Rekordný predaj BMW Group piaty rok po sebe.
Pre BMW Group bol rok 2015 historicky najúspešnejší. Zákazníkom po celom svete vlani dodali spolu 2 247 485 automobilov značiek BMW, MINI a Rolls-Royce.
To predstavuje v porovnaní s predchádzajúcim rokom nárast o 6,1 %. V decembri 2015 sa predalo 213 537 automobilov značiek BMW/Mini a Rolls-Royce (pokles o 0,8%).
Spoločnosť BMW už piaty rok po sebe dosiahla rekordný predaj, a to vďaka dodávke 1 905 234 vozidiel tejto značky v roku 2015, čo predstavuje medziročný nárast o 5,2 %. Decembrový predaj automobilov BMW v celkovom objeme 176 681 vozidiel takmer dosiahol skvelý vlaňajší výsledok (pokles o 0,7 %).
V roku 2015 sa oproti roku 2014 podstatne zvýšil predaj produktov celého sortimentu BMW. Vozidlá BMW radu 2 sa očividne tešia veľkej obľube zákazníkov, lebo v roku 2015 sa ich predalo spolu 157 144. Vozidlám BMW radu 2 Active a Gran Tourer sa počas prvého dvanásťmesačného predajného obdobia darilo veľmi dobre. Celkový počet 107 000 predaných vozidiel predstavuje viac než dve tretiny celkového počtu vozidiel radu 2. Podobný úspech zaznamenali aj vozidlá BMW radu 4, ktorých predaj vzrástol na 152 390 vozidiel, teda o 27,4 %. Predaj vozidiel BMW X4 sa viac než zdvojnásobil a predstavoval 55 050 kusov (nárast o 153,8 %). Rodina BMW X sa aj v roku 2015 významne pričinila o predaj značky, svetový predaj vozidiel BMW X5 dosiahol 168 143 predaných kusov, čo je nárast o 14,1 %, no v prípade vozidiel BMW X6 nárast prekročil 50 % a dosiahol celkovo 46 305 predaných kusov.
Predaj vozidiel BMW i v roku 2015 vzrástol o 65,9 % na 29 513 vozidiel. Spolu 24 057 zákazníkov po celom svete si prevzalo kľúče od nového BMW i3s (nárast o 49,9 %), zatiaľ čo predaj vozidiel BMW i8 dosiahol spolu 5 456 kusov.
V roku 2015 dosiahol predaj vozidiel MINI nový historický rekord vďaka 338 466 vozidlám dodaným zákazníkom po celom svete, čo predstavuje medziročný nárast o 12,0 %. V tom istom roku sa v celosvetovom meradle predalo spolu 127 194 trojdverových vozidiel MINI (nárast o 0,2 %) a ďalších 94 788 zákazníkov si prevzalo vozidlá značky MINI vybavené piatimi dverami. Nové vozidlá MINI Clubman, ktorých predaj začal v októbri, si našli cestu k 8 003 zákazníkom.
Spoločnosť Rolls-Royce Motor Cars oznámila, že predaj v roku 2015 bol druhým najúspešnejším za 112 rokov existencie značky. Z Goodwoodu putovalo v roku 2015 do celého sveta 3 785 vozidiel tejto značky (pokles o 6,8 %). Vysoké tržby sa vykazovali po celom svete, okrem pevninskej časti Číny, kde nepriaznivé podmienky postihli celý sektor luxusných vozidiel. Predaj značky vo všetkých regiónoch ovplyvnil najmä úspech modelov patriacich do rodiny Wraith a Ghost, pričom špičkovým produktom spoločnosti zostávajú aj naďalej vozidlá Phantom, ktoré si udržali postavenie najžiadanejšieho superluxusného tovaru na svete. V septembri spoločnosť predstavila nový Rolls-Royce Dawn Drophead, ktorý prekonal všetky predchádzajúce rekordy v počte objednávok. Prvé vozidlá budú zákazníkom dodané v 2. kvartáli roku 2016.
V Európe sa v roku 2015 predal takmer milión vozidiel značky BMW a MINI. Európa s ročným nárastom o 9,4 % (999 669 vozidiel) podstatne prispela k zvyšovaniu predaja. Množstvo regionálnych trhov dosiahlo v roku 2015 dvojciferný nárast predaja, pričom dodávky vo Veľkej Británii, na štvrtom najväčšom trhu BMW Group, vzrástli o 12,7 % (230 652 vozidiel), zatiaľ čo predaj vo Francúzsku sa zvýšil o 15,0 % (77 577 vozidiel). Dobre sa zotavili aj trhy na juhu Európy. Predaj v Španielsku vzrástol o 19,2 % (45 550 vozidiel) a v Taliansku o 12,3 % (71 173 vozidiel).
Predaj automobilov BMW a MINI na americkom kontinente v roku 2015 vzrástol o 2,8 %, zákazníkom v tomto regióne bolo spolu dodaných 494 629 vozidiel. V roku 2015 sa zákazníkom v USA predalo spolu 404 537 automobilov značky BMW a MINI (nárast o 2,2 %), zatiaľ čo v Kanade predaj vyskočil o 10,1 % na celkovo 42 052 vozidiel. V Mexiku zaznamenal predaj nárast o 17,3% (17 475 vozidiel).
V Ázii vzrástol predaj automobilov BMW a MINI v roku 2015 o 4,2 %, v regióne sa predalo spolu 684 121 vozidiel. V roku 2015 sa v pevninskej časti Číny predalo spolu 463 736 vozidiel značky BMW a MINI (nárast o 1,7 %). V Južnej Kórei si nové BMW alebo MINI prevzalo 54 575 zákazníkov, čo predstavuje nárast o 17,6 %, zatiaľ čo v Japonsku predaj vzrástol o 8,1 % na celkovo 69 199 vozidiel.
Aj spoločnosť BMW Motorrad v roku 2015 zase raz zaznamenala podstatný medziročný nárast predaja motocyklov a maxi skútrov. Je to už piaty rok za sebou, čo v rámci BMW Group segment Motorrad dosiahol nový historický vrchol. Vďaka predaju 136 963 motocyklov v roku 2015 (v roku 2014: 123 495 kusov) zaznamenala značka BMW Motorrad medziročný nárast o 10,9 %. Dodávky vzrástli aj v decembri, aby dosiahli historicky najvyšší počet predaných automobilov, a síce 7 497 (v roku 2014 to bolo 7 032 kusov), čo predstavuje nárast vo výške 6,6 %).
BMW, dk
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov