrovalo 86 520 osobných a ľahkých úžitkových vozidiel, teda vozidiel kategórie M1 a N1, čo je oproti roku 2021 nárast 3,06 percenta. Najpozitívnejšie bilancovanie spomedzi všetkých značiek si môže zaknihovať Toyota. Tá sa totiž v rebríčku najpredávanejších značiek posunula z piateho miesta v roku 2021 na tretie. V roku 2022 totiž predala a zaregistrovala 9 080 vozidiel M1 a N1, čím sa jej trhový podiel vyšplhal na 10,5 %. Zaujímavé je, že kým celý trh zaznamenal nárast oproti predchádzajúcemu roku 3,06 percenta, predaj Toyoty narástlo až o 37 %, teda viac ako 10-násobne ako samotný trh.
Takýto úspech nie je náhodný, ale je výsledkom systematickej práce. Pripomeniem, že v roku 2021 narástol trh oproti roku 2020 o 1,54 %, ale Toyota o 11,26 %. A v roku 2020 trh oproti predchádzajúcemu roku klesol o takmer 25 %, no Toyota aj v tomto ťažkom covidovom roku dokázala rásť, a to o 2,6 percenta. Za úspechom značky je niekoľko faktorov. Prvým je celkom istotne modelová ponuka, ktorá sa ľuďom páči po dizajnovej stránke a zároveň po technickej stránke reflektuje požiadavky zákazníkov. Toyota vlastne žne investície do hybridného pohonu. Ponuku modelov v roku 2022 navyše doplnili až dve vozidlá kategórie crossover: Yaris Cross a Corolla Cross, ktoré sa podľa očakávania okamžite zaradili medzi najobľúbenejšie modely Toyota. Ďalším faktorom je dostupnosť áut.
Na rozdiel od mnohých konkurentov totiž Toyota dokázala udržať dodacie lehoty na normálnej, resp. akceptovateľnej úrovni. Milan Kočka, generálny riaditeľ slovenského zastúpenia Toyota a Lexus, hovorí: „Rok 2022 bol v znamení nedostatku vozidiel a ani my sme neboli schopní uspokojiť všetkých zákazníkov. Skutočný záujem, hlavne firemných zákazníkov, bol omnoho vyšší ako výrobné kapacity v roku 2022. Napriek tomu sme dokázali odovzdať zákazníkom o 2 500 vozidiel viac ako v predchádzajúcom roku.“ Tretím faktorom je prozákaznícky orientovaná politika automobilky.
Doterajší vývoj objednávok sľubuje veľmi silný predaj aj v prvých mesiacoch nového roka. Toyota by si tak mohla ešte viac upevniť svoje postavenie.
Darilo sa aj Lexusu. Oproti 244 predaným vozidlám v roku 2021 predal v uplynulom roku až 401 vozidiel. To je nárast o 64 %. Úspech zaznamenali hlavne nová generácia modelu NX a na jeseň predstavená nová generácia modelu RX. Prvé vozidlá tejto novinky dorazia na Slovensko už v nasledujúcich týždňoch.
Mimochodom, Toyota oslavuje tento rok jubilejných 30 rokov na slovenskom trhu. Ako jedna z mála automobiliek ponúka všetky druhy alternatívnych pohonov – počnúc hybridmi cez plug-in hybrid až po batériové a vodíkové plne elektrické vozidlá. V tomto roku sa môžeme tešiť na novú Corollu, ktorá je najpredávanejším automobilom sveta, tiež na novú generáciu legendárneho Priusu, tentoraz už iba v plug-in hybridnej verzii a na novú generáciu revolučného modelu Toyota C-HR. Toyota nespí na vavrínoch. Práve naopak, každý úspech ju nabudí na ešte intenzívnejšiu prácu, z čoho ťaží zákazník – motorista.
TOYOTA RAV4 2,5 Hybrid Adventure – Ďalej od mesta, bližšie k prírode
škoda, že na Slovensku nemá aj auto na CNG
minulý rok som sa rozhodoval medzi Leonom a Corollou