Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda Civic – 11. generácia narástla a chce byť prémiovou

V USA debutuje 11. generácia populárneho japonského modelu Honda Civic. Zatiaľ prichádza iba s karosériou sedan - väčšou, elegantnejšou a rozhodne elegantnejšou ako jej predchodca.

Veľa sa toho zmenilo aj v interiéri. Výrobca popravde pri Civicu a rozmeroch nemal veľmi na vyber. V podstate ide o najväčší model značky v mimoSUV kategóriách na vybraných trhoch, ako napr. EÚ. Prerastený kompakt, sa tak pre mnohých zákazníkov uprednostňujúcich tradičnejšie karosárske verzie, môže javiť ako dobrá ponuka, pretože rozmery sú skutočne majestátne. 4,67 metra dlhý sedan a rázvor náprav 273 cm sú hodnoty, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani niektorí predstavitelia segmentu D. Aj predchodca bol prekvapivo priestranný a v novej verzii to môže byť len lepšie. Samotná karoséria je navyše o 14 % tuhšia. Pokiaľ ide o vzhľad, isto ste si všimli, že dizajnéri sa snažili vyhovieť všetkým zákazníkom, čo v konečnom dôsledku znamená, že línie nevzbudzujú veľa emócií, ako sme v prípade tejto japonskej automobilky zvyknutí.

Do pozornosti by som však vyzdvihol bočnú situetu s dlhou kapotou a dynamicky klesajúcou zadnou časťou. Samotná predná časť však pôsobí skutočne dosť konzervatívne. Snáď plánovaný hatchback, bude aspoň trošku vzrušujúcejší.

Na interiér si nemôžete sťažovať. Aj keď auto vychádza z platformy predchodcu (mierne upravená), kabína je úplne nová. Kokpit, ktorý v súlade s prevládajúcou módou dokonale balansuje na hranici modernosti a elegancie, sa vyznačuje vyčnievajúcou multimediálnou obrazovkou. Displej má v závislosti od verzie uhlopriečku 7 alebo 9 palcov. K dispozícii je tiež 10,2-palcové digitálny prístrojový štít . Za zmienku stojí zaujímavá metóda rozdelenia kokpitu na 2 časti pomocou niečoho ako dierovaného pásu a evokuje vo mne výrazný retro nádych. Za ním sú vetracie otvory regulované malými páčkami. Dôležitým pre mňa je, že sa Honda nevzdala klasických tlačidiel – klimatizácia aj ďalšie vybavenie budú ovládané „po starom“. Použité materiály a zaujímavé doplnky majú dosiahnuť, aby sa zákazníci cítili prémiovejšie. Koža alebo hliník budú dostupné v bohatších verziách. Rovnako ako audiosystém Bose s 12 reproduktormi. K dispozícii bude tiež adaptívny tempomat, Wi-Fi pripojenie a sada kamier monitorujúcich situáciu okolo vozidla. Toľko v USA – v Európe si musíme ešte počkať.

Podobné je to aj s ponukou motorov. Zatiaľ poznáme iba americké špecifikácie. Tam majú v ponuke 2 benzínové motory: atmosférický 2,0 160 k alebo preplňovaný 1,5 182 k. Je veľmi pravdepodobné, že ten druhý sa objaví aj v EÚ, otázne je však s akými výkonovými parametrami. Predpokladať však určite môžeme aj hybridné, či mild-hybridné verzie. Key sa nová verzia u nás objaví, zatiaľ bohužiaľ nie je známe.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov