Hardcore Indian FTR AMA od Workhorse Speed Shop
Predstavenie prvej z dvoch špeciálnych prestavieb Indianu FTR, za ktorou stojí Brice Hennebert. Tvorca projektu Appaloosa, šprintového špeciálu na základe Indianu Scout, spája hardcore štýl osemdesiatych rokov a Indian FTR.
Indian Motorcycle a Workhorse Speed Shop predstavujú FTR AMA, prvú z dvoch dlho očakávaných prestavieb Indianu FTR od Brice Henneberta. Ten je známy svojimi jedinečnými kreáciami a dvoma projektmi Appaloosa – pretekárskymi šprintovými špeciálmi, postavenými na základe Indianu Scout. Vďaka týmto skúsenostiam Brice získal zákazku na špeciálne úpravy modelu FTR: Black Swan a FTR AMA.
Zatiaľ čo Black Swan stále čaká na svoje predstavenie, jeho budúci majiteľ si u Bricea objednal druhú prestavbu pre svojho brata. Výsledkom je FTR AMA, impozantný motocykel v hardcore štýle osemdesiatych rokov.
„Zadanie bolo celkom voľné: niečo farebné, a tak drsné ako vojnový tank. Jediným obmedzením bola farebná kombinácia inšpirovaná grafikou Martini Racing. Po krátkom prieskume a brainstormingu som sa zameral na pretekárske stroje AMA SBK z 80. rokov a rallye automobily z rovnakej doby. Hlavný vplyv mala Lancia Delta HF namiešaná s Bol d’Ory 750 a trochou DNA muscle bikov,“ povedal Brice Hennebert.
Prvým rozhodnutím Henneberta, ktorý začal na motorke pracovať na začiatku februára 2021, bolo zachovať vzpriamenú jazdnú pozíciu ako na pôvodnom FTR a použiť originálne riadidlá. Potom sa toho však veľa menilo.
„Kým tvary modelu Black Swan vznikali na hlinenej makete, pri navrhovaní tohto motocykla som sa rozhodol ísť iným smerom. Použil som rovno CAD návrh vytvorený z 3D skenu podvozku FTR. Potom boli všetky časti karosérie vytlačené na 3D tlačiarni a vystužené karbónovými vláknami.“
Na prednej maske z 3D tlačiarne je umiestnené pretekárske svetlo PiAA a pod ním uchytenie chladiča oleja Setrab. Za prednou maskou je umiestnená originálna prístrojová doska z nového Indianu Chief, ktorej design lepšie ladí s retro pretekárskym štýlom, a zároveň ponúka všetky možnosti moderného stroja, ako je pripojenie telefónu a nabíjanie.
Vytlačený modul, ktorý tvorí podsedlovku a držiak zadného svetla, slúži aj ako držiak batérie, ktorá bola premiestnená dozadu ako pri špeciáloch na vytrvalostné preteky. Sedlo čalúnené hladkou brúsenou kožou pochádza z dielne dlhoročného spolupracovníka Jeroena zo Silver Machine a dopĺňa ho oldschoolové zadné svetlo prispôsobené na využitie LED diód.
Aby sa do sania zmestili vzduchové filtre DNA Performance, bol celý systém prepracovaný a vytlačený na 3D tlačiarni, zatiaľ čo dve hliníkové palivové nádrže sú vyrobené tak, aby pasovali na novú karosériu. Jedna z nich je uložená pod krytom nádrže a druhá zavesená pod sedlom. Prepojené sú konektory AN10 a ich spoločný objem zodpovedá 14 litrom originálneho motocykla.
Výstuhy podvozku dostali pretekársky vzhľad podľa Briceových CAD návrhov vo firme Vinco Racing v Holandsku, kde prebehli aj ostatné obrábacie práce na tomto projekte, a to vrátane komponentov kyvnej vidlice, brzdových držiakov a strmeňov, komponentov palivových nádrží, popredných držiakov chladiča oleja a ďalších.
„Vo Vinco Racing strávili obrábaním veľa času, čo však mne zase veľa času ušetrilo, takže som sa mohol sústrediť na iné oblasti.“
Mostíky vidlíc sú repliky mostíkov z Bol d’Or 750, prispôsobené 43mm vidliciam Öhlins. Zadná časť bola upravená tak, aby sa dali použiť dva tlmiče Öhlins so zákazkovou rúrkovou kyvnou vidlicou z hliníka. Dizajn kyvnej vidlice bol inšpirovaný rovnakou dobou a je o 40 mm dlhší oproti originálu. Vodítko reťaze vytlačené na 3D tlačiarni chráni rúrky vidlice.
„Sada kolies je totálna dizajnová bomba. Spolupracoval som s Fabiom z JoNich Wheels v Taliansku, z ktorého ráfikov Rush vychádza dizajn. Kolesá sú tiež vyrobené z hliníka, ale bez karbónových prírub. Dizajn mi pripomína kolesá turbo ventilátorov používaných na pretekárskej Lancii, takže to pre mňa bola perfektná voľba. Dopĺňa ich sada pneumatík Dunlop GP so šialenými 200 mm šírky vzadu.“
Priestor pre brzdový systém bol pri týchto kolesách trochu problematický, takže Brice oslovil ďalšieho dlhoročného spolupracovníka – Etienna z Beringer Brakes.
„Zavolal som Etiennovi, aby mi dodal ich 4D brzdový systém, rovnaký ako som použil na projektoch Appaloosa. Etienne v takýchto technických výzvach vždy nájde motiváciu. Takže sme sa hrali s rôznymi farbami na komponentoch, aby sme ich zladili so štýlom AMA. A potom, pretože som odstránil modul ABS, bolo treba nájsť iný spôsob, ako získať informácie o rýchlosti jazdy, a riešením bol Motogadget Moto Scope Mini.“
Indian Motorcycle Scout Rogue – Agresívny štýl ikonického radu!
Výfukové zvody sú krásne pozvárané z výsekov nerezového plechu a zakončené dvoma upravenými koncovkami S&S Cycle Grand National.
„Úžasné lakovanie, navrhnuté spoločnosťou Axecent v Japonsku, zhotovil môj priateľ Fabian, ktorý pracuje neďaleko od mojej dielne. Táto stavba je agresívna, masívna a jazda s ňou je skutočným potešením. Jej testovanie ma fakt veľmi bavilo,“ uzavrel Brice.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov