Športové krivky sivej dvojtonovej karosérie pútajú pohľady všade, kde sa zjaví. Je to predátor, sivý žralok (lat. titulok) a je jedno, či je v pohybe alebo len tak nečinne vyčkáva na svoj čas skrytý v hlbinách podzemných garáží. Len pozor, aby ste do nich vzhľadom na rázvor a nízku svetlú výšku zišli. Niekde, kde to stavbári trochu prehnali, môže chýbať pár milimetrov pri spodnej lište nárazníka, čo sme našťastie včas odhalili pri fotení. Agresívnymi tvarmi, mohutnými nasávačmi v nárazníku alebo efektnými čiernymi lesklými 20-palcovými diskami s modrými „M“ brzdičmi zhypnotizuje každého.
Komfort nadovšetko
Príjemné materiály s dobrým dielenským spracovaním nasmerujú celú posádku do stavu tranzu, v ktorom vodič v podstate nemusí robiť skoro nič, len točiť volantom a stláčať tlačidlá adaptívneho tempomatu. Zamrzí praskanie a škrípanie, ktoré sa ozýva z rôznorodých spojov, čo by pri takom drahom aute nemalo byť prítomné.
Napriek tomu je úplne jedno, na ktorom samostatnom sedadle v osmičke sedíte, aj keď miest má papierovo 5. Silné zážitky z jazdy sa dostavia vždy a všade. Priestoru je tiež pre každého dosť. Akurát pripomeniem, že pri nastupovaní a vystupovaní musíte byť trochu svižnejší s ohľadom na proporcie karosérie.
Veľké GT má za povinnosť byť športové, komfortné, priestranné a aj do dlhého plytkého kufra s nižším vstupným otvorom sa zmestí všetko potrebné.
Zážitky na počkanie
Predná megadlhá extra ľahká kapota skrýva výkonný vidlicový osemvalec s 10,5-litrovou olejovou náplňou. Samozrejmosťou je pohon oboch náprav a k tomu patričná elektronika, ktorá s dvojrozmernými pneumatikami drží auto ako na koľajniciach. Odlepiť sa z cesty len tak lusknutím prsta sa na moje veľké počudovanie nedá, a to ani po čerstvom letnom daždi. Zábava za volantom? Brutálna! Na vypnutie asistentov musíte mať guráž a hlavne zručnosti! Pózovanie v nočnom meste? To ide bez spomínaných atribútov, stačí navoliť športový režim a pri každom pustení plynového pedála sa ozve z výfuku šupa, ktorá vzkriesi a bleskovo postaví do pozoru aj mŕtveho. Vyhlasujem, že tieto športovo ladené jazdné režimy som preferoval a eufóriu, ktorú vo mne vzbudzovali, ani neviem stručne opísať.
Tankovať budete vždy s úsmevom, aj keď nebudete mať na chlieb!
Nie je to vôbec žiadny kostitras, predvolené nastavenia adaptívneho pruženia sú takým optimálnym stredom za každých podmienok. V kombinácii s ostatnými možnosťami nastavenia techniky majú jeden veľký dar. Dokážu kedykoľvek pohladiť dušu každého, kto vie, chce a potrebuje oceniť prednosti a vrodené danosti športovo-luxusného modelu. Je vôbec dôležitá spotreba? Nuž určite áno a v prudkej ekologickej dobe sa mnohým pretočia oči. Diaľky konštantne zvláda pod 12 litrov, ale pri užívaní si rátajte so spotrebou 17 až 18 l/100 km. Jedno vám však garantujem: ani jeden spálený liter benzínu navyše v živote nikdy neoľutujete! A to ani na smrteľnej posteli.
Stručne
Čo treba uznať
- Účinný lapač pohľadov.
Čo nám chýbalo
- Aspoň týždeň navyše.
Čo nás prekvapilo
- S ohľadom na históriu sklopné operadlá zadných sedadiel.
BMW M850i xDrive Gran Coupé
Cena a záruka:
- Základ/test 93 800 / 150 794,60 €.
Všeobecné záručné podmienky:
- 2 roky bez obmedzenia km.
Motor:
- 2× preplňovaný zážihový zážihový R8/32, zdvihový objem valcov 4 395 cm3, max. výkon 390 kW (530 k) pri 5 500 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 750 Nm pri 1 800 – 4 600 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 226 – 229 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 3,9 s, Vmax = 250 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 9,9 – 10,0 /16,7 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 12,3
- Batožinový priestor: 440 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov