Daimler Truck a Shell – Spoločná vodíková ofenzíva
Spoločnosti Daimler Truck AG a Shell New Energies NL B.V. („Shell”) chcú spoločne presadiť zavedenie nákladných motorových vozidiel s vodíkovými palivovými článkami v Európe.
Spoločnosti teraz na tento účel podpísali dohodu. Partneri plánujú vybudovať vodíkovú tankovaciu infraštruktúru a docieliť, aby zákazníci využívali nákladné motorové vozidlá s palivovými článkami – cieľom je dekarbonizácia nákladnej cestnej dopravy.
Shell plánuje vybudovať vodíkovú tankovaciu sieť na zelený vodík najskôr medzi troma miestami výroby – v holandskom Rotterdame, ako aj Kolíne a Hamburgu. Od roku 2024 plánuje Shell prevádzkovať čerpacie stanice pre ťažké nákladné motorové vozidlá medzi týmito troma lokalitami. Spoločnosť Daimler Truck zamýšľa v nadväznosti na toto odovzdať prvé vodíkové ťažké nákladné motorové vozidlá zákazníkom v roku 2025. Plán partnerov počíta s neustálym rozširovaním vodíkovej infraštruktúry v rámci tohto koridoru, aby od roku 2030 mohlo byť v prevádzke 150 vodíkových čerpacích staníc a približne 5 000 ťažkých nákladných motorových vozidiel s palivovými článkami značky Mercedes-Benz. Už od roku 2025 by mal mať koridor celkovú dĺžku 1 200 kilometrov.
V rámci spolupráce chcú Shell a Daimler Truck vytvoriť vodíkovú infraštruktúru, ktorá by bola optimálne prispôsobená požiadavkám zákazníka. „Chceme, aby vodíkové nákladné motorové vozidlá predstavovali čo najskôr ekonomickú alternatívu voči dieselovým nákladným motorovým vozidlám – a pomôcť tak našim zákazníkom znížiť ich emisie,“ hovorí Ben van Beurden, výkonný riaditeľ spoločnosti Royal Dutch Shell plc (materská spoločnosť spoločnosti Shell New Energies NL B.V.).
Volvo Trucks a Mercedes už spolupracujú na vodíkových kamiónoch
Spoločnosti Daimler Truck aj Shell sú zakladajúci členovia nedávno vzniknutého konzorcia H2Accelerate. Záujmová skupina predstavuje centrálnu platformu na zavedenie vodíkovej prepravy v Európe
Daimler Truck sa snaží dosiahnuť trvalo udržateľnú podnikateľskú stratégiu spoločnosti a zároveň sa snaží, aby do roku 2039 ponúkala na európskom, severoamerickom a japonskom trhu iba také nové vozidlá, ktoré budú počas jazdnej prevádzky (od nádrže po kolesá („tank-to-wheel“)) CO2-neutrálne.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov