Nové Porsche 911 Sport Classic je najvýkonnejšou 911-tkou s manuálnou prevodovkou. Štýlové retro v limitovanej edícii 1250 exemplárov sa snaží o oživenie ducha zo šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov minulého storočia.
Aktuálne oživené Porsche 911 Sport Classic je druhým z kvarteta zberateľských modelov, ktoré nemecká značka predstavuje v rámci svoje dedičskej stratégie „Heritage Design“. Rovnako ako v prípade predchodcu 911 Sport Classic z roku 2009, aj nový model je založený na sérii 997. Jeho vzhľad je však súčasne inšpirovaný aj modelmi Porsche 911 (z rokov1964–1973), ako aj legendárnym exemplárom 911 Carrera RS 2.7.
Novinka je dielom divízie Porsche Exclusive Manufaktur a jej cena prevyšuje čiastku 272.000 eur. „Modely Heritage Design sú emocionálne ladené koncepty produktovej stratégie značky Porsche. Tento jedinečný prístup znamená, že designové oddelenie Style Porsche spolupracuje s Porsche Exclusive Manufaktur na reinterpretácii ikonických modelov 911 z rokov 1950 až 1980 a tiež na oživenie designových prvkov z tohto obdobia,“ uviedol Alexander Fabig, viceprezident divízie Porsche pre individualizáciu a klasiku.
Nový model Porsche 911 Sport Classic „vyfasoval“ rozšírenú karosériu, ktorá je inak výhradnou doménou modelov 911 Turbo. Reč je o pevnom zadnom spojleri v štýle ikonického „ducktailu“ z modelov Carrera RS 2.7 a streche v štýle „double-bubble“ (pozn. s dvojicou decentne vystupujúcich oblúkov). „Nové Porsche 911 Sport Classic je prvým vozidlom, ktoré ponúkne lakovanie Sport Grey Metallic“, oznámil Michael Mauer, viceprezident Style Porsche.
Alternatívou k šedej farbe potom bude jednoduché čierne lakovanie, alebo odtiene „Agata Grey Metallic“ a „Gentian Blue Metallic“. V ponuke bude tiež lakovanie Paint to Sample, pri ktorom môžete automobilke priniesť vlastnú vzorku farby. A pokiaľ to bude len trochu možné, automobilka sa vám ju pokúsi sprostredkovať aj na vozidlo. Kapotu, strechu aj spojler navyše zdobí dvojica svetlo šedých pruhov, ktoré majú podtrhovať športový charakter vozidla.
Interiér zaujme ikonickým čalúnením Pepita na dverných paneloch a stredoch sedadiel. Okrem toho je však kabína čalúnená tiež kožou v odtieňoch čierna a Classic Cognac, vďaka čomu vzniká elegantný kontrast s farbami exteriéru. Nové Porsche 911 Sport Classic má pod kapotou 3,7-litrový plochý motor s preplňovaním twin-turbo, ktorý produkuje 405 kW (550 k). O prenos výkonu výhradne na zadné kolesá sa potom stará sedemstupňová manuálna prevodovka.
Vďaka tomu je nové Porsche 911 Sport Classic vôbec najvýkonnejším modelom 911 s manuálnou prevodovkou v súčasnej ponuke. Prevodovka je pritom vybavená systémom automatického dávania medziplynov pri podraďovaní, vďaka čomu vyrovnáva otáčky a ponúkne zaujímavejšiu športovú jazdu. O atraktívny zvukový výstup sa potom stará štandardne dodávaný športový výfukový systém, ktorý špeciálne naladili pre ešte emotívnejší zvuk.
Podvozok Porsche 911 Sport Classic vychádza z modelov 911 Turbo a 911 GTS. Vozidlo je štandardne vybavené systémom Porsche Active Suspension Management (PASM), vďaka čomu sa tlmiče dokážu veľmi rýchle prispôsobiť dynamickým zmenám. Systém PASM je navyše kombinovaný so športovým odpružením, ktoré znižuje výšku o 10 mm. V európskych Porsche Centrách budú prvé dodávky k dispozícii od júla toto roku, ďalšie trhy sa dostanú k slovu následne.
-jj-, zdroj, foto a video: Porsche
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov