Volkswagen ID.4 GTX: Športová verzia do zásuvky
Volkswagen ID.4 GTX má po jednom elektromotore na prednej aj zadnej náprave.
Vedenie koncernu Volkswagen v tom má jasno! Do roku 2030 plánuje nemecká automobilka zvýšiť podiel predaja svojich elektromobilov v Európe na 70 %. V tomto smere by jej mala pomôcť aj nová športová verzia elektromobilu Volkswagen ID.4 GTX.
Nový športový model do zásuvky prináša do rodiny ID. pohon všetkých kolies s dvomi elektromotormi. Volkswagen ho predstavil v rámci digitálnej svetovej premiéry v berlínskej štvrti Tempelhof, ako vôbec svoj prvý vysokovýkonný elektromobil. ID.4 GTX má ako prvý model na základe modulárnej platformy MEB pohon všetkých kolies s dvoma elektromotormi.
Elektromobil Volkswagen ID.4 GTX má po jednom elektromotore na prednej aj zadnej náprave. Dohromady poskytujú najvyšší celkový výkon 220 kW a zaisťujú pritom pohon všetkých kolies, ktorý má v rodine ID. premiéru. Svetový debut v hangári bývalého letiska Tempelhof ukázal, čo tento inteligentne riadený pohon všetkých kolies dokáže.
ID.4 GTX ľahko vyšiel po rampe so stúpaním 37,5 %. Vrcholná verzia modelového radu ID.4 akceleruje vďaka spomínanému pohonu rozloženému na štyri kolesá a dvom elektromotorom z nuly na 60 km/h za 3,2 sekundy a na 100 km/h za 6,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h.
Ako sme už avizovali, cieľom koncernu Volkswagen je zvýšiť v najbližšej dekáde podiel elektromobilov na starom kontinente na viac ako dve tretiny z celkového predaja. Nemecká automobilka chce ďalej dosiahnuť do roku 2050 neutrálnu uhlíkovú stopu respektíve vplyv na klímu.
Do roku 2025 investuje Volkswagen 16 miliárd eur do elektromobility, hybridných pohonov a digitalizácie. Nový model ID.4 GTX bude uvedený na európske trhy ešte v lete tohto kalendárneho roka. Základná cena v Nemecku je stanovená na čiastke 50.415 eur. Ceny pre slovenský trh budú oficiálne zverejnené v najbližších týždňoch.
-jj-, zdroj a foto: Volkswagen
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov