Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Jazdenka: Opel Zafira – Rodinný miláčik

Opel Zafira druhej generácie patrí medzi obľúbené a spoľahlivé rodinné MPV. Udržiavaný kus poslúži ešte roky.

Na úvod treba povedať, že počnúc aktuálnym číslom rozbiehame spoluprácu s bratislavským autobazárom Cambelová, z ktorého pochádza aj prvé testované auto – Opel Zafira druhej generácie. Nám sa do rúk dostal zachovaný kúsok z roku 2014, teda posledného roku, keď sa vyrábala ešte druhá generácia.

Mimoriadne praktické auto

Opel Zafira majú v obľube najmä viacpočetné rodiny či malí podnikatelia a to preto, že auto poskytuje bohatý vnútorný priestor a ukážkovú variabilitu. Má sedem plnohodnotných miest na sedenie a môžeme potvrdiť, že v poslednom rade sedadiel sa v pohode odvezú aj dospelí ľudia priemerného vzrastu. Samozrejme, treba počítať s tým, že po vyklopení šiesteho a siedmeho sedadla z podlahy batožinového priestoru má kufor už len 140 litrov namiesto pôvodných 645.

Zafira je mimoriadne priestranná vpredu aj vzadu, vďaka vyššiemu posedu sa do auta príjemne nastupuje a aj manipulácia s detskou sedačkou cez zadné dvere je príkladná. Koniec koncov toto auto sa dvakrát po sebe stalo najpredávanejším MPV v Európe.

Čas na porozumenie

Za volantom Zafiry sa sedí pohodlne, vodič ocení výborný výhľad do všetkých smerov. Testovaný kus sa mohol pochváliť zachovaným interiérom bez výrazných škrabancov a dokonca ani na exponovaných miestach ako volant, pedále, hlavica páky prevodovky či ovládanie okien neboli viditeľné známky používania. Na všetky prepínače sa dá zvyknúť rýchlo, je vidno, že tu vládne nemecká logika. Teda až na ovládanie palubného počítača, na to treba absolvovať školenie. Netypický tvar má ručná brzda, ale to berte iba ako zaujímavý postreh, z funkčného hľadiska jej nič nechýba.

Plasty na palubnej doske sú prevažne tvrdé, ale dobre vypracované a ani po rokoch nevŕzgajú nad akceptovateľnú mieru. Ako si môžete všimnúť, interiér je na dnešné pomery jednoduchý, ale účelný a ľahko sa udržiava čistý. Testovaná Zafira sa mohla pochváliť slušnou výbavou, ktorá zahŕňa napríklad prvky ako automatická klimatizácia či tempomat. V druhom rade sedadiel je kráľovsky veľa miesta na chodidlá, kolená i na hlavu a to aj v prípade, že si tam sadne vysoký človek. Operadlá sú navyše polohovateľné, čo oceníte na dlhých trasách. Z funkčného hľadiska je to perfektné auto.

Stávka na istotu

Boli sme prekvapení, ako príjemne tuhý a stabilný podvozok má 8-ročný Opel aj na menej kvalitnom povrchu cesty. Svoju úlohu zrejme zohráva nízky počet najazdených kilometrov testovaného auta, len 140-tisíc. Kusy s väčším počtom kilometrov na tom zrejme budú o niečo horšie, ale bežné opotrebovanie podvozkových častí sa dá lacno opraviť. 1,7-litrový štvorvalcový motor s funkciou priameho vstrekovania nafty common-rail používa štvorventilovú techniku so systémom riadeného vírenia zmesi. My sme mali pod kapotou silnejšiu 92 kW verziu a motor, ktorý patrí k tým najspoľahlivejším z celej ponuky.

Má len surovejší chod a v nízkych otáčkach nie je práve najživší. Má tiež nízku spotrebu paliva a keď zafúka turbo, tak aj slušný ťah. Manuálna 6-stupňová prevodovka mala v našom prípade príjemne tuhé dráhy radenia, na svoj vek až prekvapivo dobré. Pri kúpe si dajte pozor na koróziu výfuku, naftový motor mával občas problémy s tesnením olejového čerpadla a následným únikom oleja, pozor aj na opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník (nadmerné vibrácie, trhavý rozbeh), ale aj na stav vstrekovačov (nerovnomerný chod motora a problematické štartovanie). Ak nájdete taký kúsok, aký sme mali možnosť otestovať my, kúpu určite neoľutujete.

Náhradné dielce* (€ s DPH, približné ceny)
Predný brzdový kotúč 30
Predné brzdové doštičky 20
Dvojhmotový zotrvačník 350
Olejové čerpadlo 180
Predné sklo 350
Zadné sklo 300
Predný nárazník 180
Vstrekovací ventil 315

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov