Lexus RX – Predpredaj v plnom prúde, poznáme ceny!
Lexus RX, vlajková loď značky, prichádza na Slovensko. To znamená, že si ho viete už objednať a nebudete ani dlho čakať. Chcete vedieť, koľko naň potrebujete peňazí?
Karoséria je teraz o niečo nižšie a o 2,5 cm širšia. Dĺžka zostala rovnaká, no rázvor sa zväčšil o 6 cm. To je vždy dobrá správa pre jazdné vlastnosti aj priestor v kabíne. Z týchto 6 cm je len 1 cm venovaný väčšiemu priestoru pre cestujúcich na zadných sedadlách a batožinový priestor je tak o 5 cm dlhší. Každopádne, nevedel som sa pri osobnom pocite zbaviť pocitu, že nové RX je oveľa menšia ako predchodca. Klame totiž telom!
350h hybrid a 450h+ plug-in
Dva systémy už poznáme z nového Lexusu NX. Prvým je 350h, kde 2,5-litrový benzínový motor a elektrická sústava – spolu generujú 245 koní. To by malo stačiť na dosiahnutie dynamiky na úrovni dnešnej RX 450h, Zrýchlenie na 100 km/h by malo byť za 8 sekúnd a priemerná spotreba paliva 6,4–6,7 l/100 km. Druhou možnosťou je plug-in hybrid. Základom je tiež 2,5-litrový benzínový motor, no vďaka oveľa efektívnejšej elektrickej časti je výkon celého systému 306 koní a zrýchlenie na 100 km/h trvá 7 sekúnd. Očakáva sa, že vďaka 18,1 kWh batérii RX 450h + prejde na elektrinu 65 km a v elektrickom režime sa bude pohybovať maximálne rýchlosťou 135 km/h.
RX500h turbo hybrid
Doba, kedy mal Lexus veľké motory aj v Európe je dávno preč. Downsizing zasiahol aj najväčší model SUV. Škoda? Uvidíme… Práve prísne emisné limity dohnali konštruktérov k vývoju nového, pre značku netypického pohonu, a to hybrid + turbomotor. Zdvihový objem motora klesol z 2,5 na 2,4 litra. Tento pohon generuje celkovo 371 koní, z čoho celých 109 koní má na svedomí elektromotor uložený na zadnej náprave. O plynulý prenos toho všetkého na kolesá sa stará automatická prevodovka so šiestimi stupňami, pozor, nie e-CVT.
Výbavy a predpredajné ceny
Verzie RX350h a 450h+ majú 5 stupňov výbavy. Základná výbava Elegance pre model RX350h začína na sume 69 990 eur. Zvonku ho spoznáte aj vďaka jednoduchším predným svetlám, či 19-palcovým diskom kolies. Vo vnútri je rozdielom povedzme jednofarebné ambientné podsvietenie. 20-palcové disky v ponuke chýbajú, pre vyššie výbavy budú základom až 21-palcové disky kolies. Ostatné výbavy nesú označenie Business (72 900 eur), Prestige (76 900 eur), Prestige Top (80 900 eur) a Luxury (89 900 eur). Za verziu s plug-in hybridným pohonom si vždy priplatíte 10 000 eur. Prvý stupeň výbavy je bez opcie presklenej strechy, druhý výbavový stupeň môže mať za 1 400 eur strešné okno, zvyšné vyššie výbavy môžu mať panorámu (2 000 eur). Verzia F Sport pre spomínané motorizácie zatiaľ nie je v pláne.
Vrcholom ponuky je model RX500h, ktorý je k dispozícii len vo verzii F Sport Performance, ktorá sa navonok líši športovejším bodykitom. Jeho základná cena je 94 900 eur, avšak ako čerešnička na torte sedí verzia F Sport Performance Top, ktorá má ešte o trošku vyššiu výbavu. Tá štartuje na sume 99 900 eur. Takže ak sa na to pozrieme, tesne pod magickými 100 000 môžete mať buď plug-in hybrid v najvyššej výbave, alebo atletický full-hybrid so športovými vlohami.
Prví zákazníci si môžu nový model prevziať už začiatkom januára, a čo je viac než len super (s ohľadom na dnešnú dobu a dostupnosť nových áut), Lexus zatiaľ nemá vôbec žiadne obmedzenia na počet kusov vyhradených pre slovenský trh.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov