Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Dacia Logan Comfort LPG – Keď rozpočet nepustí!

Dacia Logan je auto prístupné ľudu. Má priaznivú cenovku a nízke prevádzkové náklady.

Páči sa mi filozofia Dacie. Nízka cena, minimálne prevádzkové náklady, slušná výbava plná komfortných a asistenčných systémov. Predpokladám, že zákazníci budú do rodiny siahať po výbave Comfort, pre biznis, kedy bude auto zarábať, zákazníci asi skôr zvolia základný stupeň výbavy Essential bez kvanta príplatkov. Tiež som rád za jednu kľúčovú vec ktorá pomáha šetriť – Logan momentálne môžete mať len vo verzii s LPG, ktorá má pri jazde na plyn lepšie výkonové parametre, ako pri jazde na benzíne a poskytuje neuveriteľný kombinovaný dojazd viac ako 1350 kilometrov, z toho na plyne sa mi podarilo reálne prejsť 570 km.

Jednoduchá robustnosť

Či už zvonka alebo z vnútra máte pocit, že Logan je dosť robustný. Vysoká predná a ešte vyššia zadná časť opticky auto zväčšujú. Páči sa mi aj grafika predných svetiel, kde stretávací režim disponuje LED technológiou a žiaria prenikavo a príjemne do šírky, diaľkový režim s halogénom potom so svojim žltým svetlom trošku zaniká. Tiež priaznivo hodnotím stávku na istotu v podobe 15-palcových diskoch kolies, s vysokým profilom pneumatiky, ktoré sú síce „plechotróny“s puklicou, ale k zaujímavému odtieňu striebornej farby a štýlu auta skutočne ladia. Navyše, 15-ky pneumatiky s vyšším profilom lepšie tlmia nerovnosti a aj po panelových cestách jazdíte komfortne.

Vo vnútri prekvapí aj veľká palubná doska, ktorá je podmienená vyššie umiestnenou spodnou hranou čelného skla. Opticky je horizontálne predelená efektnou, avšak na moje pomery drsnou textíliou, ktorá prechádza až na opierky rúk predných dverí. Zadní pasažieri sa musia uskromniť s klasickým plastom. Celý interiér je z lacného tvrdého plastu a naozaj by mi na ňom nič nevadilo, keby a) exponované miesta na dverovej opierky boli mäkké, b) obloženie dverí nemalo skutočne tvrdú hranu pri bočných oknách, ktorá ale dizajnovo lícuje s palubnou doskou.  Zaujalo ma aj riešenie celistvého koberca, ktorý prekrýva vnútorné prahy až po tesnenie dverí. A čo je kľúčové, Logan je skutočne priestranný, či už vpredu, alebo vzadu. Zmestí sa takmer každý. Doslova som odpadol, keď som videl na operadlách predných sedadiel pripevnené výklopné stolíky, vôbec som ich nečakal. Do hlbokého kufra zmestíte veľa vecí, mňa potešil organizér, ktorý poskladaním par plastov vytvorí praktické prehriadky . Veko využíva klasický princíp páky s veľkými ramenami a nápadnou pružinou. Na jeho vnútornej strane však chýba koberec, ktorý by chránil plech kufrového veka. Jeho absenciu z dôvodu zvukovej izolácie v prípade sedanu, kedy tlmia hluk zadné sedačky ale plne chápem, keďže šetriť pri dostupnom aute treba štatisticky aj na drobnostiach. Pod podlahou kufra sa nachádza toroidná LPG nádrž poľskej značky Stako, ktorá má objem 50 litrov. (pri 80% naplnení 40 l – tak ako deklaruje výrobca). Okolo nej je ešte veľa miesta na povinnú výbavu a iné potrebné náradie.

Prekvapivo príjemná

K Loganu dostanete namiesto kľúča kartu. Ďalšia vec, ktorá ma prekvapila, lebo som čakal jednoduchšie a lacnejšie riešenie, a určite nie, aby mala v danej cene aj možnosť aktivácie stretávacích svetiel na diaľku.

Trojvalcový motor má trošku hrubší chod, najmä po štarte. Jeho prácu však počuť aj od výfuku a keď mu robíte zle pridávaním a hneď uberaním, tak si trošičku strelí aj pri otáčkach, ktoré majú od obmedzovača veľmi ďaleko, a je jedno, či idete motor na plyn alebo na benzín. Jazdí inak na plyn ako na benzín? Žiadnu výraznú negatívnu zmenu som nepocítil, pri modelových situáciách si však vie občas skutočne mierne cuknúť a to bez rozdielu, na aké palivo práve ide. Podtáčať ho tiež nemá zmysel, nepáči sa mu to. Ja osobne som ho však radšej držal trošku vyššie a aj napriek tomu sa moja výsledná spotreba ustálila na takmer papierových hodnotách. Kulisa radiacej páky je presne taká, ako sa od cenovky autá čaká, do dráh a presnosti taký všedný priemer. Osobne sa mi však nepáči tvar hlavice páky, ktorý je na vrchu skosený. Som zvyknutý na okrúhle a pravidelné hlavice páky, ale je to čisto estetická a vec. Jazda je však prekvapivo príjemná, motoru sa chce, zatáča dobre a aj pri ostrejšej jazde komfortný podvozok slušne podrží. Ja som bol veľmi spokojný s ohľadom na kategóriu auta.

Je to lacné auto. Ale pozor. Mne do výbavy okrem vyhrievaných sedadiel (opcia príplatku) nič nechýbalo. Asistent mŕtveho uhla v prehľadných zrkadlách, parkovacie senzory vpredu a vzadu (viete si zmeniť 3 druhy tónov) vrátane cúvacej kamery, či pomerne benevolentné aktívne brzdenie bez falošných a včasných poplachov) naozaj pomáhajú. Viac mi v aute netreba. Okrem opakovaného vypínania štart-stopu som nemusel nič opakovane vypínať.

Áno, je to lacnejšie auto na trhu, ale ďalšiu vec, ktorú by som privítal, by bolo lepšie odhlučnenie od motora a predných kolies. Táto vec ma na nových autách vždy zamrzí, lebo je to položka za pár desiatok eur. Pár maličkostí dotiahnuť vo výrobe (prehovoriť ekonómov a manažérov to je vždy tvrdý oriešok), alebo niektoré dorobiť doma, a naozaj iné auto na  presúvanie nepotrebujete.

Stručne                                                             

Čo treba uznať        

  • Vysoká hodnota za peniaze.

Čo nám chýbalo      

  • Výškovo nastaviteľné pásy vpredu, vyššia bezpečnosť v EuroNCAP.

Čo nás prekvapilo   

  • Nízka cena niektorých príplatkov

Dacia Duster TCe 150 EDC 4×2 Prestige – Rozum v hrsti

Dacia Logan 1,0 TCe 100 LPG Comfort

Cena a záruka:

  • Základ/test  11 350 / 14 110 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 3 roky alebo 100 000 km.

Motor:

  • preplňovaný zážihový  R3/12, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 67 kW (90 k) pri 4 800 – 5 000 ot.min-1,  pre LPG: max. výkon 74 kW (100 k) pri 4 600 – 5 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 160 Nm pri 2 100 – 3 750 ot.min-1, pre LPG: max. krútiaci moment 170 Nm pri 2 000 – 3 500 ot.min-1 Emisie CO2 WLTP 119 – 127 g/km, pre LPG: 106 – 112 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 11,6 s, Vmax = 181 km/h, na LPG 186 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 5,3  – 5,6/6,2 l/100km, na LPG: 6,9 – 7,3/7,2 l/100km .

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 528 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov