EQS: Uragán inovácií!
EQS otvára dvere do úrovní elektromobility o ktorých sa nám donedávna ani nesnívalo.
Virtuálna celosvetová prezentácia 15. apríla o 18:00 odhalila novinárom skutočný klenot: prvý čisto elektrický luxusný sedan rodiny Mercedes-EQ, pre ktorý tvrdenie, že „po novom definuje tento segment“ naozaj nie je frázou.
Fascinujúca technika
Je prvým modelom značky vychádzajúcim z modulárnej architektúry pre luxusné a najluxusnejšie elektrické automobily. Spojením technológie, dizajnu, funkčnosti a konektivity prináša to absolútne najlepšie vodičovi i posádke.
Nevídané parametre
Prvými modelmi na trhu budú EQS 450+ s výkonom 245 kW s kombinovanou spotrebou (WLTP) 20,4-15,7 kWh/100 km a EQS 580 4MATIC s výkonom 385 kW a kombinovanou spotrebou 21,8-17,4 kWh/100 km v oboch prípadoch samozrejme s nulovými emisiami CO2. Aj vďaka vysoko vyspelému systému rekuperácie energie a novej generácii batérií s výrazne zvýšenou energetickou hustotou (väčšia z dvoch, ktoré sú k dispozícii má využiteľnú kapacitu 107,8 kWh) dosahuje prevratná novinky dojazd až (neuveriteľných!) 770 km! Inovatívny software batérií pritom umožňuje bezdrôtové updaty (OTA), takže (nielen) systém manažmentu energie bude na najnovšej úrovni počas celej životnosti vozidla. Nabíjací výkon môže dosiahnuť až 200 kW. Energia na ďalších 300 km sa tak dá získať už za 15 minút (WLTP).
Účelný dizajn
Hoci EQS je blízkym príbuzným novej triedy S, jeho nová elektrická platforma umožnila prísne účelný dizajn. Vďaka tvaru karosérie s jednou dominantnou líniou a vpred posunutou kabínou je EQS jednoznačne odlíšiteľné od modelov so spaľovacím motorom. Prístrojovému panelu vo vnútri dominuje veľký, zakrivený hyper-displej siahajúci od pravého až k ľavému prednému stĺpiku. Pre spolujazdca je tu ďalší displej s uhlopriečkou 12,3“.
Špičková automatizácia
EQS je extrémne inteligentný automobil. Podľa výbavy využíva až 350 senzorov! Zaznamenávajú vzdialenosti, rýchlosti, akcelerácie, svetelné podmienky, zrážky, teploty, obsadenosť sedadiel až po smer pohľadu vodiča a jeho hlas. Všetky údaje spracúva riadiaca jednotka, ktorá ovládaná algoritmami prijíma rozhodnutia rýchlosťou svetla. EQS pritom dokáže zdokonaľovať sám seba využitím umelej inteligencie.
Na želanie môže byť EQS vybavené systémom Drive Pilot. S ním dokáže „samo“ jazdiť v podmienečne automatizovanom móde až do rýchlosti 60 km/h v hustej premávke či (zatiaľ v Nemecku) na vybraných úsekoch diaľnic. Vodič sa v takejto situácii teda môže plne venovať iným činnostiam.
Samozrejme, bezpečnostných prvkov (Integral Safety) a asistentov je na palube neúrekom. Venovať sa im budeme postupne.
Skvelý v každom smere
K najvýznamnejším technickým inováciám vo všetkých smeroch patria digitálne svetlá (Digital Light) umožňujúce premietať bezpečnostné, či orientačné symboly priamo na vozovku pred vozidlo. Systém využíva na každej strane svetelný modul s troma extrémne výkonnými LED, ktorých svetlo sa láme na 1,3 miliónoch mikro zrkadiel, takže celkovo je k dispozícii 2,6 milióna svetelných pixelov. A za mnoho iných spomeňme ešte aspoň štandardne montovanú riaditeľnú zadnú nápravu s uhlom vychýlenia až 4,5̊, takže 5,2 m dlhé EQS s pohotovostnou hmotnosťou okolo 2,5 t sa otočí v kruhu s priemerom 10,9 m.
Čo dodať na záver prvého predstavenia novinky? Je fascinujúca a uvidíme, ako sa presadí v segmentoch trhu určených tým najbohatším.
foto: Mercedes-Benz
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov