Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Opel Astra: Sebavedomá, elektrifikovaná a efektívna novinka

Opel predstavil úplne novú, šiestu generáciu modelu Astra. Úspešný príbeh sa začal pred 30 rokmi ako nástupcu Kadetta. S úplne novou Astrou otvára nemecký výrobca teraz ďalšiu kapitolu: prvýkrát je kompaktný model triedy k dispozícii s elektrickým pohonom.

 

Nový Opel Astra bude tento rok uvedený na trh ako päťdverový model s ešte väčším priestorom ako mal predchodca. S dĺžkou 4 374 milimetrov a šírkou 1 860 mm zasahuje zlatý stred v kompaktnom sektore. Vďaka obzvlášť krátkemu prednému previsu je nová Astra iba o 4,0 mm dlhšia ako predchádzajúci model, a to aj napriek značne zväčšenému rázvoru 2 675 mm (+13 mm). Napriek svalnatému sebavedomému postoju ponúka praktický batožinový priestor novej Astry s nastaviteľnou podlahou vodičovi a štyrom cestujúcim stále objem batožiny 422 litrov.

Najnovšie adaptívne svetlá Intelli-Lux LED® Pixel pochádzajú priamo z vlajkovej lode Opel Insignia a majú 168 pixelov. 

V interiéri novej generácie Astry nastal skok v čase. Ponúka nové rozhranie človek – stroj (HMI) so sviežou modernou grafikou. Cestujúci môžu novú Astru ovládať intuitívne prostredníctvom extra širokých dotykových displejov, rovnako ako pomocou smartfónu. Dizajnéri a inžinieri dbali na to, aby vodič dostal všetky potrebné informácie a užitočné možnosti obsluhy, ale aby nebol zaťažený nadbytočnými údajmi alebo funkciami. Okrem toho je možné kľúčové nastavenia, ako napríklad klimatizáciu, ovládať pomocou fyzických spínačov a tlačidiel.

Prvá jazda: Opel Mokka má rázny retro šmrnc

Digitálny kokpit novej generácie Pure Panel

V interiéri je absolútnym vrcholom ďalšia generácia modelu Pure Panel, ktorý bol prvýkrát predstavený v modeli Mokka. Tento rozsiahly digitálny kokpit  je vybavený dvoma 10-palcovými displejmi, ktoré sú integrované – spolu s vetracím otvorom na strane vodiča – v horizontálnom formáte.  Vďaka fyzickému ovládaniu obmedzenému na minimum v podobe jemne prepracovaných klávesov dosahuje Pure Panel optimálnu rovnováhu medzi digitalizáciou a intuitívnym ovládaním, zbavený dráždivých vizuálnych podnetov a bez potreby podponúk.

Zavesenie podvozku zabezpečujú vpredu vzpery McPherson, torzná priečka vzadu. Torzná tuhosť novej Astry je o 14 percent vyššia ako u predchodcu.

Dlhý zoznam automatizovaných asistenčných systémov vodiča zahŕňa aj adaptívny tempomat, ktorý zvyšuje alebo znižuje rýchlosť sledovania vozidla idúceho vpredu – bez prekročenia nastavenej rýchlosti – a v prípade potreby dokáže zabrzdiť až do úplného zastavenia. S automatickou prevodovkou sa jazda automaticky obnoví vďaka „Stop & Go“.

Astra ide prvýkrát na elektrický pohon s výkonnými hybridmi

Nová Astra bude od začiatku predaja k dispozícii s výkonným plug-in hybrid, ako aj s vysoko účinnými benzínovými a naftovými motormi. Výkon sa pohybuje od 81 kW (110 k) do 96 kW (130 k) s benzínovým a naftovým variantom a až do výkonu 165 kW (225 k) s plug-in hybridom. Štandardom benzínových a naftových pohonných jednotiek je šesťstupňová prevodovka, pre výkonnejšie motory je voliteľná osemstupňová automatická prevodovka .

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov