Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé: Rekordná cena!

Doterajší cenový rekord na aukcii za auto mal hodnotu „len“ 90 miliónov eur.

Kladivko vydalo známy zvuk – predané! Jeden z dvoch unikátnych exemplárov športiaku Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z roku 1955 predali na aukcii RM Sotheby´s za rekordnú čiastku 135 miliónov eur!

Exkluzívny klenot na štyroch kolesách sa tak súčasne stal najcennejším vozidlom v automobilovej histórii! Nový majiteľ a zberateľ zostal v anonymite. Pozoruhodný model 300 SLR vychádzal z veľmi úspešného vozidla W 196 R Grand Prix, ktoré s jazdcom Juanom Manuelom Fangiaom vyhralo dva tituly majstra sveta, ale s motorom zväčšeným na 3,0 litra pre preteky športových automobilov. Vozidlo s originálnymi dverami, ktorá sa otvárajú smerom dohora, má maximálnu rýchlosť stanovenú na 180 míľ za hodinu.

Nielen vo svojej ére patril Mercedes-Benz 300 SLR  Uhlenhaut Coupé najrýchlejším cestným legendám. K spomínanému rekordnému predaju došlo 5. mája na aukcii zorganizovanej v múzeu MercedesBenz v Stuttgarte pod krídlami aukčného domu RM Sotheby´s. Medzi pozvanými hosťami nechýbali vybraní zákazníci značky Mercedes a medzinárodní zberatelia automobilov a umenia, ktorí zdieľajú firemní hodnoty Mercedes-Benz. Víťazná aukčná ponuka vo výške neuveriteľných 135,000.000 eur, čo z tohto „meďáku“ robí de facto najcennejší automobil v motoristickej histórii.

„Sme hrdí, že môžeme prispieť svojou historickou zbierkou k tejto iniciatíve spájajúcej minulosť s budúcnosťou techniky a dekarbonizačnej technológie. Súkromný kupec súhlasil s tým, že kupé 300 SLR Uhlenhaut zostane prístupné verejnosti pri zvláštnych príležitostiach, zatiaľ čo druhé pôvodné kupé 300 SLR zostáva vo vlastníctve spoločnosti a bude aj naďalej vystavené v múzeu Mercedes-Benz ve Stuttgartu,“ uviedol Marcus Breitschwerdt, šéf Mercedes-Benz Heritage.

Doterajší cenový rekord na predajnej aukcii za auto mal hodnotu „len“ 90 miliónov eur. Mimochodom, už samotná vyzývacia cena za Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé bola dokonca vyššia ako predajná cena za Ferrari 250 GTO z roku 1962. Športiak z Maranella bol ozdobou predajnej aukcie RM Sotheby´s pred štyrmi sezónami, keď vytvoril doterajší predajný rekord. A nielen to.  Srdcovka britsko-nemeckého nadšenca Rudolfa Uhlenhauta 300 SLR sa teraz nachádza v prvej desiatke najcennejších položiek, ktoré sa kedy predali na aukcii.

Výťažok bude použitý na založenie celosvetovej nadácie „Mercedes-Benz Fund“, ktorá bude mladým ľuďom poskytovať vzdelávacie a výskumné štipendiá v oblasti environmentalistiky a dekarbonizácie. „Ani nedokážem slovami skutočne vyjadriť dôležitosť a význam tohto predaje. Je rozumné povedať, že si nikto nikdy nepredstavoval, že tento automobil bude niekedy ponúkaný na predaj, takže pre Mercedes-Benz bolo absolútnou otázkou cti požiadať RM Sotheby’s o realizáciu aukcie,“ vysvetlil v mene RM Sotheby’s Peter Wallman, šéf predstavenstva pre Veľkú Britániu a región EMEA.

Predseda RM Sotheby´s pre európsky kontinent Oliver Barker na adresu rekordne vydraženého športiaku s krídlami na aukcii dodal: „Je to absolútne vzrušenie. Podarilo sa položiť kladivo na toto majstrovské dielo designu a inžinierstva, ktoré teraz stojí po boku najväčších umeleckými dielami, ktoré doteraz predali. Málokto sníval o tom, že sa tento veľký klenot motoristickej histórie, vôbec niekedy objaví v predaji.“

Kto bol Rudolf Uhlenhaut?
/15. júla 1906 – 8. mája 1989/
Britsko-nemecký inžinier a jazdiaci konštruktér s citom pre rýchlosť v službách Mercedes-Benz sa narodil v Londýne. Bol druhým zo štyroch detí, pričom ich otec a nemecký rodák Max Uhlenhaut’s viedol londýnsku pobočku Deutsche Bank. Jeho matka Hilda Brice bola Angličanka. Navštevoval  školu Tollington v Muswell Hill. V roku 1914 po vypuknutí I. svetovej vojny sa rodina presťahovala do Bruselu a neskôr do nemeckých Brém. Po skončení školy v roku 1926 sa dostal na Technickú univerzitu do Mníchove. V metropole Bavorska študoval inžinierstvo, ale súčasne získal renomé ako nadšený lyžiar, ktorý sa cítil ako doma v Bavorských Alpách. Rudolf Uhlenhaut je považovaný za otca modelov Mercedes-Benz 300 SL a 300 SLR. Asi dve dekády od roku 1930 strávil ako súčasť súťažného Mercedes-Benz racing programu, ale najznámejší sa stal pre svoju verziu Uhlenhaut Coupé z roku1955 Mercedes-Benz 300 SLR. Mimochodom, o Rudolfovi Uhlenhautovi koluje zaujímavá „story“, ktorá bola dôkazom jeho jazdeckých schopnosti. Niekdajší svetový šampión F1 Juan-Manuel Fangio sa údajne pri spoločnom obede sťažoval Uhlenhautovi, že  jeho automobil „nebol správne nastavený.“ Uhlenhaut neváhal a okamžite vstal od stola. V obleku a kravate usadol za volant pretekárskeho vozidla a “preletel” okruhom v Nürnburgringu o tri sekundy rýchlejšie než Fangio. Výsledok potom s úsmevom a nadhľadom okomentoval: „Fangio skrátka potrebuje ešte nejaký ten tréning navyše.“

-jj- zdroj, foto a video: Mercedes-Benz a autosalon.tv

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov