McLaren Solus GT: Z videohry do reality
McLaren Solus GT má pod kapotou atmosférický motor V10 s objemom 5,2 litra.
Britská automobilka McLaren najprv ohromila svojim športiakom nadšencov videohry Gran Turismo Sport a teraz plánuje z modelu Solus GT vyrobiť 25 reálnych exemplárov! Zábava a smiech idú bokom, majitelia už sú známi.
McLaren tak v podstate urobil zo svojho virtuálneho koncepčného vozidla Vision Gran Turismo realitu. S výnimkou svojich jednomiestnych pretekárskych vozidiel je hyperšportiak Solus GT s maximálnou rýchlosťou 321 km/h rýchlejší ako akýkoľvek iný McLaren na okruhu respektíve na trati. Je to najmä vďaka vysokootáčkovému motoru V10 s prirodzeným odsávaním a radikálnej aerodynamike, ktorá produkuje prítlak väčší než 1200 kg.
Nový McLaren je postavený na základoch modelu z McLaren Ultimate Vision Gran Turismo navrhnutého špeciálne pre pretekársku hru PlayStation. Britský producent športových automobilov sa tak stal prvým výrobcom, ktorý prešiel z virtuálneho sveta na skutočné súťažné trate so strojom pripraveným pre zákazníkov. Pretože je McLaren výhradne okruhový respektíve dráhový špeciál, mohli za inžinieri a dizajnéri slobodne venovať maximálnemu aerodynamickému výkonu bez obmedzujúcej cestnej legislatívy.
„Pozoruhodný design exteriéru, ktorý je verný svojej virtuálnej inšpirácii, vychádza z osvedčených aerodynamických princípov a dizajnérskeho étosu značky McLaren. Všetko má svoj dôvod, čo ešte znásobuje dodatočný aerodynamický výskum CFD (Computational Fluid Dynamics) a aerodynamický výskum v aerodynamickom tuneli,“ uviedli zástupcovia ostrovnej automobilky.
McLaren Solus GT má pod kapotou atmosférický motor V10 s objemom 5,2 l, ktorý poskytuje adekvátnu silu s kolosálnym výkonom 829 koní a krútiacim momentom 650 Nm. Hyperšportiak z videohry dokáže akcelerovať z pokoja na stovku za 2,5 s. Okrem toho by mal ponúknuť prekvapujúcu zmenu charakteru oproti súčasným preplňovaným V8 a hybridným motorom V6 firmy.
Motor je skonštruovaný pomocou „vnútorností“ vyrobených na objednávku. Nechýbajú ani reťaze a remene – príslušenstvo poháňa ozubené koleso pre väčšiu odolnosť. Vôbec po prvý raz v sériovom vozidle McLaren slúži agregát ako namáhaný člen podvozku z uhlíkových vlákien. To preto, aby sa zjednodušila jeho konštrukcia a nebol potrebný zadný pomocný rám. Motor V10 je spojený so sedemstupňovou sekvenčnou prevodovkou s priamym rezom, ktorá je rovnako štrukturálna. Zadné odpruženie modelu Solus GT je namontované priamo na jeho skriňu.
Exotické materiály sa použili inde v konštrukcii Solus GT, čo mu umožňuje nakloniť váhu na menej než 1000 kg. Napríklad obruč proti prevráteniu a niektoré ďalšie ochranné štruktúry sú vyrobené z 3D tlačeného titanu. Na 18-palcovýc kolesách so stredovým zámkom sú kované hliníkové prvky. O brzdenie sa starajú karbónovo-keramické kotúče v štýle pretekárskych vozidiel, ktoré sú zovreté šesťpiestkovými hliníkovými monoblokovými strmeňmi, pričom šofér má k dispozícii nastavenie predpätia bŕzd.
Okrem toho každý zákazník obdrží pretekársku kombinézu FIA, helmu a zariadenie HANS spolu so službou montáže sedadiel na mieru, ako má pilot F1. Sedadlo sa vyrába špeciálne pre každého vodiča a pedálový box je nastaviteľný. Zatiaľ čo volant je vybavený digitálnou obrazovkou a početnými ovládacími prvkami navrhnutými tak, aby sa dali používať počas jazdy.
-jj-, zdroj, foto a video: McLaren
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov