Renault 4L Trophy E-Tech: Elektrický off-road
Koncept elektromobilu Renault 4Ever Trophy dostal zaujímavú farbu Gun Metal Silver.
Francúzska automobilka Renault sa blysla na Parížskom autosalóne čisto elektrickým modelom 4Ever Trophy E-Tech. V podstate ide o modernú interpretáciu modelu Renault 4L Trophy, ktorý práve oslavuje štvrťstoročie.
Atraktívny koncept SUV do zásuvky neslúži výhradne len na prepravu osôb mimo bežné cesty, ale aj na množstvo ďalších využití a každodenných dobrodružstiev v prírode. Nechýba ani mohutný strešný nosič na vozidle, ktoré by sa malo dostať aj sériovej výroby. Netreba zabúdať, že koncept oslavuje 25. výročia rallye 4L Trophy, čo vysvetľuje bohatú off-roadovú výbavu.
Vozidlo disponuje atraktívnymi dizajnovými prvkami – na čierno lakovanou grafikou mriežky, obklopujúcimi svetlometmi, tvarom blatníkov, lichobežníkovými zadnými oknami a ďalšími, odkazuje na slávny model 4L. Pôvodné prvky dopĺňa moderná grafika Matrix LED, zapustené kľučky dverí, kamery nahradzujúce spätná zrkadielka, dvojfarebná strecha a tenké stĺpiky.
„Renault 4 pomáha dobrodruhom objavovať svet už viac než 60 rokov. Je potešením pre amatérskych aj profesionálnych šoférov a zároveň sprostredkováva hodnoty zdieľania a vzájomnej pomoci. Koncept 4Ever Trophy E-Tech 100% Electric pokračuje v tradícii otvorenosti, túžby po objavovaní a prekonávaní seba samého. Pripravený na každú expedíciu,“ uviedlo vedenie automobilky z krajiny galského kohúta.
Koncept elektromobilu Renault 4Ever Trophy dostal zaujímavú farbu Gun Metal Silver, nechýba ani hutná dávka plastov s cyklámenovým nádychom, ktoré vozidlo obklopujú a vizuálne oživujú. Futuristické 19-palcové kolesá majú integrované kompresory, ktoré dokážu na prianie meniť tlak v terénnych pneumatikách. Zosilnené odpruženie upravilo svetlú výšku vozidla na 200 mm a v kombinácii s off-roadovou výbavou prispieva k robustnému vzhľadu vozidla.
Na strešnom nosiči z uhlíkových vlákien je umiestnené náhradné koleso a spodnú časť vozidla zosilnili z dôvodu ochrany batérie. Vedenie Renaultu uviedlo, že supermini R5 a SUV R4 sa v budúcej sérii elektromobilov stanú ekvivalentmi súčasných spaľovacích modelov Clio a Captur. Pôdorys štúdie a jej rozmery tomu napovedajú. Renault 4Ever Trophy meria 4160 mm na dĺžku, 1950 mm na šírku a 1900 mm na výšku. Rázvor je 2570 mm.
Automobilka zatiaľ neposkytla podrobnosti ohľadne kapacity batérie ani parametrov motoru. Naopak, potvrdené je už využitie predĺženej verzie platformy CMF-BEV a tiež miesto výroby, ktorým je ElectriCity v severnom Francúzsku. Modulárna platforma má byť základom aj pre ďalší modely značky – Renault 5, hot hatch Alpine A5 a Nissan Micra.
Vedenie Renaultu verí, že produkčná verzia 4Ever nadviaže v roku 2025 na komerčný úspech pôvodného modelu R4, z ktorého sa za tri dekády (1960-1992) predalo v 100 krajinách sveta viac než 8 miliónov kusov. Okrem prevedení SUV dostane Renault 4Ever Trophy (E-Tech) tiež variant LCV, inšpirovaný modelom Renault Fourgonette.
-jj- , zdroj, foto a video: Renault
Komentovanie je uzatvorené.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov