Porsche 718 Boxster so štvorvalcom
Porsche v minulosti vyrábalo štvorvalcové modely a nikomu to nepripadalo zvláštne. V súčasnosti však prichádza so zmeneným Boxsterom a štvorvalcovými pohonnými jednotkami, ktoré niektorí motoristickí nadšenci odmietajú.
Prednedávnom sme informovali o zmene názvu Boxter na 718 Boxster, ktoré automobilka spája s rovnomennými modelmi 718 z 50-tych a 60-tych rokov. V súčasnosti prichádza Porsche tiež s novými motormi, ktoré však majú „len“ 4 valce.
Základný motor modelu 718 Boxster je plochý štvorvalec s maximálnym výkonom 220 kW (300 k). Zdvihový objem je 2,0 litra a maximálny krútiaci moment 380 Nm je dostupných od 1 950 do 4 500 ot./min.
Výkonnejší variant 718 Boxster S má 2,5-litrový štvorvalec s výkonom 257 kW (350 k). Maximálny krútiaci moment vrcholí hodnotou 420 Nm v rozmedzí 1 900 až 4 500 ot./min. Obe motorizácie využívajú preplňovanie turbodúchadlom s technológiou VGT.
Variabilná geometria lopatiek je medzi preplňovanými zážihovými pohonnými jednotkami raritou a Porsche je jedinou automobilkou na trhu, ktorá ju so sériovými zážihovými motormi ponúka.
Dynamické parametre oboch verzií sú voči predchodcom lepšie o 0,8 a 0,6 sekundy. Slabší variant zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy, silnejšia pohonná jednotka potrebuje na túto disciplínu 4,2 sekundy.
Maximálna rýchlosť 718 Boxter je 275 km/h a verzie 718 Boxster S 285 km/h. Spotreba paliva majiteľov Porsche nemusí trápiť, nové motory však vykazujú vylepšenie aj v tejto oblasti. Slabší štvorvalec s prevodovkou PDK priemerne spotrebuje 6,9 l/100 km a silnejší tiež s prevodovkou PDK len 7,3 l/100 km.
Štandardným vybavením je 6-stupňová manuálna prevodovka, za príplatok dodáva Porsche dvojspojkovú prevodovku PDK. Konštruktéri tiež zapracovali na naladení podvozka a silnejších bŕzd.
Sériové vyhotovenie obsahuje bi-xenónové svetlomety s denným LED svietením, za príplatok sú dostupné štvorbodové LED svetlomety. Nové bočné prahy prezradia mohutnejší bočný dizajn. Bočné dvere sú navrhnuté bez vybraní pre kľučky.
Automobily stoja na nových 19-palcových diskoch, za príplatok dodáva Porsche 20-palcové disky. Zadné svetlomety majú nový LED dizajn a štvorbodové brzdové svetlá. Elektromechanický systém riadenia je nakonfigurovaný na priamejšie riadenie.
Za príplatok je dostupný PASM (Porsche Active Suspension Management) so svetlou výškou nižšou o 10 mm. K dispozícii je tiež zníženie o 20 mm. Balíček Sport Chrono prinesie 3 nové nastavenia vozidla: Normal, Sport a Sport Plus.
V interiéri je nové usporiadanie PCM (Porsche Communication Management) s prípravou pre mobilný telefón a Sound systémom s výkonom 110 W. K dispozícii je tiež navigačný systém s hlasovým ovládaním.
Predaj noviniek sa začne v Európe 30. apríla. Základná verzia má v Nemecku stanovenú cenu na 53 646 € vrátane DPH a silnejší variant S začína na 66 141 € vrátane DPH.
MM, Porsche
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov